2020-12-17, 08:36
Medlem
Maria Bartiamo på FOX säger Trump vunnit valet, enligt Intel-source

https://twitter.com/BenKTallmadge/status/1339385545491841024

Oväntat

Patriot dock
2020-12-17, 09:04
Medlem
Senaten har ju erkänt Biden som nästa president men ändå står en del senatorer och säger att dom misstänker valfusk i stor skala.
En senator t.om sa dom pinsamma orden om att hans väljare sagt till honom att dom känner på sig att det fuskats i valet????

Vi får nog inse eller hoppas på att det bara är ett politisk spel som pågår just nu där man göder Trumps ego då sakargumenten bevisligen inte fungerar på Trump.

Är inte helt säker att så sker men Bidens ord om att sakernas ting kommer att förbättras när Trumps skugga försvinner över senaten visar åtminstone på en förhoppning på ett mer sunt politisk käbbel.

Det intressanta nu är ju vilka som kommer ingå i Team Biden när startskottet går för hans fyra år i vita huset.
Och just Nikki Haley ordval visar ju att personer nära Trump anser valet är över .
Citat:
Biden shouldn’t reject all Trump’s foreign policies. Here are three he should keep.
2020-12-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Nu springer ”alla” på olika bollar på samma spelplan, herrejösses sånt info-flow. Säga vad man vill men visst är svenska valet lite torftigt om man jmf. Ser massor av icke verifierade embryon till sensationer, bäst vore att ligga lågt tills mkt starka incitament presenteras. Dock finns ett syfte att hålla ångan uppe från ena sidan medans den andra sidan försöker med alla medel trycka ner alla lock på de kokande grytorna och låtsas som det regnar,

Drar paralleller till den underbara sketchen i Fawlty Towers,
”Dont mention the war”

https://www.news.com.au/entertainment/tv/flashback/fawlty-towers-dont-mention-the-war-episode-removed-from-bbcowned-uktv/news-story/0c87f1f248940c24c77ada18d0081bf0

ja lätt att glömma att valet faktiskt är över och att vi nu diskuterar på övertid av bara farten. Men det är kul vilket som att skumma igenom alla nya och gamla konspirationsteorier och punktera dom en efter en genom att påpeka det oftast orimliga i dessa påståenden om lokalt valfusk men också påpeka det rimliga i domstolsbesluten som avfärdar luddigt skriva överklaganden.
2020-12-17, 09:26
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Senaten har ju erkänt Biden som nästa president men ändå står en del senatorer och säger att dom misstänker valfusk i stor skala.
En senator t.om sa dom pinsamma orden om att hans väljare sagt till honom att dom känner på sig att det fuskats i valet????

Vi får nog inse eller hoppas på att det bara är ett politisk spel som pågår just nu där man göder Trumps ego då sakargumenten bevisligen inte fungerar på Trump.

Är inte helt säker att så sker men Bidens ord om att sakernas ting kommer att förbättras när Trumps skugga försvinner över senaten visar åtminstone på en förhoppning på ett mer sunt politisk käbbel.

Det intressanta nu är ju vilka som kommer ingå i Team Biden när startskottet går för hans fyra år i vita huset.
Och just Nikki Haley ordval visar ju att personer nära Trump anser valet är över .

De har nog så satans mycket skit i bagaget och vågar inte säga annat för då kommer deras store gud och ger sig på dem.
Pengar och titlar som de tillskansats sig under den mest korrupte s k presidenten någonsin.

Verkar också vara Scaramucci's tankar. Som det gjort hela tiden handlar det enbart hur han och kanske några av hans lydhundar kan sko sig på befolkningens bekostnad.

