2020-12-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Enligt Federley började allt tidigare, i våras, med bl.a. en avliden hund, en sjuk närstående, skilsmässa och ensamhet (antagligen pga av pandemin).

Sen denna jakten på honom.
Citera
2020-12-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
AL kan detta spel och skrattet är lika falskt och fult som hennes agenda. Hon kan inte totalsåga FF utan att det slår mot henne själv.

Hon säger inte att dörren är stängd fast den är det.

Federlys kollaps är total.

Han har ju en dotter, och låter en villkorligt frigiven pedofil kliva rakt in i privatlivet.

Federly är dessutom bevakad, som toppolitiker är, av polisen.

Att en person i hans position kollar i belastningsregistret när han skaffar ny partner, vore inte konstigt att begära.

Du har rätt såklart i det du skriver. Dock så är det i slutändan mkt. lite AL som bestämmer. Det är ett besked från "Högre makter" som framförts av AL till den numera utstötte FF.

Spelar ingen roll vad han/hon/hen/människohane kontrar med, han är "Domed"!
Citera
2020-12-16, 18:06
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Påkomna pedosar har hög S-risk. Kan mycket väl finnas en rädsla för att FF ska vara pedo han med och att han kanske hänger sig i ett skosnöre. En berättigad rädsla.

Utan annat än ytlig inblick, upplever jag hans reaktion som klart suspekt, om han nu är snövit själv. Det är långt ifrån självklart att man klappar ihop på detta vis.

Jag tror det kommer mer.
instämmer, verkar ljuga väldigt mycket. oskäligt mycket försvarsbeteende istället för att säga att han blev kär etc

att få en kris av det måttet beror ju bara på att hans liv är delvis avslöjat o att det kanske finns mer skit.
Citera
2020-12-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sen denna jakten på honom.

FF har fullt ansvar. Finns inga kryphål. Att som potentiellt riskobjekt (en homosexuell toppolitiker) och barnafar släppa in en nyss frigiven pedofil i sitt liv och dessutom undanhålla sanningen för sitt parti och grannarna i flera månader, det tyder på extremt dåligt omdöme. FF jagas med all rätt, men han jagas för lite. Vi får hoppas att någon journalist gör sitt jobb. Hela historien stinker som ett älgkadaver. Många frågetecken. Ska inte en snubbe i Federleys position kolla noga vem fan han dejtar? Och så detta att reagera mot orosanmälan, det låter ju helt stört.
Senast redigerad av Eremona2.0 2020-12-16 kl. 18:11.
Citera
2020-12-16, 18:13
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag tycker inte Benny Fredriksson går att jämföra med Federley. Fredriksson var en enkel man med en stor talang som föll offer för ett enormt hetsdrev med många anonyma angivare. Federley är en välförankrad politiker med inflytelserika vänner och har en pojkvän med en offentlig, nioårig fängelsedom för pedofili. Inga anonyma angivare i hans fall.
är du sänkt eller?

jag jämförde väl inte Benny o FF? sa bara att det påverkar framtida drev.

har du läst stoppapressarna? gott om anonyma angivare där och jag förstår att aftonbladet inte hakar på Nyhlen med tanke på Bennyfallet.

däremot ska de göra sitt jobb som journalister. kan aschberg köra sina sekunderinslag med hård kritik o avslöjande så borde de göra det mot pedot också.

men anledningen till att aftonbladet skriver minst är ju garanterat Bennyeffekten. om de är så livrädda så kan de ju lägga ner.
Senast redigerad av Pancev 2020-12-16 kl. 18:19.
Citera
2020-12-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
är du sänkt eller?

jag jämförde väl inte Benny o FF? sa bara att det påverkar framtida drev.

har du läst stoppapressarna? gott om anonyma angivare där och jag förstår att aftonbladet inte hakar på Nyhlen med tanke på Bennyfallet.

Förlåt om jag var otydlig, nu när jag läser förstår jag att du missförstår mig. Det jag menade är att om de skonar Federley pga Fredriksson så anser jag att de gör fel, då han har ett otroligt skyddsnät samt är narcissist och inte alls riskerar att begå självmord.
Citera
2020-12-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man skulle kunna tro att det är FF som är pedofilen när man ser hur folk reagerar, han har umgåtts med en pedofil eller fd. pedofil som begick brotten för ganska längesedan och suttit många år i fängelse. Man försöker nog flytta fokus från något annat, vad vet jag inte.
Det många frågar sig är varför det finns tre dömda pedofiler i Federleys bekantskapskrets? Det är tre fler än det finns i min bekantskapskrets.
Citera
2020-12-16, 18:26
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Förlåt om jag var otydlig, nu när jag läser förstår jag att du missförstår mig. Det jag menade är att om de skonar Federley pga Fredriksson så anser jag att de gör fel, då han har ett otroligt skyddsnät samt är narcissist och inte alls riskerar att begå självmord.
lugnt.

instämmer till fullo.
Citera
2020-12-16, 18:45
Medlem
Passepartouts avatar
Vilken värdelös intervju med Annie Lööf i Studio Ett! Kommer direkt på två frågor som reportern Anette Holmqvist kunde ha ställt och utvecklat med följdfrågor.

1. Du säger att du och Fredrick även är nära vänner privat och att han har mått psykiskt dåligt en längre tid. Har du märkt av detta? Om ja, hur har du agerat utifrån den vetskapen? Om nej, hur kommer det sig att du framställer er som nära vänner sedan 20 år om du har missat hans, enligt din beskrivning, långa tid av psykisk ohälsa?

2. Har du träffat den villkorligt frigivne sambon? Om ja, när skedde det och var?

https://sverigesradio.se/avsnitt/1619622 [1.31 in i programmet]
Senast redigerad av Passepartout 2020-12-16 kl. 19:12.
Citera
2020-12-16, 18:47
Medlem
nickomyras avatar
Ytterligare en pedofil i Centerpartiet. Visserligen från september så det har vi ju redan läst i pressen och public service. Eller inte...

https://katerinamagasin.se/nar-centerpartisten-oscar-asberg-koper-sex-av-ett-barn-uteblir-drevet-istallet-skyddas-han-av-medier na/?fbclid=IwAR3Zs97Sb02P3ISKvF0Z6mBvOLCn8VNmrm56Bi54 MzW1LxpxF5brDPwm_os
Citera
2020-12-16, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ytterligare en pedofil i Centerpartiet. Visserligen från september så det har vi ju redan läst i pressen och public service. Eller inte...

https://katerinamagasin.se/nar-centerpartisten-oscar-asberg-koper-sex-av-ett-barn-uteblir-drevet-istallet-skyddas-han-av-medier na/?fbclid=IwAR3Zs97Sb02P3ISKvF0Z6mBvOLCn8VNmrm56Bi54 MzW1LxpxF5brDPwm_os
Det tar visst aldrig slut... En efter en annan efter en annan...
Citat:
När centerpartisten Oscar Åsberg köper sex av ett barn uteblir drevet – istället skyddas han av medierna
Citera
2020-12-16, 18:52
Medlem
Nu är bögen sjukskriven också, undra hur länge han tänkt kosta oss mer pengar utan att göra något. Fattar inte hur han kan få bli sjukskriven bara för att hans rövknullande polare molestat småbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in