Citat:
Ursprungligen postat av
seaworthy
Jag hade god inblick i den centrala rösträkningen vid förra valet. Jag begriper inte vad du menar. Kan du utveckla och hänvisa till en källa?
Då är det ju inte konstigt att det har fuskats i svenska val som det har i USA.
OnT:
Är alla med nu på vad det är som sker i USA?
https://www.presidency.ucsb.edu/documents/executive-order-13848-imposing-certain-sanctions-the-event-foreign-interference-united
1) Om det finns en misstanke om att någon/några försöker påverka valet utanför USA så ger det POTUS rätten att "Declare National state of Emergency" och då med hjälp av Martial Law så rullar man ut militären och allt sköts hädanefter i en militärdomstol.
2) Backar militären upp DJT? NSA är militärens egna organ likt CIA och FBI. NSA har varit övertydlig om att dom har bevis för att ett valfusk har skett. SÅ vad tror ni? Backar patrioterna upp sin president som är satt på att skydda konstitutionen?
3) Låt oss inte förhasta oss. Med elektorröstningen igår natt så verifierade man valet. Innan man gjorde det så kunde man kasta ut alla stämningar med bakgrund av att ingen hade farit illa av det, valet var ju inte certifierat och därmed inte giltigt. Det förändras med elektorröstningen. Nu kan INGEN DOMSTOL i USA förneka en utredning om kravet av en utredning.
4) Detta kommer att utreadas i SCOTUS - Men lyckas man slingra sig ur detta där så gäller punk 1.
National state of emergency och med hjälp av Martial Law så rullar man ut militären som samlar upp all bevis. Sen tar man detta vidare i en militärdomstol.
Men ni har inget att oroa er! Vi fanatiska Trumpälskare som ser en GUD DJT är ju fullkomligt grundlurade och Biden kommer att bli USA's nästa president.
Spännande tider!
Edit: Bevisa att jag har fel eller så kanske det är dags att hålla klaffen. För någon annan diskussion i denna tråd är inte nödvändig för närvarande.