Citat:
Ursprungligen postat av
fylld
Hur kan en blogg utgöra seriös vetenskap men inte Wikipedia? Det är sedan tidigare ett välkänt faktum att du är en lögnare som sprider desinformation om förintelsen men det här var ett nytt lägsta.
Vi tar ett exempel...
Ponera att 25 Nobelpristagare i fysik eller medicin skapar en blogg för de skriver om saker inom sitt gebit, så är det värdelöst och inget att tro på, fast de redovisar autentiska dokument, för det är en blogg... Skojar du...?
Ser vi sen till Wikipedia så är det ju inte så ovanligt att förnekare klagar på att det bara är Wikipedia och vem som helst kan skriva och ändra där, så Wikipedia kan man inte lita på. Givetvis kommer dessa påståenden bara när Wikipedia har info som inte passar dig och dina kumpaner..... Nu verkar Wikipedia otadligt när de skriver nåt som passar dig, även om de inte redovisar några originaldokument på det de påstår....
Dokumenten jag länkade till är granskade och bekräftade säga det jag skrev och citerade. Och saken är ingående förklarad i artikeln i länken, med källhänvisningar etc etc.
Läser vi noga i Wikilänken så står det heller inte att Düro eller någon annan blev dömda för just Katyn-massakern. Det står precis som jag förklarat tidigare med mina citat, att Düro stod anklagad för övergrepp på civila i byar, inte ett ord om katyn-massakern i anklagelsen. Och inte heller i domen. Däremot står det att han under förhör erkänt deltagande i att begrava lik efter Katyn-massakern, men inte att ha deltagit i dödandet i sig. Samt att den delen i erkännandet hade många stora brister som tydde på att det bara vara påhittat av Düro.