2020-12-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag undrar samma sak. Hr kan det komma sig att EN person har rätt i allt han säger och gör? Han verkar upphöjd till en gud, är han den nye guden, som det är tabu att kritisera? Mer fanatiskt kan det inte bli, det är riktigt otäckt.

Nu har justitieministern Barr vänt ryggen åt Trump och Mitch McConnell har erkänt Biden som valvinnare. Kommer den här farsen ändå att fortsätta? Skall valfusk-snacket fortsätta ända tills Trump erkänner att Biden vann?

Quislingar eller så är detta orkestrerat. Barr är en svår nöt att knäcka, svårt att riktigt klura ut om han är en "firend of foe".

Tiden lär visa vad som gäller.
2020-12-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag hade god inblick i den centrala rösträkningen vid förra valet. Jag begriper inte vad du menar. Kan du utveckla och hänvisa till en källa?

Då är det ju inte konstigt att det har fuskats i svenska val som det har i USA.

OnT:

Är alla med nu på vad det är som sker i USA?

https://www.presidency.ucsb.edu/documents/executive-order-13848-imposing-certain-sanctions-the-event-foreign-interference-united

1) Om det finns en misstanke om att någon/några försöker påverka valet utanför USA så ger det POTUS rätten att "Declare National state of Emergency" och då med hjälp av Martial Law så rullar man ut militären och allt sköts hädanefter i en militärdomstol.

2) Backar militären upp DJT? NSA är militärens egna organ likt CIA och FBI. NSA har varit övertydlig om att dom har bevis för att ett valfusk har skett. SÅ vad tror ni? Backar patrioterna upp sin president som är satt på att skydda konstitutionen?

3) Låt oss inte förhasta oss. Med elektorröstningen igår natt så verifierade man valet. Innan man gjorde det så kunde man kasta ut alla stämningar med bakgrund av att ingen hade farit illa av det, valet var ju inte certifierat och därmed inte giltigt. Det förändras med elektorröstningen. Nu kan INGEN DOMSTOL i USA förneka en utredning om kravet av en utredning.

4) Detta kommer att utreadas i SCOTUS - Men lyckas man slingra sig ur detta där så gäller punk 1.

National state of emergency och med hjälp av Martial Law så rullar man ut militären som samlar upp all bevis. Sen tar man detta vidare i en militärdomstol.

Men ni har inget att oroa er! Vi fanatiska Trumpälskare som ser en GUD DJT är ju fullkomligt grundlurade och Biden kommer att bli USA's nästa president.

Spännande tider!

Edit: Bevisa att jag har fel eller så kanske det är dags att hålla klaffen. För någon annan diskussion i denna tråd är inte nödvändig för närvarande.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-16 kl. 09:47.
2020-12-16, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Jösses du är en liten tanig 70kg halvman på 33 år offentliganställd och din goda sk inblick är inte direkt betryggande.

Du skulle inte våga säga emot din chef ens för då skulle du bli av med jobbet.

Varför opererar smartmatic i Sverige.
Med deras historia av röstfusk
https://m.youtube.com/watch?v=-s9PkuiIw2Q&t=9s

Källa på att smartmatic opererar i Sverige?
2020-12-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Är du dum i huvudet? En miljon är som om jag skulle köpa reklam för 100 kr i Sverige och sossarna skulle vara hysteriska i fyra år för att jag påverkat valet.
Som sagt, du skrev själv att de köpt reklam för miljoner, sen säger du att de inte gjort något, sen säger du att det visst hackats mail, sen säger du att det inte spelar någon roll för det är "rätt" mail som hackats (vilket säkert stämmer, jag bryr mig inte), och nu är du sur igen för du tycker en miljon är lite pengar (vilekt jag också håller med om att det är - men det är inte noll pengar som du säger).
2020-12-16, 09:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Om det finns en misstanke om att någon/några försöker påverka valet utanför USA så ger det POTUS rätten att "Declare National state of Emergency"
Det utlystes redan i EOn:
I hereby declare a national emergency to deal with this threat.

Källa: https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/
2020-12-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Sånt här tar tid. Den största kuppen någonsin. Den djupa staten avslöjas. En hundraårig konspiration håller på att avslöjas. Sådant krossar man inte på en vecka. Detta kommer ta år.

Men drastiska händelser som kommer chocka de flesta kommer att hända snart.

Du får se.

https://x22report.com/the-case-is-being-built-crime-of-the-century-the-eagle-has-landed-ep-2354/

Misstänker dom flesta nog har blivit så luttrade vid det här laget av Trumps olika hemsnickrade scenarion om valfusket att t.om en tokpredikant i ett gathörn som säger sig förutse jordens undergång i morgon skulle kännas mer trovärdig.
Så ev. påstådda kommande drastiska händelser och varningar om politiska chockvågor utsända från vita huset eller landets avgående president eller hans brännvinsadvokater resulterar ju numera i en enda stor fet gäspning hos majoriteten av väljarna.

