2020-12-17, 12:43
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det skedde för två veckor sen och det var en vän till familjen Kemp, inte en familjemedlem.

Sambon till sonen, jag skulle kalla det för en medlem av familjen.
2020-12-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Så det är sonens sambo som dog?
2020-12-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Har bemött detta här:

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Eh? Jag ger dig standarderna som visar att det du påstår är trams, och då bemöter du det med att eftersom en skvallerblaska, eller vad techdirt nu är, påstår samma sak så kan det inte vara sanningen?

En väldigt konstigt argumentationsteknik.

Istället, förklara vad det är som du tror att Shiva har gjort som är unikt, och inte tidigare fanns i någon form av standardisering?

Och för att undvika förvirring, det Shiva gjorde var en lekstuga som han kallade för EMAIL internt i en organisation, det har inget öht med SMTP som är dagens standard för e-post.

Min argumentation är att eftersom Shiva har både en historia av att ljuga (ex EMAIL historien), och alldeles nyligen pratade matematiskt och statistiskt strunt kring valet så är hans karaktär så underminerad att man inte öht borde lyssna på ett ord han säger. Han förtjänar det inte helt enkelt.
2020-12-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
För mig är Trump en förhoppning om en bättre framtid. Han har inte varit min favorit eller min idol. Dock tror jag sedan 2016 på honom och att han ska utföra det som behöver utföras. Sanningen är sannolikt att det vi behöver krossa är så oändligt mycket större och elakare än vi ens anar. För att krossa det behövs någon med riktigt tjock hud som skiter fullständigt i småsaker och PK utan är 100% resultatinriktad. Det tror jag Trump är. Dricker noll alkohol, inga droger, jobbar jämnt, äcklas av pedofilerna osv. Trump är den obekväma klossen i "etablissemangskulpåsen". Min tro och min förhoppning är att han ror det här i land och då kommer han hyllas som den främste och bäste POTUS genom alla tider. Han kommer inspirera nya ledare i Europa och dessa kommer få en enklare resa eftersom Trump gjort skitjobbet med stora delar av globalisterna.
Yes, jag förstår att din bild av Trump är som du beskriver och hade jag delat den bilden av honom hade jag skrivit under på allt det du säger. Tänker att vi kan släppa det där, som sagt, onödigt att bråka bara för att
2020-12-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Vad menar du med 2 veckor sen? Dotterns pojkvän. Jobbade åt kemp. Mer än familjemedlem. Är det inte ett mystiska sammanträffande tycker du?

Okay, eftersom ingen länkade till någonting antog jag att HardWorker syftade på det här:

https://www.wsbtv.com/news/local/loeffler-campaign-staff-member-kemp-family-friend-dies/OLPRRAIMKNAPZPRJA2GYRIHFMU/
2020-12-17, 13:06
Medlem
Citat:
Så Brian Kemps familjemedlem sprängs i en bil samtidigt som Kemp vill ha en audit på rösterna.
Agenten som utreder det dör av självmord.

Är det bara tillfälligheter?

Har du en länk till att agenten "tog självmord"?
2020-12-17, 13:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Så Brian Kemps familjemedlem sprängs i en bil samtidigt som Kemp vill ha en audit på rösterna.
Agenten som utreder det dör av självmord.

Är det bara tillfälligheter?

Om vi leker med tanken att det här skulle stämma kan vi vara glada att världens mest inkompetenta lönnmördare har anlitats. Att först mörda någon genom att involvera tre bilar för en sprängning på en motorväg, självklart kommer det utredas. Och självklart kommer det finnas bevis på en eventuell bomb. Att sedan mörda (den enda?) personen som jobbar på fallet kommer inte göra så att utredningen läggs ner eller att eventuella bevis från bilarna glöms bort.
2020-12-17, 13:13
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Om vi leker med tanken att det här skulle stämma kan vi vara glada att världens mest inkompetenta lönnmördare har anlitats. Att först mörda någon genom att involvera tre bilar för en sprängning på en motorväg, självklart kommer det utredas. Och självklart kommer det finnas bevis på en eventuell bomb. Att sedan mörda (den enda?) personen som jobbar på fallet kommer inte göra så att utredningen läggs ner eller att eventuella bevis från bilarna glöms bort.

