2020-12-10, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
-20% pris....+200% risk?
Varken du eller jag vet om det är någon större risk att beställa den här tiden på året. Det är bara spekulationer. Däremot har jag beställt runt Black Friday i flera år nu och har fått hem samtliga paket, även detta år.
Citera
2020-12-10, 16:13
Medlem
Fick hem mitt paket idag av
Citera
2020-12-12, 09:16
Medlem
Hej.

Åkte dit på ett förhör i somras. Nekade allt.

Efter en tid så la dem ner det. Fick även att jag kunde få tillbaka mina produkter genom att h kontakta ett nr. Vilket jag gjorde. När jag pratade med person så fick jag en dålig känsla och struntade i det.

Nu när det närmar sig nyår blir jag lite sugen på att hämta ut paketet om det nu finns kvar.

Dumt eller?
Citera
2020-12-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winamp
Hej.

Åkte dit på ett förhör i somras. Nekade allt.

Efter en tid så la dem ner det. Fick även att jag kunde få tillbaka mina produkter genom att h kontakta ett nr. Vilket jag gjorde. När jag pratade med person så fick jag en dålig känsla och struntade i det.

Nu när det närmar sig nyår blir jag lite sugen på att hämta ut paketet om det nu finns kvar.

Dumt eller?

Dumt o dumt, jag har för mig att lagmän inte får provocera fram brottsliga handlingar så jag tror inte dom erbjöd det så dom kunde ta dig på bar gärning.
Citera
2020-12-13, 07:37
Medlem
Pyronostalgis avatar
Beror ju på vad du friades ifrån.
Var det smuggling du kom undan har du ju nu chansen att åka på olovligt innehav. De jag känner som hämtat ut har behövt styrka sin rätt till innehavet (visa tillstånd)
Citera
2020-12-13, 12:16
Medlem
Någon som vet om paket kan bli tagna när man skickar inrikes?

Mvh
Citera
2020-12-13, 15:34
Medlem
Pyronostalgis avatar
Vid misstanke om brott så absolut men skall mer till för kontroll än i tullen.
Citera
2020-12-13, 18:24
Medlem
Någon som lyckat sig på en återbetalning på fajerwerkilider? Eller någon polsk sida? Hur ska man gå till väga?
Citera
2020-12-13, 18:27
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToivoN
Någon som lyckat sig på en återbetalning på fajerwerkilider? Eller någon polsk sida? Hur ska man gå till väga?
Blir till att beställa polska bomber.
Citera
2020-12-13, 18:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Jag tror som Pyronostalgi att de är extra vaksamma just nu så min rekommendation är att inte göra några beställningar mer i år.

Precis. Ska man handla tar man bilen ned själv och handlar. Och passar på att slänga. Med lite bärs också.
Citera
2020-12-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Precis. Ska man handla tar man bilen ned själv och handlar. Och passar på att slänga. Med lite bärs också.

Blir man stannad lätt eller hur fungerar det? ska man typ gömma det i bilen? vad händer om dom upptäcker? kan man spela dum och säga att man trodde det var lagligt i sverige?
Citera
2020-12-16, 23:51
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictorvanReis
Blir man stannad lätt eller hur fungerar det? ska man typ gömma det i bilen? vad händer om dom upptäcker? kan man spela dum och säga att man trodde det var lagligt i sverige?
Du kommer få böter oavsett vart du blir stannad. Dock lär det svida mer i både Tyskland och Danmark. Ämnar du åka färja över så kommer du åka dit för att du inte har anmält att du har explosivt material i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in