“So the president wants to transact,” Scaramucci went on. “He wants to make money. he does not care about his legacy. He has told people privately, ‘Why do I care about my legacy? I’ll be dead.’ So, he’s looking at the next two, three weeks; how am I going to make money off this?
https://www.rawstory.com/2020/12/anthony-scaramucci-reveals-what-donald-trump-said-about-his-legacy-to-white-house-aides/
2020-12-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNews
SCOTUS compromised

https://ysb.co.nz/supreme-caught/

Orginallänken Lin Wood postade är togs ner nästan direkt, ovan bör funka

Allt faller på plats
Tack för bra länk! 👍 Har Gina Haspel synts till än? Eller fortfarande spårlöst borta?
2020-12-17, 09:28
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
ja lätt att glömma att valet faktiskt är över och att vi nu diskuterar på övertid av bara farten. Men det är kul vilket som att skumma igenom alla nya och gamla konspirationsteorier och punktera dom en efter en genom att påpeka det oftast orimliga i dessa påståenden om lokalt valfusk men också påpeka det rimliga i domstolsbesluten som avfärdar luddigt skriva överklaganden.
Fast det spelar ju ingen roll om Biden är vald på pappret när majoriteten i världen är eniga om att det inte går att lita på resultatet.

Även om det bara skulle vara ett rykte så är det i princip omöjligt för Biden att styra något överhuvudtaget. Allt som Biden och hans parti säger kommer tas för vad det är.

Lite synd, då jag hade höga förväntningar på ett regimskifte.
2020-12-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodballe
Tack för bra länk! 👍 Har Gina Haspel synts till än? Eller fortfarande spårlöst borta?

Jag har inte sett något som bekräftar att hon synts till. Det enda jag läst är att Miller skickat ett brev till henne gällande CIA:s nedstängning. Är ganska övertygad om att hon skadades/dog i Frankfurt-räden, de flesta säger Gitmo.
2020-12-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det tror inte jag. Istället tror jag att någon av de stater som är ifrågasatta kommer att gå vidare och avcertifiera Biden vinsten. Just nu verkar Micghigan troligast men det kan lika gärna bli Arizona eller Wisconsin. Det behöver inte bli så att de ger segern till Trump utan de kan avstå från att skicka elektorer istället.

Det kommer nog inte räcka för Trump seger men det kommer att stärka Trump-supportrars misstanke att det fuskades i andra delstater också och valet blev stulet.

Tror att det kommer att öka polariseringen till den grad att Biden får svårt att samarbeta med delstatspolitiker och få något gjort alls. Tror inte att det blir roligt att vara amerikan under nästa tio års period. Inte så att jag tror på inbördeskrig eller så USA:s främsta export produkt just nu är dollarsedlar. Det fungerar bara med ett starkt politiskt system som omvärlden har förtroende för. Just nu sjunker dollar-kursen och det tror jag kommer att fortsätta. Biden får det inte lätt...inte Trump heller om han, mot förmodan, väljs om.
Kan delvis hålla med dig om inte dom politiska spänningarna bromsas upp och avtar under Bidens presidentskap.
Men avcertifiera det kan väl aldrig fungera?

Och till syvendes och sist så är det ju Trump, inte Biden, om nu undergräver förtroendet för USA:s politisk system och även sitt eget parti då han utan godtagbara rättsliga bevis underblåser dessa teorier om ett omfattande organiserat valfusk. En farlig politik.
2020-12-17, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Chefen på One America News Network gick nu ut med att man inte anser Joe Biden vara president elect efterssom alla deras undersökningar pekar på att det varit utförligt valfusk detta val.

https://twitter.com/RobHerring/status/1339266480429416448
Alla mina undersökningar pekar på att Biden vann. Fast vad jag kommit fram till i mina kvalificerade undersökningar spelar nog ingen roll då valet ju är över.
Fast jag hade ju rätt i alla fall. Biden vann och därför behövde jag inte gå via domstolarna och där anklaga Trump för valfusk för att få min sak prövad.
2020-12-17, 09:54
Medlem
humanlifes avatar
Trump vill inte erkänna sig besegrad. Av flera skäl. Stolthet, den som förlorar är en värdelös människa. Han hade lovat sina supportrar att vinna och kan inte svika dem. Han behöver pengarna som kommer in till ”valfusk”-fonden.

