Han visste hela tiden, om våldtäktsmannen bara hade varit ett vaniljhomo skulle Fedofilen inte ens släppt in honom. Fedofilens vänner är pedofiler, inte vanliga sketna pridebögar.
Ok har du rätt så är det skumt det hela, men har du inte det så blir jag inte förvånad!
Så är det ju såklart. Rent hypotetiskt; Brott som en annan person begått faller inte på dig, men samtidigt om du är en person med viss makt, kommer en sådan person dömas hårdare.
Dvs. det blir svårt att ex; sitta i EU-Parlamentet om man lever ihop med en person som begått grova övergrepp på barn, samtidigt som man är medveten om allt detta.
Det säger ju sig självt.
Du har ju rätt, men han gjorde sig i alla fall av med dåren!!
Fy fan Annie Lööf. Säg "psykisk ohälsa" en gång till så kräks jag.
Psykisk ohälsa är ett viktigt ämne. Det finns många som lider av det på olika sätt. Kanske FF också, även om jag tror det handlar mer om att han är stressad för att han blivit påkommen, och att han byggt hela sitt uppehälle och existens runt en fejkad personlighet. Såvitt jag kan se på hans handlingar EFTER att han fått reda på mannens brott, men FÖRE att han blev påkommen så led han inte alls.
Att skylla det här på psykisk ohälsa är ju bara att öka stigmatiseringen. Och att bädda för en come-back på den politiska arenan, gråta ut och göra avbön.
Nej tack, Annie.
Ja, hennes språkbruk är vidrigt.
Hon använder fortfarande dimridåordet "en närstående"... När nyheten kom reagerade jag knappt, tänkte att det var någon svåger som dummat sig. Men det är nu bra mycket intimare än så: en sambo, partner, älskare. En sängkamrat, som liksom Fredrick, blev upprörd över att frivården skulle göra en orosanmälan.
Så nu är vi uppe i 3 centerpolitiker som lever med pedofiler, är det ett krav eller bara starkt meriterande för att bli centerpolitiker?
Det här är så sjukt. Hur kan det vara möjligt? Jag kommer alltid att förknippa detta parti med pedofiler nu. Så jävla illa de har skött alltsammans. Det ska nog mycket till för detta parti att överleva efter allt detta. Varje gång jag ser Annie Lööf i rutan kommer jag tänka på henne som den som lät det rinna mellan fingrarna.
FF är inte den som har gjort något brottsligt, var och en ansvarar för sina nidingsdåd!!!!
I min ungdom bröt jag kontakten med en del bekanta, av den enkla anledningen att jag inte ville befinna mig i deras närhet ifall polisen skulle göra ett tillslag. De var kriminella, och jag ville inte befinna mig i sådan miljö. Det tror jag var ett klokt beslut. Federley lät en man flytta in hos sig, trots att han visste att mannen ifråga nyligen blivit frigiven efter att ha avtjänat 6 av utdömda 9 års fängelse. Man har faktiskt ett visst ansvar för vilka man umgås med, särskilt om det finns barn i huset. Särskilt om personen ifråga är dömd för våldtäkt av barn.
Federleys möten med Sture Bergwall [mina fetningar i texten].
Citat:
I förmiddags besökte jag Sture Bergwall i Säter. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva dagen och hur det hela började.
[...]
Dagens träff med Sture Bergwall var tungt. När jag var hemma i Björbo igen åt Johnny och jag lunch och sedan sov jag två timmar. Lika länge som Sture och jag fikade.Vi har haft kontakt via framförallt twitter i något år. Jag minns fortfarande den vårdagen som måste varit för tre eller fyra år sedan när jag hade varit i Insjön och stannade i Gagnef kyrkby för att se tranorna som flög över den högblå vårhimlen. På twitter skrev jag ungefär så här:
"Tranorna flyger över Gagnef"
Sture Bergwall så [sic ]det vackra i det enkla och om jag vågar tolka honom kunde han dela den sinnesrörelse el [sic] vacker dag om våren kan skänka en med sol, klar himmel och det vackra landskapet i Gagnefs kommun som kröntens av tranornas flykt norrut. Han skrev till mig ungefär så här:
"Poetiskt skrivet!"
Federley verkar övertygad om att det är Bergwalls homosexualitet som berett honom svårigheter i livet, det var den som psykiatrin ville behandla [inte pedofilin och sadismen, min anm.].
Citat:
Homosexualitet var fortfarande sjukdomsklassat och Sture skulle senare få uppleva de behandlingar som samhället satte in för att råda bot på homosexualiteten.
Visserligen var homosexualitet klassad som en psykisk störning fram till 1979, men den legaliserades i Sverige 1944. Bergwalls homosexualitet var ingen "vanlig" variant. Som 17-åring avbröt han sina studier och behandlades inom ungdomspsykiatrin.
