2020-12-16, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Det är intressant hur demokraternas oförblommerade fusk, så brutalt bara kan nochaleras av media och andra institutioner. Dom bemödar sig inte ens med att bemöta anklagelserna, utan tystar istället ner alla röster som försöker informera och skapa debatt i frågan. Twitter och Youtube bannlyser användare, media ignorerar och domstolar registrerar knappt ens stämningarna som lämnas in. Kamelen och den folkilskna stofilen fortsätter helt skamlöst sin clownföreställning i media.

Det är logiskt att undra; om man är så säker på att anklagelserna om valfusk är ogrundade, varför är man så rädd för att konfronteras med frågan?

Jag tror att det var republikanerna som fuskade eftersom Biden fick färre röster än prediktderat!
2020-12-16, 04:33
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Ajdå det verkar dra ihop sig nu... Insurrection Act imminent?

https://twitter.com/HSRetoucher/status/1339014544421650432

Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Den killen är trovärdig.
Med superiors gissar jag han menar personer under Wood och Sidney då han är en del av deras forensic team
Tvivlar militären skulle dela med sig av sånt, de vet bättre än att låta det läcka.
Möjligt de har fått förhandsinfo från trump.. kändes i luften, har varit bara prat och omfördelning av laguppsättning, känns som att de har saker rätt klara, bara väntar in startskottet.

Jag hoppas de håller i tills vi får in fler ärenden i SCOTUS
Ta saken i egna händer kommer inte samla landet framgent
Varför är den killen trovärdig? Ni tror alltså att det här kommer gå vägen? Allvar?

Vad har hänt med allt annat enormt och bibliskt som skulle explodera var och varannan fredag? The Kraken? Beslagtagna servrarna? SCOTUS? Allt har ju fallit platt som en pannkaka.

Men nu är det alltså dags att vänta till på "fredag" igen, för då jävlar?
Senast redigerad av Jiren 2020-12-16 kl. 04:38.
2020-12-16, 06:21
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Jag tror att det var republikanerna som fuskade eftersom Biden fick färre röster än prediktderat!

Biden fick fler röster än Obama, var det verkligen "predikterat"?
2020-12-16, 06:21
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Sånt här tar tid. Den största kuppen någonsin. Den djupa staten avslöjas. En hundraårig konspiration håller på att avslöjas. Sådant krossar man inte på en vecka. Detta kommer ta år.
Men "bevisen" skulle ju komma "om två veckor"?
2020-12-16, 06:51
Medlem
Stig-Britts avatar
Nu har jag läst igenom hela rapporten från Antrim samt sett hela förhöret med Dominions VD. Min slutsats är att analysen av maskinen är extremt vinklad - man har gjort allt man har kunnat för att ta siffror och få det att se ut som det är ett generellt problem med hur rösterna räknas av maskinen. Jag tror inte att Dominion har någon särskild roll i det påstådda valfusket. Möjligtvis kan det vara så att maskinerna felar ibland, och att de felar mer åt ett håll än ett annat, men det är i sig lätt att förklara tekniskt. Det betyder såklart inte att det är oproblematiskt.

"Röstfusket" består nog snarare i att man låtit människor rösta som egentligen inte skulle få det. Jag tror det är ett jättestort slarv med vem som får och inte får rösta, och jag tror att det är till Democrats fördel, och jag tror att de vet det.

Det jag fortfarande är intresserad av är påståenden om förifyllda "pristine ballots" och att det skulle skrivits ut röstsedlar i Kina. Jag tror den är svår att motbevisa. Hur visar man i efterhand att något inte gjorts i Kina!? Det går ju inte, så istället får vi lägga mer bevisbörda hos dem som påstår att det skett.

Valprocessen i USA är i övrigt usel.
2020-12-16, 06:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Biden fick fler röster än Obama, var det verkligen "predikterat"?

Med Trump i Vita huset har polariseringen i USA ökat. Att viljan att rösta ökat med det tycker jag inte är så konstigt. Valet handlade om för eller mot Trump, och en rätt stor del av USA:a befolkning har en klar åsikt där.
2020-12-16, 06:56
Medlem
Stig-Britts avatar
En tanke som slog mig tidigt i morse är att Trump nog kör sin "Art of War." Han vet mycket väl att vinnaren skriver historien. Jag tror att det är ungefär såhär:

1. Processen i USA är skör och dålig, det leder till enormt mycket slarv i många olika led. Säkerligen fusk också, men inte på ett systematiskt vis (ex. att DNC skulle konspirera med Dominion och släppa mjukvara som tar röster från Trump och ger till Biden, eller att man organiserat flera tusentals människor att göra samma sak på valnatten).

2. Trump försöker få det till valfusk. Precis som vi har uppfattningar av hur saker gått till i, säg, andra världskriget m.m. som kanske inte alls är sanna, men som vi idag accepterar som fakta, så vill Trump få allmänheten att acceptera valfusket som att det är sant. Om det är sant eller inte är mindre viktigt. Hade han gått vinnande ur detta så hade det de facto varit sant. Det hade för all framtid varit sant att Trump nästan förlorade valet 2020 pga valfusk.
2020-12-16, 07:02
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vi lär bli varse inom veckor eller definitivt inom en dryg månad. Naturligtvis företräder Ellis sin klients intressen, men nu talar vi inte om någon pundare med några gram på fickan eller misstänkt rattfylla. Om inget fusk begåtts i den utsträckning som skulle påverka valutgången så begår hon karaktärsmord på sig själv just nu. Vem skulle vilja anlita henne i framtiden om hon låter sin klient piska en död häst eller slänger bra pengar efter dåliga? Vad skulle Powell, Wood, Giuliani ha att vinna på att sabba sina karriärer och sina fantastiska rykten om Trump bara vore en lågintelligent, narcisstisk dålig förlorare? Tjäna någon miljon till sista 2,5 månaderna i sin karriär om allt bara vore en lögn? Att de hjärntvättade vänsterpuckona i tråden och aktivisterna tror det må så vara men lite mer eftertänksamma borde kanske fundera ett varv till.