WSJ sammanfattar valfusk-kampanjen i 8 punkter:

The Wall Street Journal editorial board finally reaches the right conclusion, "Trump ought to concede".
Trump’s Challenge Is Over

Please consider the WSJ editorial Trump’s Challenge Is Over

1. The Court made the right call, and it would be refreshing if the political left that has relentlessly attacked Mr. Trump’s judicial appointees as partisans admitted how wrong they’ve been.
2. If anyone can sue without a cognizable injury and the possibility of remedy, the courts would be overwhelmed with frivolous claims.

Those afflicted with Trump Cult Syndrome demand that Trump never concede. And if he does concede, contributions (allegedly to fight these court battles that even the WSJ understands are ridiculous) will stop flowing in.

The money is not for fighting election fraud, it is to raise money for Trump's other needs including tax evasion and a myriad of civil cases once his shield of presidency is gone.

Trump Has No Legal Alternatives and Should Concede (thestreet.com)
2020-12-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Har det föresvävat dig att Cruz kanske fuskade men ingick en deal att berätta allt mot strafflindring/befrielse? Då har ju team Trump 1. bra information samt 2. Cruz by the balls? Säger inte att det gått till så men det är ju en alternativ förklaring.
Absolut, det är en förklaring och båda dina "wins" för Team Trump är helt klart poäng värda att ha för dom. Skulle även förklara varför Ted Cruz är en av få som står kvar hos Trump.

Ska inte bråka mer än nödvändigt, "spoiler-taggar" min motargumentation så den som orkar kan hoppa in i det och ni som tycker jag är en jobbig jävel här i tråden kan bara glida förbi hehe
2020-12-17, 10:00
Medlem
Citat:
Kan delvis hålla med dig om inte dom politiska spänningarna bromsas upp och avtar under Bidens presidentskap.
Men avcertifiera det kan väl aldrig fungera?

Och till syvendes och sist så är det ju Trump, inte Biden, om nu undergräver förtroendet för USA:s politisk system och även sitt eget parti då han utan godtagbara rättsliga bevis underblåser dessa teorier om ett omfattande organiserat valfusk. En farlig politik.

Där håller jag inte med alls. De som undergräver förtroendet för demokratin och nationen är Demokraterna och Joe Biden. Det som knappast kan vara kontroversiellt är att

1) Joe Biden med familj är genomkorrupta. Han hade aldrig kunnat bli vald om media varit ärliga i sin rapportering kring hans affärer. Han hade nog aldrig överlevt primärvalet ens. Folk som faktiskt följer vad som rapporteras kring Hunter Biden lär vara rejält irriterade på att en sådan politiker har en chans att bli vald.

2) Joe Biden hade aldrig blivit vald om de tidigare lagarna hade följts och brev-röster faktiskt hade öppnats på valdagen och verifierats (eller förkastats) beroende på om kuverten var rätt ifyllda och hade en korrekt signatur. Att exempelvis Wayne county öppnade brevrösterna tidigare och arbetade med att korrigera felaktigheter så att rösterna räknades trots att de kanske inte borde räknats var det som gjorde att Joe Biden blev vald. Kanske inte borde kallas valfusk men lagarna ändrades och den processen var inte lagligt korrekt. Det gär att Trump i viss mening har rätt när han klagar.

3) Det finns inte Chain-of-custody som lagen kräver för brev-röster i en massa delstater. Följer man lagen och kastar ut brev röster som öppnades innan valdagen utan observatörer närvarande; eller som samlades in och levererades till andra platser än röstningslokalen (exempelvis alla lådor som demokrater i vissa delstater ställde ut) så vinner Trump. Lagar följdes inte och hade de följts så hade Trump vunnit. Nu hävdas aldrig att lagen följdes. Det hävdas att lagbrotten inte var tillräckligt allvarliga för att ogiltigförklara valet. Det kanske är rätt men i vilket fall ger det Trump en legitim anledning att vara upprörd.

Att avcertifiera fungerar utmärkt. Det är helt upp till kongressen vad som accepteras eller inte accepteras i samband med rösträkningen den 6:e. Säger inte att det är särskilt troligt men bestämmer sig de republikanska delstarsledningarna för att de har väljarna med sig på att ge segern till Trump så går det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in