Citat:
Ursprungligen postat av
Suecote
Nåja. En 40-åring som varken kan uttala svenska eller engelska orts- och personnamn, som inte har en susning om svensk geografi eller historia och som verkar sakna allt vad allmänbildning heter behöver nog jobba lite på sig själv innan han talar om för andra hur de ska leva sina liv och vara förebilder. Det han lärt sig upprepa är ungefär vad Göran Persson sa om Mona Sahlin. Han har inte direkt varit genomgående ödmjuk om sin okunskap heller. Ett par gånger har det blivit "ge fan i att lyssna om ni inte gillar mig." Men nu ska lille Daniel äntligen stå på egna ben istället för att hänga med i andras projekt. Jag önskar honom lycka till. Han har ju trots allt varit med i spelet i några år och blivit en "kändis", som han beskrev sig själv idag. Jag undrar om hans nya podd får några lyssnare, förutom den daglige inringaren "Tommy" - som tydligen också har något poddprojekt.
Jag minns också att Björn blev bortrationaliserad från Svegot när Ingrid var ansvarig utgivare eller redaktör eller vad hon nu var. Snart därefter försvann Ingrid. Nu är Björn tillbaka. Så försvinner Daniel. Plus ca change, som fransmännen säger.
Motgift blir DFS blir Motgift igen. Men med ett hus i Älgarås. Som ska upplåtas (gratis?) till Europa Terra Nostra och Dan och Magnus' förlag.
Jag sa att han var en juste snubbe, inte att han tillhörde begåvningsreserven. Man behöver inte spendera mycket tid och energi för att upptäcka att det är en väldigt svag person vi har att göra med. Han rapar upp floskler som Dan och Magnus har sagt till honom att upprepa. Han kan ju för fan inte ens vara med på bild utan att komplexen lyser igenom. När någon lokaltidning gjorde ett reportage om Svenskarnas hus, så var han med på 8/10 bilder och i varje stod han med korsade armar, eller med händerna på höfterna och blickade ut i fjärran med en barsk min.
DfS är ett projekt för att försörja Dan och hans familj i första hand. Magnus och hans familj i andra hand och smulorna som blir över pyttsas ut till resten.
Gällande det här med att låta andra föreningar snylta på adressen, så vet du väl att medlemmarna äger huset som en familj. Är du betalande medlem, så är jag helt övertygad om att du kommer få skriva dem på adressen också! (Och till er som inte kan det här det sarkasm, låt stycket sjunka in och sov på saken innan ni kommenterar)