2020-12-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad var anklagelserna från senatens håll angående donationerna?
Alla förhör finns på YouTube. Orkar inte kolla igenom alla bara för att du undrar. De nämner MASSOR av anklagelser mot dem, och vissa senatorer var riktigt fräna, bl.a. Ted Cruz.
2020-12-16, 17:11
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Hur vet du att Barr har rätt när han säger att valet var säkert när motsatsen redan visats flera gånger?

Att skriva på svenska FB att det finns mycket bevis på valfusk går nog inte fram till Barr.
Jag tror inte att svenska är hans starka sida.
Det som borde vara det bästa för DJT är att Rudy delar med sig av dom bevisen som finns i pärmen. Problemet hittills är att Rudy och Sidney och Lin W inte vill dela med sig till någon utan håller all bevisning hemlig. Lite tveksam taktik tror jag. Att säga i domstolen att man inte vill visa upp bevisen kan misstolkas som sandlåda.

Mike Pence
2020-12-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det är alltså idag 1800 svensk tid

Här är live sändningen.

https://www.youtube.com/watch?v=epqHpxY-ASo

Citat:
ARLINGTON, VIRGINIA, UNITED STATES, December 16, 2020: A national constitutional litigation organization, The Amistad Project of the Thomas More Society, is hosting a national press conference tomorrow to release a groundbreaking report exposing a dark money apparatus of 10 nonprofit organizations funded by five foundations whose intent was to fundamentally undermine the electoral system. This injection of hundreds of millions of dollars into the election — $500 million of which came from Facebook founder Mark Zuckerberg — violated state election laws and resulted in an unequal distribution of funding that deprived voters of both due process and equal protection.
2020-12-16, 17:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Alla förhör finns på YouTube. Orkar inte kolla igenom alla bara för att du undrar. De nämner MASSOR av anklagelser mot dem, och vissa senatorer var riktigt fräna, bl.a. Ted Cruz.

Det är inte ett krav på att svara på alla inlägg i den här tråden, om du inte orkar prata om senaten med mig borde du inte tagit upp saken. Min fråga kvarstår dock, varför inte ta upp det här problemet innan valet? Zuckerberg donerade pengar i september, Biden vann i november och nu i mitten av december skriver den här Phil om att lagar har brutits.
2020-12-16, 17:27
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Cruz såg verkligen ut att vilja kasta Dorsey i fängelse. Med lite tur kanske vi får uppleva den dagen.
Senast redigerad av Jiren 2020-12-16 kl. 17:35.
2020-12-16, 17:41
Medlem
Citat:
Det är inte ett krav på att svara på alla inlägg i den här tråden, om du inte orkar prata om senaten med mig borde du inte tagit upp saken. Min fråga kvarstår dock, varför inte ta upp det här problemet innan valet? Zuckerberg donerade pengar i september, Biden vann i november och nu i mitten av december skriver den här Phil om att lagar har brutits.

Det är väl bättre att sätta dit svinet efter att fusket är begått än att försöka förhindra fusket från början.

Redan glömt att DJT gick in i Vita Huset med vallöftet att träsket ska rensas?

Polisen i Sverige jobbar inte så där när dom spanar in bordeller. Inte så att poliser motar bort torskarna utanför bordellen så att inget brott kan begås. Man låter dom begå brottet och sen så sätter man dit dom.
2020-12-16, 17:46
Medlem
Citat:
Jag har har svarat på din fråga, det är ingenting som är nytt eller som är "plötsligt uppkommet", senaten har varit på Fuckerberg & Co rätt länge nu. Att du sedan kommer och vill bli sondmatad och få milimetersförklaringar på allting istället för att kolla själv på de hänvisningar jag gett är faktiskt ditt problem och inget du bör slösa utrymme med på den här tråden. För frågan ifall du behöver sökhjälp eller inte är faktiskt inget som hör till den här trådens ämne, så nu tycker jag du tar och skärper dig lite grand, för du beter dig väldigt respektlöst mot resten av FB-användarna som följer den här tråden.
Senast redigerad av scrollock 2020-12-16 kl. 18:14.
2020-12-16, 17:52
Medlem
Franke88s avatar
Citat:

De försökte men det blockerades av demokraterna. Nu har de dock blivit tagna på bar gärning. Problemet verkar vara att korruptionen är så djup att det inte ens räcker. Enda utvägen nu är militären.
2020-12-16, 17:57
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jag har har svarat på din fråga, det är ingenting som är nytt eller som är "plötsligt uppkommet", senaten har varit på Fuckerberg & Co rätt länge nu. Att du sedan kommer och vill bli sondmatad och få milimetersförklaringar på allting istället för att kolla själv på de hänvisnignar jag gett är faktiskt ditt problem och inget du bär slösa utrymme med på den här tråden för frågan ifall du behöver sökhjälp eller inte är faktiskt inget som hör till den här trådens ämne, så nu tycker jag du tar och skärper dig lite grand, för du beter dig väldigt respektlöst mot resten av FB-användarna som följer den här tråden.

Sondmatad och sondmatad, undrar bara på vilket sätt senaten motsatte sig just Zuckerbergs donerde pengar. Och om det kom fram under förhören att det var emot några lagar så förstår jag inte syftet med den kommande presskonferensen. Då borde Zuckerberg rimligtvis vara åtalad på något sätt

https://www.rev.com/blog/transcripts/mark-zuckerberg-jack-dorsey-testimony-transcript-senate-tech-hearing-november-17
2020-12-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
De försökte men det blockerades av demokraterna. Nu har de dock blivit tagna på bar gärning. Problemet verkar vara att korruptionen är så djup att det inte ens räcker. Enda utvägen nu är militären.

Hur blev man blockerad av Demokraterna när Republikanerna har majoritet i Senaten?
Senast redigerad av noreplies 2020-12-16 kl. 18:03.
2020-12-16, 18:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88

Vilka är "de"? Senaten, personerna bakom rapporten eller andra? Hur kan man blockera någon från att publicera en rapport redan i september?
2020-12-16, 18:02
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Vilka är "de"? Senaten, personerna bakom rapporten eller andra? Hur kan man blockera någon från att publicera en rapport redan i september?

Korrupta politiker och domstolar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in