2020-12-15, 17:38
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Hur stort hade Frändelövs engagemang varit om möjligheten att tjäna pengar inte funnits där?

Det var knappast någon ideologisk inriktning som drev honom, han har i huvudsak varit en radiopratare som kunde dra in tusentals kr i donationer från lyssnarna, ämnet i sig var förmodligen sekundärt.

Försvinner pengarna försvinner nog kamplusten också.
Citera
2020-12-15, 17:57
Medlem
oldtimedrunks avatar
Tycka vad man vill om Conrad men han har dragit tunga lass för detta projektet och att bli bortknuffad såhär är inte snyggt, men vi har sett det otaliga gånger förr och kommer få se mer av det i framtiden.

Conrads bidrag till föreningen borde egentligen generera ett stort oljeporträtt på honom upphängt i stora salen.

Falska människor, falsk förening.
Citera
2020-12-15, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Nåja. En 40-åring som varken kan uttala svenska eller engelska orts- och personnamn, som inte har en susning om svensk geografi eller historia och som verkar sakna allt vad allmänbildning heter behöver nog jobba lite på sig själv innan han talar om för andra hur de ska leva sina liv och vara förebilder. Det han lärt sig upprepa är ungefär vad Göran Persson sa om Mona Sahlin. Han har inte direkt varit genomgående ödmjuk om sin okunskap heller. Ett par gånger har det blivit "ge fan i att lyssna om ni inte gillar mig." Men nu ska lille Daniel äntligen stå på egna ben istället för att hänga med i andras projekt. Jag önskar honom lycka till. Han har ju trots allt varit med i spelet i några år och blivit en "kändis", som han beskrev sig själv idag. Jag undrar om hans nya podd får några lyssnare, förutom den daglige inringaren "Tommy" - som tydligen också har något poddprojekt.

Jag minns också att Björn blev bortrationaliserad från Svegot när Ingrid var ansvarig utgivare eller redaktör eller vad hon nu var. Snart därefter försvann Ingrid. Nu är Björn tillbaka. Så försvinner Daniel. Plus ca change, som fransmännen säger.

Motgift blir DFS blir Motgift igen. Men med ett hus i Älgarås. Som ska upplåtas (gratis?) till Europa Terra Nostra och Dan och Magnus' förlag.
Jag sa att han var en juste snubbe, inte att han tillhörde begåvningsreserven. Man behöver inte spendera mycket tid och energi för att upptäcka att det är en väldigt svag person vi har att göra med. Han rapar upp floskler som Dan och Magnus har sagt till honom att upprepa. Han kan ju för fan inte ens vara med på bild utan att komplexen lyser igenom. När någon lokaltidning gjorde ett reportage om Svenskarnas hus, så var han med på 8/10 bilder och i varje stod han med korsade armar, eller med händerna på höfterna och blickade ut i fjärran med en barsk min.

DfS är ett projekt för att försörja Dan och hans familj i första hand. Magnus och hans familj i andra hand och smulorna som blir över pyttsas ut till resten.

Gällande det här med att låta andra föreningar snylta på adressen, så vet du väl att medlemmarna äger huset som en familj. Är du betalande medlem, så är jag helt övertygad om att du kommer få skriva dem på adressen också! (Och till er som inte kan det här det sarkasm, låt stycket sjunka in och sov på saken innan ni kommenterar)
Citera
2020-12-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Daniel lämnade allt och blev lämnad av resten för att bli påläggskalv i Dans senaste projekt. Lämnade Göteborg, lämnade sina vänner, frun lämnade honom, familjen sa upp kontakten, hans bror gick bort i sjukdom. Själv blev han strandad i Älgarås av alla jävla platser i världen och itutad att han var styrelsemedlem i föreningen. Inte på pappret, rent juridiskt, men själ!

40+ och spendera livet med numera två tjockisar i en lagerlokal ute i ingenstans.

Kan det t o m vara så att pengarna inte räcker till åt Daniel nu när den riktiga kompisen Björn har flyttat in?

Var väl inte otippat att Frändelöv fick sparken av BIG BOSS DAN i Östtyskland när nya personer ska försörjas av föreningen.

Undrar vem som ska städa toaletterna och dammsuga i fritidsgården nu? Kanske pastor Söderman själv som bestämmer sig för att det är dags att kavla upp ärmarna och börja jobba.
Citera
2020-12-15, 18:42
Medlem
olasvenssons avatar
Jag gillar Conrad skarpt. Kan han gå med i Ingrid & Maria? Ingrid, Maria & Conrad.
Citera
2020-12-15, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Var väl inte otippat att Frändelöv fick sparken av BIG BOSS DAN i Östtyskland när nya personer ska försörjas av föreningen.

