2020-12-16, 15:17
  #7753
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ja, de känner uppenbarligen inte igen en nyhet när den uppenbarar sig. Det måste man konstatera.

Jo det gör dom men nu var det en av "deras utvalda" som plötsligt var den onda. Då blir det locket på.
Citera
2020-12-16, 15:30
  #7754
Medlem
Pancevs avatar
Tror det beror delvis på Benny Fredriksson incidenten o metoo rörelsen.

Aftonbladet skriver minst om det och det är ju en signal om ngt... om FF begår självmord inne på Säter är det inget redaktörerna vill få i fejset på sociala medier.

Ja gammelmedia är allmänt livrädda och borde bedriva en riktig men balanserad journalistik, alltså behandla FF ärendet som om det vore kvitto - elr medlemspengar på ett fackförbund exempelvis.

För övrigt borde media inte ha aktiva kommentarer på sociala medier, det räcker med att 100 personer av den rätta sorten spyr galla så kryper de på knä...oavsett om övriga 10 miljoner inte kritiserar ett knyst.
Citera
2020-12-16, 15:34
  #7755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Tror det beror delvis på Benny Fredriksson incidenten o metoo rörelsen.

Aftonbladet skriver minst om det och det är ju en signal om ngt... om FF begår självmord inne på Säter är det inget redaktörerna vill få i fejset på sociala medier.

Ja gammelmedia är allmänt livrädda och borde bedriva en riktig men balanserad journalistik, alltså behandla FF ärendet som om det vore kvitto - elr medlemspengar på ett fackförbund exempelvis.

För övrigt borde media inte ha aktiva kommentarer på sociala medier, det räcker med att 100 personer av den rätta sorten spyr galla så kryper de på knä...oavsett om övriga 10 miljoner inte kritiserar ett knyst.

Ja, fast nu rör det här ett politiskt parti och två folkvalda politiker som hänger med pedofiler och en tredje centerpolitiker i Norge som själv är dömd för sexbrott mot barn. Det är faktiskt sådant här som tidningar finns till för att bevaka. Och det rör sig ju inte om spekulationer. Att någon kan vara familjenämndens ordförande och bo ihop med en pedofil fullt vetande om brottets art ... alltså det är så långt ifrån barnperspektivet att det finns inte.

En annan jävligt skum sak är att de alla tre ser likadana ut. Det är som att de klär sig och klipper sig med målet att passa in i mängden.
Citera
2020-12-16, 15:40
  #7756
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ja, fast nu rör det här ett politiskt parti och två folkvalda politiker som hänger med pedofiler och en tredje centerpolitiker i Norge som själv är dömd för sexbrott mot barn. Det är faktiskt sådant här som tidningar finns till för att bevaka. Och det rör sig ju inte om spekulationer. Att någon kan vara familjenämndens ordförande och bo ihop med en pedofil fullt vetande om brottets art ... alltså det är så långt ifrån barnperspektivet att det finns inte.

En annan jävligt skum sak är att de alla tre ser likadana ut. Det är som att de klär sig och klipper sig med målet att passa in i mängden.
jag säger ju det...att de borde gräva på motsvarande vis som de ex gjorde mot kyrkans fackförbund.

hålla sig till fakta och undersöka huruvida inblandade personer ljuger. men jag kan förstå att de inte kör stoppa pressarnas linje. men de ska skämmas utav helvete för den brist på yrkesutövning de utför.
Citera
2020-12-16, 15:41
  #7757
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
En annan jävligt skum sak är att de alla tre ser likadana ut. Det är som att de klär sig och klipper sig med målet att passa in i mängden.
sådär ser varenda jävla lattefarsa ut i vasastan..kanske aningens mer skägg.
Citera
2020-12-16, 15:49
  #7758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Riktigt bra, fem minuter lång, intervju med Annie Lööf om alltihop, tycker inte hon ryggar för nån fråga.

https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-kommenterar-federley/

För övrigt; är det dialekten eller har hon talfel? 🤔

AL säger och gör vad hon ska. Hon agerar ytligt proffsigt, skademinimerar och hoppas väl att skiten ska drunkna i mediafloden.

Men varje vuxen person som läst en psykologibok ser ju att det är något allvarligt fel på Federleys psyke och karaktär.

Vad är det för j-a snubbe som haft hennes förtroende?

Han framstår som omogen, egotrippad, feg, gränslös och skör. Det får man väl vara, men inte i hans position.

Och hans dubbelspel är riktigt obehagligt.
Citera
2020-12-16, 15:53
  #7759
Medlem
Jag är nyfiken på tidslinjen

När kom fanskapet ut ur fängelset?
När träffades dom?
När flyttade dom ihop? (om de flyttade ihop väldigt snart efter han kom ut så kan man kanske anta att de kände varandra innan han kom ur fängelset, åtminstone skulle jag anta det)
När fick FF veta om domen? (och även där om det är lång tid mellan datumet de flyttade ihop, har Fredriks dotter klarat sig från idioten?)
När flyttade de isär (även där, borde vara samma dag som han fick veta, men det är intressant att veta)
Och när fick pressen/partiet veta?)

Jag tycker tidslinjen kan ge indikationer kring många saker. Nån som har hyfsad koll på tidslinjen? (får erkänna att jag inte bläddrat så mycket bakåt i tiden)
Citera
2020-12-16, 15:55
  #7760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Tror det beror delvis på Benny Fredriksson incidenten o metoo rörelsen.

