2020-12-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag noterar ditt förskönande ordval. Skända… Som att skända flaggan. Du skriver som på 1800-talet. Du vill dölja, förminska. Men det handlar här om bl.a. 22 våldtäkter. "för att ha våldtagit barn".

Förlåt då, för mig är ordet "skända" en förstärkning, men jag tycker det är ett lika vidrigt brott som du, verkar, tycka det är!!
Citera
2020-12-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Huvudsaken är att han inte är pedofil själv!

Fast det börjar man ju faktiskt att undra om så inte är fallet. Varför denna vurm för pedofiler? Han skulle ju knappast göra en studie om dem. Tror inte ord på vad den hönan säger och ja, jag tror han har pedofilska tendenser.
Citera
2020-12-15, 21:04
Medlem
C rasar i senaste Ipsos-mätningen. Har Federleygate påverkat opinionen?
Citera
2020-12-15, 21:06
Medlem
StefanHeterJags avatar
Inlägg från Rebecca Weidmo Uvell på facebook:
"Att ens kalla Federleys intervju med Dalarnas Tidning för journalistik är orimligt.
För journalisten, hans mamma och hans sambo är privata vänner med Federley på Facebook och hans mamma är centerpartistisk politiker som jobbar med Federley. "

https://uvell.se/2020/12/14/journalistiskt-haveri/
Citera
2020-12-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Han och C har koll på läget. Bara det faktumet att han lät sig intervjuas (testballong) av en C-journalist och att all massmedia har lagt locket på efter "avslöjandet" talar sitt tydliga språk.

Flashback glömmer inte men folket gör.

Tro mig, han är snart tillbaka och regim-media med SVT i spetsen kommer aldrig att gräva.

Hela etablissemanget står enade.

https://ledarsidorna.se/2020/12/nar-centerpartiet-blev-till-offer-och-de-riktiga-brottsoffren-forsvann/

"dessertjäv och vänskapskorruption". Jepp!
Träffsäker analys som jag tror träffar mitt i prick.
Tyvärr är det precis så här ruttet det har blivit.

Värdegrunden kommer leda oss rakt ner i avgrunden.
Citera
2020-12-15, 21:11
Medlem
spoilers avatar
"Det ble hektisk aktivitet på Wikipedias side om Ole Morten Geving (t. h.) etter at Document skrev om dommen mot ham. Til slutt låste partifellen Morten Olsen Haugen (t. v.) artikkelen."

https://www.document.no/2020/12/15/alt-om-ole-morten-gevings-pedofili-dom-sensurert-av-wikipedia-partifelle-har-last-artikkelen/
Citera
2020-12-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Fast det börjar man ju faktiskt att undra om så inte är fallet. Varför denna vurm för pedofiler? Han skulle ju knappast göra en studie om dem. Tror inte ord på vad den hönan säger och ja, jag tror han har pedofilska tendenser.
Pedofili är ju ett fasansfullt problem som måste utraderas, företeelsen är fruktansvärt skadlig och fel! Men folk kan ju vara intesserade av psykologin bakom, behöver inte vara att dom är pedofiler själva för det!
Citera
2020-12-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Det behöver han inte, han kan vara intresserad av psykologin, och tycka synd om dom, för att dom är så sjuka i huvudet!
Citera
2020-12-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
C rasar i senaste Ipsos-mätningen. Har Federleygate påverkat opinionen?
"Det enda statistiskt säkerställda tappet noteras för Centerpartiet, som går från 9 till 7 procent efter att skandalen runt partitoppen Fredrick Federley briserat. Men tappet kan också bero på andra saker.

– Det normala när partier skakas av skandaler är att de väljare som lämnar går till kategorin osäkra. Så har inte skett här. Merparten av väljartappet har gått till Socialdemokraterna och Moderaterna. Av det skälet är nog historien kring Federley inte huvudorsaken till Centerns förluster, säger Ipsos opinionsanalytiker Nicklas Källebring till DN."

https://www.folkbladet.nu/2020-12-15/moderaterna-tar-valjare-fran-centern
Citera
2020-12-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
En sund åsikt, bra! Men faktum är att du tidigare förnekade tanken på att FF söker upp pedofiler, men i inlägget jag citerade anger du förklaringar på varför han söker upp pedofiler. Innebär det att du nu också tror att han aktivt söker upp dem?

Jag vet ju inte anledningen till det, men jag tycker inte alls det skulle vara för otroligt om det var för psykologin omkring denna vidriga företeelse..hoppas gör jag i alla fall...jag har tyckt att FF tagit upp bra saker som politiker, som har med djurskydd att göra, i alla fall.
Citera
2020-12-15, 21:35
Medlem
Vad heter den dömde pedofilen?
Citera
2020-12-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavan
Han har väl vana av att använda sig av div ”appar” för att hitta likasinnade
Enligt domen mötte han ju sin med-peddo som han utövade livsända Skype övergrepp med på qruiser (eller hur det nu stavas)

Återigen... vad är det som säger att inte Federley var en av dom som fanns som tittare och "ordergivare" på mottagarsidan av dessa livesändningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in