Undrar vem som ska städa toaletterna och dammsuga i fritidsgården nu? Kanske pastor Söderman själv som bestämmer sig för att det är dags att kavla upp ärmarna och börja jobba.
Tack och lov, så är ju lokalen stängd för det mesta och man kan säkert stänga ner ännu mer med covid som motivering.

Apropå covid, så lyssnade jag på gårdagens avsnitt, där Magnus pratade om hur omöjligt det skulle vara för honom och Björn att underkasta sig statlig bestämmelse om masker. Detta blir lustigt med tanke på hur de mer än gärna har underkastat sig besöksantalsreglerna, men det kanske bara passade väldigt bra.
Citera
2020-12-15, 19:13
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag gillar Conrad skarpt. Kan han gå med i Ingrid & Maria? Ingrid, Maria & Conrad.
Ja, det hade varit komiskt om Ingrid & Conrad drar igång igen och omedelbart får åtskilligt många gånger fler lyssnare/följare än Svegot. Annars tror jag att vi inom ett år har en bok om deras gemensamma äventyr på yttre högerkanten där man får klarlagt Dan Corleones alla göranden och låtanden de senaste åren. Expo sponsrar säkert tryckandet.
Citera
2020-12-15, 19:15
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:

Om de inte är ovänner kan det säkert gå.
Karl'n måste ju podda bara för att han är Conrad med hela den missnöjda/invandringskritiska sfären.
Vad Ingrid & Maria har för budskap och vad som kommer att sägas där är sekundärt, bara han kan vara med någonstans, precis som det fungerar med alla dessa oumbärliga namn som måste finnas där för att tillfredsställa dem som sitter ute i stugorna och ständigt väntar på mer invandringskritisk underhållning.
Citera
2020-12-15, 22:23
Medlem
Suecotes avatar
Citat:

Motgift blir Motgift igen.

Kan Ingrid, Conrad och Maria bli Ingrid, Conrad och Maria igen?
https://youtu.be/GGWBJ_Bq-hQ
Citera
2020-12-16, 00:18
Medlem
Conrad har suttit tyst (utåt) medan Magnus och Dan (och podd-kollegan Dullny) kastat skit offentligt på den kvinna som Conrad fram tills nyligen kallade för sin allra bästa vän. Conrad kan omöjligt ha varit helt bekväm i den situationen.

Teorin som presenterades tidigare i tråden, att Dan medvetet skulle ha försökt bränna ut Conrad i syfte att bli av med honom framstår som det mest sannolika. I Conrads blogginlägg betonar han särskilt att han ej kommer podda varje dag, förutsatt att han inte får snuskigt bra betalt. Kanske en hint om att proportionerna mellan arbetsbörda och ekonomisk ersättning som Dan erbjöd var väldigt skev. Jag har aldrig poddat så jag vet inte hur mycket tid det tar i anspråk, men jag kan tänka mig att tre timmar sändning om dagen kräver en hel del förarbete. Utöver detta har Conrad varit både dräng och piga i huset.

Samtidigt lyfter Dan och Magnus de fetaste ersättningarna från föreningen, inte minst genom kreativa korsfaktureringar. Trots att de inte jobbar heltid åt projektet utan sysslar med andra saker som sin tidning, bokförag, Europa Terra Nostra. Sidoprojekt som dessutom råkar ha gratis tillgång till huset.
Senast redigerad av 100procentNordisk 2020-12-16 kl. 00:21.
Citera
2020-12-16, 00:37
Medlem
Tänk om det kan bli gamla motgift igen, det hade varit något.
Conrad är snäll, men jag-svag. Han kommer att finna sin plats hos Ingrid igen och cirkeln är sluten.

Det är lite trist att det inte blev något av svenskarnashus-projektet. Det blir för dyrt med 2-3 heltidsanställda och upplägget skrämmer bort människor. Ingen har lust att skänka pengar till löner liksom. Jag har betalat in några tusenlappar genom åren, men skulle inte göra det idag, då köper jag något av dom istället.

Jättetråkigt och sorgligt att det inte blev något annat än Dans och Magnus heltidsersättningar. Det hade kunnat bli mycket bättre.
Citera
2020-12-16, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Tänk om det kan bli gamla motgift igen, det hade varit något.
Conrad är snäll, men jag-svag. Han kommer att finna sin plats hos Ingrid igen och cirkeln är sluten

Men har dom över huvud taget någon kontakt idag?

Att dra in en massa pengar på swish-donationer funkade för 4-6 år sedan, men det är mycket, mycket svårare idag. Framförallt därför att det finns enormt många fler alternativ idag och de får draghjälp av varandra.

T.ex. så länkar Samnytt till Swebbtv eller Exakt24 om det är något de finner intressant. Samnytt har även sin egen youtube-produktion som ibland länkas av Fria Tider.

Men det är INGEN som länkar till Svegot. De är en isolerad sekt som ingen vill ha med att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in