Aftonbladet skriver minst om det och det är ju en signal om ngt... om FF begår självmord inne på Säter är det inget redaktörerna vill få i fejset på sociala medier.

Ja gammelmedia är allmänt livrädda och borde bedriva en riktig men balanserad journalistik, alltså behandla FF ärendet som om det vore kvitto - elr medlemspengar på ett fackförbund exempelvis.

För övrigt borde media inte ha aktiva kommentarer på sociala medier, det räcker med att 100 personer av den rätta sorten spyr galla så kryper de på knä...oavsett om övriga 10 miljoner inte kritiserar ett knyst.

Påkomna pedosar har hög S-risk. Kan mycket väl finnas en rädsla för att FF ska vara pedo han med och att han kanske hänger sig i ett skosnöre. En berättigad rädsla.

Utan annat än ytlig inblick, upplever jag hans reaktion som klart suspekt, om han nu är snövit själv. Det är långt ifrån självklart att man klappar ihop på detta vis.

Jag tror det kommer mer.
Citera
2020-12-16, 15:56
  #7761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Riktigt bra, fem minuter lång, intervju med Annie Lööf om alltihop, tycker inte hon ryggar för nån fråga.

https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-kommenterar-federley/

För övrigt; är det dialekten eller har hon talfel? 🤔

Ja, en riktig spinnmaster. Hon spinner det som att media inte ska skriva om Federleygate med hänsyn till de stackars barnen som nu måste återuppleva övergreppen som Federleys sambo gjorde återigen.

Om Federleys come back sätter hon inte ner foten och säker att han inte är välkommen utan att det är Federleys sak att bestämma i framtiden. Hon hade ju kunnat värna om barnen och säga att folk med pedofilkopplingar har ingenting i C att göra.

Också intressant att Annie inte säger att Federley inte ska få en en spänn av partiet utan att de väntar hur mycket Federley kan casha in från EU. Hon hade kunnat säga att F inte har pengar att vänta från Centern.

Låter närmast som att F och Annie haft en för handling om saken. Annie har sagt att F måste ut ur partiet, i alla fall skenbart, och F har sagt att du får köpa ut mig så spelar jag psykvrak och avgår.

Annie var påläst om EU ersättning och väntar nu att dammet lagt sig innan hon pytsar ut någon mille till F. Borde inte hon betala de stackars barn som figurerar i denna soppa som peddooffer? Om hon nu tycker synd om dem. Hade inte Centern varit slarvig och låtit detta peddogate uppstå så hade ju barnen sluppit dras med detta en gång till.
__________________
Senast redigerad av Ikea-Kamprad 2020-12-16 kl. 16:06.
Citera
2020-12-16, 15:59
  #7762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Riktigt bra, fem minuter lång, intervju med Annie Lööf om alltihop, tycker inte hon ryggar för nån fråga.

https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-kommenterar-federley/

För övrigt; är det dialekten eller har hon talfel? 🤔

SMÅLÄNDSKA låter så😆 Tycker hon gjorde bort sig totalt! Hur många gånger flinande hon o skrattade! Nervöst kanske. Men för fan det är jävligt allvarligt att en högt uppsatt politiker har vetskapen om att den han delar säng med är en sjuk pedofil. Och inte lämnar, ber han dra åt helvete! Vilket jag är övertygad om att alla med något vett i huvudet hade gjort!
Citera
2020-12-16, 16:11
  #7763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mer124
SMÅLÄNDSKA låter så😆 Tycker hon gjorde bort sig totalt! Hur många gånger flinande hon o skrattade! Nervöst kanske. Men för fan det är jävligt allvarligt att en högt uppsatt politiker har vetskapen om att den han delar säng med är en sjuk pedofil. Och inte lämnar, ber han dra åt helvete! Vilket jag är övertygad om att alla med något vett i huvudet hade gjort!

Hade hon haft något hjärta i kroppen och brytt sig om barn överhuvudtaget så hade hon sagt att hon var allvarligt oroad över att en pedofil getts tillfälle att bo med en barnfamilj och att hon ville att detta skulle utredas ordentligt.

Hon sa inte det eftersom hon inte bryr sig om ifall barn far illa. Hon vill bara ha sin älskade karriär.
Citera
2020-12-16, 16:12
  #7764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ja, en riktig spinnmaster. Hon spinner det som att media inte ska skriva om Federleygate med hänsyn till de stackars barnen som nu måste återuppleva övergreppen som Federleys sambo gjorde återigen.

Om Federleys come back sätter hon inte ner foten och säker att han inte är välkommen utan att det är Federleys sak att bestämma i framtiden. Hon hade ju kunnat värna om barnen och säga att folk med pedofilkopplingar har ingenting i C att göra.

AL kan detta spel och skrattet är lika falskt och fult som hennes agenda. Hon kan inte totalsåga FF utan att det slår mot henne själv.

Hon säger inte att dörren är stängd fast den är det.

Federlys kollaps är total.

Han har ju en dotter, och låter en villkorligt frigiven pedofil kliva rakt in i privatlivet.

Federly är dessutom bevakad, som toppolitiker är, av polisen.

Att en person i hans position kollar i belastningsregistret när han skaffar ny partner, vore inte konstigt att begära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in