Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Tror det kommer lunga ner sig när allt fler republikaner kommer till besinning och inser det faktiskt löjliga och även för partiet så skadliga agerandet att hävda storskaligt valfusk förekommit utan några hållbara bevis att visa upp som styrker det.
Biden går vidare formar sin regering, för samtal med republikanerna och har kontakt med ledare ute i världen. Det är utan tvivel en politisk snöbollseffekt som rullar på och där Trump inte har särskilt mycket att sätta emot. Han får nog inrikta sig på att flytta till Mar-a-Lago, ja om nu inte grannarna där som det ryktas om gör allt för att slippa få privatpersonen Trump till granne.
Det tror inte jag. Istället tror jag att någon av de stater som är ifrågasatta kommer att gå vidare och avcertifiera Biden vinsten. Just nu verkar Micghigan troligast men det kan lika gärna bli Arizona eller Wisconsin. Det behöver inte bli så att de ger segern till Trump utan de kan avstå från att skicka elektorer istället.
Det kommer nog inte räcka för Trump seger men det kommer att stärka Trump-supportrars misstanke att det fuskades i andra delstater också och valet blev stulet.
Tror att det kommer att öka polariseringen till den grad att Biden får svårt att samarbeta med delstatspolitiker och få något gjort alls. Tror inte att det blir roligt att vara amerikan under nästa tio års period. Inte så att jag tror på inbördeskrig eller så USA:s främsta export produkt just nu är dollarsedlar. Det fungerar bara med ett starkt politiskt system som omvärlden har förtroende för. Just nu sjunker dollar-kursen och det tror jag kommer att fortsätta. Biden får det inte lätt...inte Trump heller om han, mot förmodan, väljs om.