2020-12-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Riktigt bra, fem minuter lång, intervju med Annie Lööf om alltihop, tycker inte hon ryggar för nån fråga.

https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-kommenterar-federley/

För övrigt; är det dialekten eller har hon talfel? 🤔

Talfel ja du Lööf är ju sjuk i huvudet på så många nivåer att eventuella talfel är ickeproblem i sammanhanget, rakt igenom vidrig människa.
Citera
2020-12-16, 16:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Lägg då till att politikern i Norge tillhör systerpartiet Senterpartiet (Sp) där.

Är ju onekligen intressant om det finns kopplingar även till Christer Yrjas, C-ordföranden i Tomelilla, och hans pedofilkompis. Vore ju märkligt om det finns flera olika pedofilsammanslutningar i C utan kontakt med varandra. Så stort parti är det ju inte...

Christer Yrjas är ordförande i familjenämnden samtidigt som han lever ihop med en tidigare dömd pedofil. Känns inte helt rätt.
Citera
2020-12-16, 16:54
Medlem
fuskas avatar
Vilken jävla soppa.
Finns garanterat mer att gräva fram om det här.
Jävligt vidrigt hur tredje statsmakten verkligen gör sitt yttersta för att låta det självdö.
Jag minns vagt en politiker som fick avgå pga av TV-licens.... Andra tider nu där parti-färg betyder allt tydligen.
Undrar hur löpsedlarna skulle sett ut om det var ett blått parti.
Citera
2020-12-16, 16:58
Avslutad
Att Annies sympatier till 100% ligger hos pedofilkramaren och inte hos offren för pedolilin går inte att ta miste på. Hur fan kan hon leva med sig själv, hycklerskan?
Citat:
Lööf: ”Federley lämnar politiskt tomrum efter sig”
” Centerpartiet agerade snabbt och resolut i samband med Fredrick Federleys avgång, anser Annie Lööf. Partiledaren beskriver det inträffade som en stor förlust för partiet.

– Han lämnar ett politiskt tomrum efter sig, säger Annie Lööf.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rg826K/loof-federley-lamnar-politiskt-tomrum-efter-sig

Journalisterna har som vanligt sina prioriteringar klara för sig.
”Treva alltid efter offerkoftan om möjligt”...
Citat:
Har näthatet mot dig vuxit i samband med händelserna kring Federley?
– Det har jag svårt att bedöma. Jag tror att det är konstant under mina snart tio år som partiledare, säger Annie Lööf.
Senast redigerad av SuperViting 2020-12-16 kl. 17:03.
Citera
2020-12-16, 17:07
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Och man är psykiskt sjuk om man kan tänka sig att umgås med pedofiler och ännu värre psykiskt sjuk om man har en sexuell relation med en pedofil!

Mnjaeee !

Du får nog läsa på lite om vad psykiskt sjukdom innebär !
Citera
2020-12-16, 17:13
Medlem
Man skulle kunna tro att det är FF som är pedofilen när man ser hur folk reagerar, han har umgåtts med en pedofil eller fd. pedofil som begick brotten för ganska längesedan och suttit många år i fängelse. Man försöker nog flytta fokus från något annat, vad vet jag inte.
Citera
2020-12-16, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Mnjaeee !

Du får nog läsa på lite om vad psykiskt sjukdom innebär !
Eller så förklarar du problemet här och nu, eller länkar till relevant information så att folk slipper plöja igenom all tillgänglig facklitteratur för att kunna ifrågasätta dig. Ska vi säga så?
Citera
2020-12-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Och man är psykiskt sjuk om man kan tänka sig att umgås med pedofiler och ännu värre psykiskt sjuk om man har en sexuell relation med en pedofil!

Det är media och näthatarna som gjort Federley allvarligt psykiskt sjuk med behov av akut psykiatrisk hjälp.
Citera
2020-12-16, 17:20
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man skulle kunna tro att det är FF som är pedofilen när man ser hur folk reagerar, han har umgåtts med en pedofil eller fd. pedofil som begick brotten för ganska längesedan och suttit många år i fängelse. Man försöker nog flytta fokus från något annat, vad vet jag inte.

Ordval…

Han har levt ihop med en villkorligt frigiven pedofil. Därför ville frivården göra en orosanmälan eftersom Federley har en dotter. Kriminalvården alltså. Inte Flashback. I september i år. Nyligen alltså.

Enligt Federley (tidningsintervju) blev både den dömde pedofilen och Federley upprörda över detta.

Det finns skäl att ha fokus på Federley, något som media däremot försummat.
Citera
2020-12-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxxinho
Jag är nyfiken på tidslinjen

När kom fanskapet ut ur fängelset?
När träffades dom?
När flyttade dom ihop? (om de flyttade ihop väldigt snart efter han kom ut så kan man kanske anta att de kände varandra innan han kom ur fängelset, åtminstone skulle jag anta det)
När fick FF veta om domen? (och även där om det är lång tid mellan datumet de flyttade ihop, har Fredriks dotter klarat sig från idioten?)
När flyttade de isär (även där, borde vara samma dag som han fick veta, men det är intressant att veta)
Och när fick pressen/partiet veta?)

Jag tycker tidslinjen kan ge indikationer kring många saker. Nån som har hyfsad koll på tidslinjen? (får erkänna att jag inte bläddrat så mycket bakåt i tiden)
Det är mycket tyst om FF i gammel media och politikerna i allmänhet. Håller de FF om ryggen, för att de själva har pedofila intressen? Undrar jag men hoppa det inte är så. Men RFSL, C och L ivrar ju för barns sexualitet, som inte finns bland barn.
Citera
2020-12-16, 17:23
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Det är media och näthatarna som gjort Federley allvarligt psykiskt sjuk med behov av akut psykiatrisk hjälp.

Enligt Federley började allt tidigare, i våras, med bl.a. en avliden hund, en sjuk närstående, skilsmässa och ensamhet (antagligen pga av pandemin).
Citera
2020-12-16, 17:25
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte alls på. Hans påstådda behov av psykiatrisk hjälp är för att undgå granskning. Han är förtroendevald och en mogen person som vet precis vad han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in