Nej men det kommer göra så att skurkarna får mer tid på sig att sopa saker under mattan, saker som denna "självmordare" antagligen hade fått reda på redan och därför behövde undanröjas. Nästa agent som blir påkopplad kommer då ha svårare att komma sanningen på spåren då han får börja på noll igen.
2020-12-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Där håller jag inte med alls. De som undergräver förtroendet för demokratin och nationen är Demokraterna och Joe Biden. Det som knappast kan vara kontroversiellt är att

1) Joe Biden med familj är genomkorrupta. Han hade aldrig kunnat bli vald om media varit ärliga i sin rapportering kring hans affärer. Han hade nog aldrig överlevt primärvalet ens. Folk som faktiskt följer vad som rapporteras kring Hunter Biden lär vara rejält irriterade på att en sådan politiker har en chans att bli vald.

2) Joe Biden hade aldrig blivit vald om de tidigare lagarna hade följts och brev-röster faktiskt hade öppnats på valdagen och verifierats (eller förkastats) beroende på om kuverten var rätt ifyllda och hade en korrekt signatur. Att exempelvis Wayne county öppnade brevrösterna tidigare och arbetade med att korrigera felaktigheter så att rösterna räknades trots att de kanske inte borde räknats var det som gjorde att Joe Biden blev vald. Kanske inte borde kallas valfusk men lagarna ändrades och den processen var inte lagligt korrekt. Det gär att Trump i viss mening har rätt när han klagar.

3) Det finns inte Chain-of-custody som lagen kräver för brev-röster i en massa delstater. Följer man lagen och kastar ut brev röster som öppnades innan valdagen utan observatörer närvarande; eller som samlades in och levererades till andra platser än röstningslokalen (exempelvis alla lådor som demokrater i vissa delstater ställde ut) så vinner Trump. Lagar följdes inte och hade de följts så hade Trump vunnit. Nu hävdas aldrig att lagen följdes. Det hävdas att lagbrotten inte var tillräckligt allvarliga för att ogiltigförklara valet. Det kanske är rätt men i vilket fall ger det Trump en legitim anledning att vara upprörd.

Att avcertifiera fungerar utmärkt. Det är helt upp till kongressen vad som accepteras eller inte accepteras i samband med rösträkningen den 6:e. Säger inte att det är särskilt troligt men bestämmer sig de republikanska delstarsledningarna för att de har väljarna med sig på att ge segern till Trump så går det.
Fast med dom argumenten om bl.a misstänkt korruption så skulle ju inte heller Trump kunnat bli vald som president och ändå blev han det om än tack och lov bara i fyra år.
Visst får Trump vara upprörd om han vill, vem bryr sig nu när valet är öve och rättssystemet stod pall för attackerna från Trump och därmed vann fajten. Tump borde väl nu inse att han tillsatte domare men inte livegna domare.
2020-12-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Nej men det kommer göra så att skurkarna får mer tid på sig att sopa saker under mattan, saker som denna "självmordare" antagligen hade fått reda på redan och därför behövde undanröjas. Nästa agent som blir påkopplad kommer då ha svårare att komma sanningen på spåren då han får börja på noll igen.

Du tror agenten som dog inte dokumenterade informationen? Snälla människa, tänk till lite.
2020-12-17, 13:19
Medlem
NeoVains avatar
Chefen över 17 "intelligence agencies" i USA säger nu att det anses bevisat att både Kina, Iran och Ryssland lagt sig i valet 2020. https://twitter.com/HeshmatAlavi/status/1339336097189474306
2020-12-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister

Vad tror du själv sannolikheten är för att:

1. Person med familjeanknytning till Georgias guvernör dör i olycka precis i anslutning till att guvernören skall ta ett extremt viktigt beslut som kan avgöra valet.
2. I kraschen exploderar bilen och brinner våldsamt (händer nästan aldrig numera).
3. Den federala agenten som utreder olyckan tar livet av sig.

När tycker du själv att en punkt nås där man tycker att nej, nu verkar detta osannolikt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in