För nu är det den politiska vardagen som gäller framöver och Trump får där värsta/bästa fall en biroll i partiet han försvagat genom sitt agerande.
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Är ni på riktigt nu eller har hela tråden bara varit en avancerat sarkastiskt spratt?
Är ni verkligen så jävla pantade att ni sväljer precis vad som helst white trash-twitter har att komma med?

Den där photoshoppen... nej, det är att ge det mer beröm än det förtjänar: Det där MS Paint-kluddet skulle fan inte lura en lätt förståndshandikappad 9-åring och vad får er att tro att senatens majoritetsledare, en av de mest påpassade politikerna i landet, skulle försvinna spårlöst under flera dagar?

Ni är fasen ohjälpliga, helt fast i er egen fantasi. Men det är väl därför Donald går hem, får man anta?
https://www.bradenton.com/opinion/letters-to-the-editor/article149734169.html

Man tar det man har. Handfrågan är väl ett lysande exempel på när man måste finna något halmstrå att hänga upp en viss sak på.
Konstigt att frågan fanns innan valet. Eller menar man att McConnel torterades så hårt att han fuskade till Dem's segern?
Logiken i deras resonemang är värre än 3-åringar på dagis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det utlystes redan i EOn:
I hereby declare a national emergency to deal with this threat.

Källa: https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/

Sen tycker jag att det kan vara värt att nämna detta:

http://www.mtv.com/news/1518369/bush-gave-us-agency-authorization-to-spy-on-americans/

Detta gav NSA samma rättigheter som övriga regeringen i USA. Där trillar globalisterna dit så det skvätter om det!

Det var så här man kom åt Killary Clinton's E-mails.

Det här är väldigt stort och många globalister kommer att dö.

En fråga: Har man stridsfartyg utanför Kinas kust fortfarande? Eller var det bara ett rykte?

För jag villl skjuta till en ytterligare teori i så fall. Ryssland.

Om USA har en massa stridsfartyg utanför Kinas kust så finns det inte på kartan att man skulle tolerera det från Rysslands sida med tanke på historien mellan USA och Ryssland. Ryssarna kan lätt tolka det som ett "act of war".

Men inte ett knyst från Putin... Då måste det ju betyda att Putin är beredd på att ge USA stöd i en eventuell konflikt med Kina.
2020-12-16, 10:01
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Bevisa att jag har fel eller så kanske det är dags att hålla klaffen. För någon annan diskussion i denna tråd är inte nödvändig för närvarande.

Intressant tonläge.

Jag kontrar med:
Bevisa att det har förekommit omfattande valfusk eller så kanske det är dags att hålla klaffen. För någon annan diskussion i denna tråd är inte nödvändig för närvarande.

Tycker du kan flytta ditt svammel, om att "det bara behövs en liten liten misstanke om utländsk påverkan för att POTUS måste införa martial law och dra igång militärdomstolarna", till konspirations/dårpippi-forumet. Där det hör hemma.
2020-12-16, 10:03
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarth
Så bara för att din åsikt om att påståenden om fusk är grundlöst skulle det skada förtroendet för demokratin? Klart att det ska finnas möjlighet att utreda valfusk oavsett din, oppositionen eller mediablaskans åsikter. Annars hade det inte funnits något förtroende alls. Republikanerna står lika starkt bakom Trump som innan.

Nej de gör de inte. Bara ett gäng svagsinta hardcore-trumpare som av vissa anledningar inte vågar/kan göra annat då det kommer drabba dem fruktansvärt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Källa på att smartmatic opererar i Sverige?
Bortstädad länk.

https://www.svd.se/valfusk-i-venezuela-siffrorna-har-manipulerats
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Intressant tonläge.

Jag kontrar med:
Bevisa att det har förekommit omfattande valfusk eller så kanske det är dags att hålla klaffen. För någon annan diskussion i denna tråd är inte nödvändig för närvarande.

Tycker du kan flytta ditt svammel, om att "det bara behövs en liten liten misstanke om utländsk påverkan för att POTUS måste införa martial law och dra igång militärdomstolarna", till konspirations/dårpippi-forumet. Där det hör hemma.

Nej. Du ska bevisa att jag har fel gällande vad som sker i USA i detta nu och jag stakade ut också varför.

Ska jag bevisa valfusk för dig?

Är du inte klok? Hur då? Det sköter NSA och Vita Huset med ett gäng advokater.

Ni tror väl också att det är BARA Lin Wood och det är BARA Sidney Powell som sköter den civila vägen precis som att det är BARA Rudy och Ellis som sköter allt åt Trump?

Så naiv kan man väl ndå inte vara? Hur många advokater som jobbar på det här lär väl vi aldrig få veta, men när man har en outtömlig resurs så kan jag bara dra slutsatsen om att dom är nog ett ganska duktigt stort gäng.

Jag kan bara rapportera om läget.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-16 kl. 10:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in