Jag ju blev kär i både den ena och den andra under studierna" berättar han. Det ledde till att han sändes till ungdomspsyk där han fick genomgå behandling med insulinchocker.
Diagnosen Sture fick kallades "neurotisk homosexualitet".* Genom att injicera en stor mängd insulin i honom försänktes han i medvetslöshet. När han vaknade upp serverades en fantastisk frukost.
Federley använder aldrig begreppet pedofili, utan omskriver den som "sexuella övergrepp", vid ett tillfälle skriver han att det skedde med "yngre killar" och en gång omnämns begreppet "pojkar", de pedofila händelserna berörs endast sporadiskt i de fyra blogginläggen Federley skrivit om Bergwall.
Jag frågade om de sexuella övergreppen och knivdådet. Han tar på sig det fulla ansvaret för dem och visade på ånger. Det förde oss in på ett långt samtal om hans homosexualitet, tidsandan, hans pojkvän som tog livet av sig och som Sture menar blev det som fick det mesta att rasa samman och som ledde till händelserna 1969. Livets nedåtgående spiral med drogmissbruk, övergreppen och de kraftiga hallucinationerna som är Stures svar till hur knivöverfallet kunde ske.
För mig var det samtalet viktigt. Att bära eller ta på sig ansvar för saker är något som det ofta återkoms [sic] till i samhällsdebatten i stort men få verkar veta vad det innebär. Har något brottsligt skett innebär det att ta sitt straff men också att fortsatt ta på sig skulden för det även när brottet är sonat. Skulle jag känna trovärdighet för hans berättelse i övrigt behövde jag veta att han tog på sig ansvar för de saker han faktiskt gjort och det gjorde han.
---
Dalarnas Tidning hävdar att det var först när Quick förgrep sig på fyra pojkar 1969 som psykiatrin på allvar kom in i bilden.
[...] studier vid Fjellstedtska gymnasiet i Uppsala för blivande teologer.
Men 1967 avbryter han studierna på grund av drogproblem, och flyttar hem. Sture får 1968 jobb inom långvården och senare på lasarettet i Falun. Men 1969 utnyttjar han fyra pojkar (se faktaruta) och döms till psykiatrisk vård på Sidsjöns sjukhus i Sundsvall.
Bergwalls ungdom var präglad av sexuella problem. När han var 19 år (1969) och anställd vid Falu lasarett antastade han fyra pojkar.[29] En av pojkarna var inlagd på barnkliniken vid lasarettet som Bergwall arbetade på. Denne tog Bergwall strypgrepp på, efter att ha idkat oralsex på honom, varför han åtalades för försök till dråp. Undersökande läkare, före detta överläkare Otto Brundin, som förordnats av Socialstyrelsen, omnämnde i det rättspsykiatriska utlåtandet gärningen som ett ”lustmordsförsök”.[30] Året därpå (1970) dömdes Bergwall till sluten psykiatrisk vård för de nämnda gärningarna mot pojkar.[23][31] Enligt den rättspsykiatriska undersökningen som genomfördes av Brundin led Bergwall av ”höggradig sexuell perversion av typen pedofilia cum sadismus”.
Fredrick, om du läser det här. Jag försöker förstå vilka samband som finns mellan vissa homosexuella uttryck och pedofili. Du har en uppgift där, att skriva och ärligt lyfta upp denna fråga i ljuset.
Senast redigerad av Passepartout 2020-12-16 kl. 23:51.
FF har delad vårdnad. Han påstår att dottern aldrig varit utsatt för någon risk, men det är klart han tycker det eftersom han tydligen gått omkring och sagt att sambon är oskyldig. Jag vet inte, men jag litar inte på FF:s omdöme. Vilken pappa gör en sådan sak?
Ff har skrivit att dottern inte varit ensam med pedofilen ,
MEN hallå ?!
Peddot var heller inte ensam när han gav sig på de andra flickorna !
Han tiom förgrep sig på barnen i samma säng där mamman sov, och även när de var på besök hos hemma mormor och morfar allihop!!
En pedofil behöver inte vara ensam hemma med barn, de är faktiskt väldigt sällan ensamma hemma när dom nattvandrar ..
Den här personen är vare sig hetero el homo han är pedofil och han går dessutom igång på småflickor inte småpojkar! Inte kvinnor inte MÄN !
Ta av dig offerkoftan FF det var din dotter han ville ha det är inte synd om dig, det är synd om din dotter som har en pappa som släpper in ett monster där hon ska vara som mest trygg jävla IDIOT!
Senast redigerad av tigerwolf 2020-12-17 kl. 07:06.