2020-12-16, 02:56
  #7669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Varför då? Man behöver inte vara pedofil för att man umgås med en pedofil eller fd. en pedofil.

Känns som att har man en större acceptans till en människa som hjort sådana brott sär man antingen väldigt tvetydig i sin sexualitet eller peddo.

Frågan är vad är din ??
Citera
2020-12-16, 02:57
  #7670
Medlem
nickomyras avatar
Varför bor peddot på hemlig adress från FF ?

Inte för att jag tror att han gör det , men vad skulle enligt dem vara anledningen till det ?
Citera
2020-12-16, 03:17
  #7671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Han umgås med flera dömda pedofiler , varav en flyttar han ihop med fast han har barn och pedofili inte går att bota .
Han har inte avtjänat sitt straff , villkorligt frigiven.

Sexualförbrytare har låg återfallsfrekvens jämfört med andra typer av kriminalitet.

Finns kemisk kastrering också som är effektivt.
Citera
2020-12-16, 03:20
  #7672
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Han har avtjänat sitt straff och inte begått några övergrepp efter det? FF har inte begått något brott?

Är det inte bra att en fd. kriminell kommer tillbaka in i samhället igen och får hjälp med det?


Är du helt tappad ?
Tror du att peddon slutar bli kåta på barn för att den sitter el suttit inne ?
Att mirakulöst så känner man noll attraktion för att knulla småbarn ?
Nej straffet är inte helt avtjänat formellt heller för den delen !
Citera
2020-12-16, 04:03
  #7673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Suttit många år i fängelse tydligen.
Peddot är bara villkorligt ute och har redan lyckats snärja Federley, han spelade in videos med FF som dessvärre inte nådde ut till den breda allmänheten. Fredagsmys med FF & vaktelägg på gården, var det tänkt. En inte så avmagrad Federley myser framför kameran, hans viktnedgång som påstås vara 28 kg, är som bortblåst av vinden. Han kanske svällde upp av de nyfunna panikångestattackerna han plötsligt drabbades av på Säters psykavdelning.
Citera
2020-12-16, 04:19
  #7674
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Peddot är bara villkorligt ute och har redan lyckats snärja Federley, han spelade in videos med FF som dessvärre inte nådde ut till den breda allmänheten. Fredagsmys med FF & vaktelägg på gården, var det tänkt. En inte så avmagrad Federley myser framför kameran, hans viktnedgång som påstås vara 28 kg, är som bortblåst av vinden. Han kanske svällde upp av de nyfunna panikångestattackerna han plötsligt drabbades av på Säters psykavdelning.

Var det någon som hann spara hans senaste youtubs ?
Citera
2020-12-16, 04:21
  #7675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Lottie Knutson har höjt rösten på Facebook om Federgate [9/12]. Den yngre generationen vet kanske inte vem hon är, men de som varit med ett tag minns när hon arbetade på Fritidsresor i samband med Tsunamikatastrofen 2004.



Edit: Andra personer som haft värdefulla synpunkter på Federgate:
Patrik Sjöberg https://www.youtube.com/watch?v=6_rgtjhPzMQ
Johan Westerholm https://ledarsidorna.se/2020/12/nar-centerpartiet-blev-till-offer-och-de-riktiga-brottsoffren-forsvann/
Rebecca Weidmo Uvell https://uvell.se/2020/12/14/journalistiskt-haveri/

Exakt så!
Lottie, om du eller någon du känner läser här?!
Tack 🙏🏽
Detsamma gäller Patrik Sjöberg och resten av alla som synar både fokus och spektakel
Jag hoppas att Annie även läser här och tar lärdom av ”mediehantering” VS sanningen
Citera
2020-12-16, 04:25
  #7676
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
jag tycker expressen har rapporterat sakligt och tydligt. ser som sagt inte vad SD har med det här att göra.
Federley är rökt nu så är det bara

Du nämner Expressen, för den tidningen är snarare ett undantag, men även Expressen har legat lågt om vi talar om Expressen-anda. Du kan jämföra situationen i media nu med vilken politisk skandal du vill. Gå tillbaka till Leila Freivalds t.ex. som köpte en bostadsrätt vilket ledde till att hon lämnade ministerposten. Lena Melin i spetsen dundrade. Samma Melin är idag väldigt överslätande angående en toppolitiker som flyttar ihop med en villkorligt frigiven barnvåltäktsman, som släpper in honom i sitt hem där ett barn bor. Federleyskandalen har flera dimensioner, förutom politikern Federley. En är Centerns, partiledningens icke-agerande, en annan är medias tystnad. Ur ett demokratiskt perspektiv är den sista punkten skrämmande.

https://wwwc.aftonbladet.se/bostad/0009/21/freivalds2.html
__________________
Senast redigerad av farbror Sven 2020-12-16 kl. 04:28.
Citera
2020-12-16, 04:38
  #7677
Medlem
farbror Svens avatar
Det skulle vara intressant att veta mer om Federelys första och enda försörjning utanför politiken, de åtta åren från mars 1995 till augusti 2003 han var vikarierande vårdare inom LSS-omsorgen, Sofielund, Strömsholm.
Citera
2020-12-16, 04:40
  #7678
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Han har avtjänat sitt straff och inte begått några övergrepp efter det? FF har inte begått något brott?

Är det inte bra att en fd. kriminell kommer tillbaka in i samhället igen och får hjälp med det?

Utveckla.
Citera
2020-12-16, 04:45
  #7679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Utveckla.

Det är viktigare att förhindra att brott begås än att straffa folk som begått brott.
Citera
2020-12-16, 04:51
  #7680
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är viktigare att förhindra att brott begås än att straffa folk som begått brott.
Att straffa folk som har begått brott är ett sätt att förhindra brott.

Undrar fortfarande hur mycket Centern fick punga ut med för att FF skulle avgå "frivilligt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in