Tror du att de EO och eventuellt kommande militärdomstolarna samt undantagstillstånd bara är en bluff? Att utbyggnaden av Guantanamo och utökade alternativ till capial punishment bara är en bluff? Att man satt 20.000 väl valda män ur de 17 IC att övervaka valet är en lögn?
Powell är 65, Wood 68 och Giuliani 76 så karriären är nog inget dom bekymrar sig över.
2020-12-16, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, när konspirationsteorier om Ryssland skulle utredas efter valet 2016 så var det ingen risk att legitimiteten för val riskerades. Då var all granskning "god".

Med ett annat valresultat 2020 där Ryssland tydligen mist förmågan att avgöra varje utländskt val, med svarta valfunktionärer som ertappas på film med att smuggla USB-minnen och räkna röster efter att valövervakare skickats hem, med rösträkningsmaskiner som dokumenterat rensats på loggar, där röstningen i samtliga avgörande staterna avbröts på natten med en efterföljande stor svängning i resultatet, ja, då är all granskning av ondo och riskerar tilltron till demokrati...

Minnet hos vissa är visst kort, Ryssutredningen genomfördes ganksa tystlåtet och inte genom att någon Demokrat stod och skrek att de blivit bestulna samt det var ingen som försökte sätta käppar i hjulet för ett överlämnande.
Det genomfördes en utredning, som kom fram till att Ryssland hade försökt påverka det amerikanska valet.
Det som inte kunde bevisas var om det skett i samråd med Trumorganisationen, men samtidigt är det inte speciell konstigt eller ovanligt. I alla moderna val inklusive de svenska har olika organisationer och länder försökt påverka valet i olika omfattningar.
Men man måste försöka förstå skillnaden i retoriken hur det framförs.
Givetvis skall saker granskas, men inte genom att som i detta fallet manipulerade människor(I bland av sig själva) framför osanningar.
2020-12-16, 07:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Men "bevisen" skulle ju komma "om två veckor"?
Bevisen har ju kommit men Trumphatare bryr sig inte om att titta på bevisen. Hatet verkar förblinda och blockera allt logisk tänkande.
2020-12-16, 07:05
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Dessutom kan man se tydliga tecken på att han utsatts för tortyr... Han är nog rätt styrd, hotad osv.

https://twitter.com/anastasiakeeley/status/1318933175436009475
Är ni på riktigt nu eller har hela tråden bara varit en avancerat sarkastiskt spratt?
Är ni verkligen så jävla pantade att ni sväljer precis vad som helst white trash-twitter har att komma med?

Den där photoshoppen... nej, det är att ge det mer beröm än det förtjänar: Det där MS Paint-kluddet skulle fan inte lura en lätt förståndshandikappad 9-åring och vad får er att tro att senatens majoritetsledare, en av de mest påpassade politikerna i landet, skulle försvinna spårlöst under flera dagar?

Ni är fasen ohjälpliga, helt fast i er egen fantasi. Men det är väl därför Donald går hem, får man anta?
https://www.bradenton.com/opinion/letters-to-the-editor/article149734169.html
Citat:
We’ve never had a more gullible political base than Trump supporters.
https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/10/16/why-wont-trump-supporters-admit-theyve-been-conned/
Citat:
Why won't Trump supporters admit they've been conned?
Och om det där var de bästa "bevisen" ni hade att hitta för "valfusk" så sitter Biden lugnt!
Men jag får känslan av att ert gråtande och snyftande kommer underhålla långt in under 2021...?

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Varför är den killen trovärdig? Ni tror alltså att det här kommer gå vägen? Allvar?
Svårt att erkänna att man blivit jävligt lurad när man lagt ner hela sin själ och identitet på bondfångeriet?
https://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_cost
Citat:
some people remain in failing relationships because they “have already invested too much to leave.”
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
"PA-uppdatering"

Vi. Kommer. Vinna.
https://www.pennlive.com/elections/2020/12/pa-electors-choose-joe-biden-for-president.html
Citat:
Pa. electors choose Joe Biden for president
2020-12-16, 07:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Minnet hos vissa är visst kort, Ryssutredningen genomfördes ganksa tystlåtet och inte genom att någon Demokrat stod och skrek att de blivit bestulna samt det var ingen som försökte sätta käppar i hjulet för ett överlämnande.
Det genomfördes en utredning, som kom fram till att Ryssland hade försökt påverka det amerikanska valet.
Det som inte kunde bevisas var om det skett i samråd med Trumorganisationen, men samtidigt är det inte speciell konstigt eller ovanligt. I alla moderna val inklusive de svenska har olika organisationer och länder försökt påverka valet i olika omfattningar.
Men man måste försöka förstå skillnaden i retoriken hur det framförs.
Givetvis skall saker granskas, men inte genom att som i detta fallet manipulerade människor(I bland av sig själva) framför osanningar.
Ditt minne verkar ännu kortare, det ältades om och om igen och det gjordes fyra stora utredningar under tre år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in