2020-12-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Min Renault-återförsäljare är inte bilia.
Men det kvittar.
Jag lämnar självklart in bilen till en auktoriserad Renaultverkstad, då jag endast vill använda mig av Renault origninaldelar med hög kvalitet.

Tycker du att Renault har hög kvalitet på dem om du måste byta efter två år?
Citera
2020-12-11, 19:31
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Men det kvittar.
Jag lämnar självklart in bilen till en auktoriserad Renaultverkstad, då jag endast vill använda mig av Renault origninaldelar med hög kvalitet.

Kan du inte ge piratdelar av låg kvalitet en chans så kanske du har tur och får något som håller:

https://www.bildelaronline24.se/renault/zoe/125941/10677/stabilisatorstag-med-led?price_range[]=asc

Ca 150 kr styck, bara dubbelkolla så att längden är rätt. Själv gillar jag TRW från den tillgängliga selektionen.

Nu är jag fattig låginkomsttagare och tvingas därför laga mina trasiga bilar själv, men man ska ha en mycket hög timlön för att det ska vara lönt för någon annan att köpa sig fri från plågan att lossa två muttrar:

https://www.youtube.com/watch?v=cczvP48j4iY
Citera
2020-12-12, 06:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Men det kvittar.

Men du kan ju köpa kvalitetsdelen på Renault och göra jobbet själv.
Blir pengar över till att ladda bilen.
Citera
2020-12-12, 16:01
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men du kan ju köpa kvalitetsdelen på Renault och göra jobbet själv.
Blir pengar över till att ladda bilen.

Jag kan inte göra det själv! jag kan för fan inte ens byta halvljuslampor själv, eller skifta däck, jag har inga verktyg sånt, inte ens en domkraft äger jag, - och ingen kunskap i ämnet heller.
Citera
2020-12-12, 16:59
Medlem
Det man inte har i huvet/händerna får ha i plånboken.
Du måste ha en JÄTTEPLÅNBOK!
Citera
2020-12-16, 12:53
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Men det kvittar.

På din bil sitter Renault original, dom är slut efter 4-5.000 mil ?
Fy fan vilket skräpkvalitet.

Jag har en Volvo som gått 25.000 mil och är 15 år gammal med krängningshämmare
som nya.
Citera
2020-12-16, 13:04
Medlem
zoombos avatar
Citat:

Har bytt ett antal leder, stag och krängningshämmare på diverse bilar som jag ägt med åren.
Ingen som jag har bytt detta på - och jag understryker ingen - har dock gått under 15000 mil och varit yngre än 10 år innan detta varit aktuellt.
Kommentarer till markeringen av kommentaren ovan är alltså överflödiga...

Om priset är skäligt? Jo, på en märkesverkstad och det gäller båda så kanske. Men att behöva göra detta vart tredje år känns ju enbart skrattretande...
Citera
2020-12-16, 17:35
Medlem
Priset låter rimligt, man tar i regel betalt för 1h det är standard. Det folk inte tänker på att det inte bara bytet som tar tid, utan in och ut med bil, prata med kund, beställa tid, ta betalt så tiden springer iväg. Sedan köper dom inte sina delar från postorder från Tyskland eller biltema för den delen heller.
Citera
2020-12-16, 18:17
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Tycker du att Renault har hög kvalitet på dem om du måste byta efter två år?
Han bytte ju elmotor för några månader sedan.

Men det är Renaults MYCKET ENORMA FANTASTISKA kvalitétstänk. Man vill inte ha grejjor som riskerar att bli smutsiga, därför låter man dem gå sönder lagom tills där börjar lägga sig vägdamm på dem. För med sådan framstående teknologi kan man inte acceptera att där kommer smuts på grejjorna, man är ju inte en simpel Tesla eller Polestar utan världsledande RENAULT ZOE!
Citera
2020-12-16, 19:07
Avslutad
Citat:
Om man läser på det tyska ZOE-forumet så är det vanligt att stagen behöver bytas mellan 5000-7000 mil.

Min BMW har gått 33000 mil, inga stag bytta. Verkar vara dyra de där zoe, trots att skiten går på el. Bra köp!
Citera
2020-12-16, 21:29
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Min BMW har gått 33000 mil, inga stag bytta. Verkar vara dyra de där zoe, trots att skiten går på el. Bra köp!
Ja.. hur gick det med att han nu "körde gratis"?
Citera
2020-12-16, 21:31
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turistensklagan
Säg att staget kostar max 700 och de tar 20min att byta.... Nä inte billigt, låter dyrt.
Folk byter motorolja på 10 minuter och krängningshämmarstag på 20, jag måste göra något fel bland bilar, men så fort kommer det aldrig gå för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in