2020-12-15, 19:30
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Han får inte blocka: https://www.google.com/amp/s/www.nytimes.com/2019/07/09/us/politics/trump-twitter-first-amendment.amp.html
Intressant. Synd att inte samma gäller för våra svenska politiker då.
2020-12-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Bara av ren nyfikenhet...
Ni har ju ständigt satt upp nya deadlines för det stora avslöjandet, den stora vändningen. Varje gång det inte äger rum hittar ni på en ny förklaringsmodell som förklarar att det i själva verket var planerat att inte lyckas första gången, because reasons.

Först skulle kreti och pleti vittna med sina affidavits, sedan framkom det att alla dessa var helt opålitliga och skrattretande icke-trovärdiga.

Sedan fyrade Rudy av ett femtiotal stämningar, som alla sköts ner, av republikanska och demokratiska domare.

Rätt som det var dök det upp en avdankad jurist vid namn Powell som samlade ihop varenda konspirationsteori hon kunde hitta på twitter och lämnade in den som en jättestämning. Alla var glada och hurrade och såg fram emot "imorgon" eller möjligen "på fredag". Kraken var av bibliska mått. Sedan rann det ut i sanden. Till och med Tucker själv sa att hon nog borde komma med några bevis någon gång, men även han glömde tydligen bort det hela.

Folk började skåla när stämningarna inte togs upp i domstolarna, för då var det läge SCOTUS. Hurra! "Imorgon!" eller kanske på fredag. Då skulle MSM och alla "vänstermänniskor (alla 80 miljoner amerikaner som inte röstade på Trump) gråta av förtvivlan.

Men SCOTUS insåg att stämningen var nonsens och ville inte ta i den i tång. Aha! Det var meningen hela tiden... för nu skulle the electorial college göra uppror och en massa faithless electors skulle rädda valet åt Trump. En sån slug plan! But wait, inte heller dessa kunde fixa valet åt Trump.

Under tiden har Trumps egen justitieminister sagt att det inte finns något valfusk. Republikanska guvernörer i diverse swingstates har fördömt Trumps försök till statskupp. Men det är av någon anledning fortfarande "vänstermänniskor" som flashbackkrigarna riktar sin förvirrade vrede emot.

Nej, nu är även nederlaget i electoral college en del i Trumps genialiska plan. Från början har varje steg, varje liten absurd krumbukt och manöver av allehanda inkompetenta jurister som Trump ibland till och med distansierat sig ifrån i förtid (som Powell), varje motgång är i själva verket en del i the masterplan.

Så min fråga - när kommer ni anse att Trump inte kommer bli president? Kommer det räcka med att Biden väljs in i januari? Eller ska ni fortsätta år ut och år in? Börjar det aldrig kännas som att den enklare förklaringen är att det helt enkelt inte fanns ett systematiskt, utbrett valfusk, utan att Trump bara är en dålig förlorare? Vilket är mest sannolikt?

1) Rudy har inte kört med 59 stämningar, han har kört 4 varav en VANN han.

2) Enligt denna https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/ så har POTUS rätt att utlysa Martial Law.

Glöm nu inte att Rudy vann 1 case.
Elektorerna kan ta sina röster och torka sig i arslet med dom.

3) Jag har inte bråttom, det är ni som skriker efter "deadlines", ni tror att bara man skyndar sig så kanske man kan komma undan med valfusket. Eller?

4) Om det föreligger inget valfusk, vad är ni skraja över? Det lär väl visa sig i militärdomstolen senare eller hur?

5) Men först får vi se vad som händer i SCOTUS - Det börjar bli riktigt svettigt nu! Arizona har nu beslutat att man ska göra en "forensic audit" på dessa dominion maskiner.

Hakuna matata!
2020-12-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vi får se vad som händer. Jag kan bara konstatera att Trump-sidan fortsätter att jobba på att röka ut korruptionen och "Deep State". Jag vet att vi pratade om detta förr, du och jag. Du tyckte att "Deep State" var starkare än någonsin. Vi var inte överens . Det vi nu ser hur djupa statens aktörer får mindre och mindre handlingsutrymme.
Lin Wood jobbar för fullt med detta i Georgia:

https://twitter.com/LLinWood/status/1338911551223455744
2020-12-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan

2) Enligt denna https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/ så har POTUS rätt att utlysa Martial Law.

3) Jag har inte bråttom, det är ni som skriker efter "deadlines", ni tror att bara man skyndar sig så kanske man kan komma undan med valfusket. Eller?

4) Om det föreligger inget valfusk, vad är ni skraja över? Det lär väl visa sig i militärdomstolen senare eller hur?

5) Men först får vi se vad som händer i SCOTUS - Det börjar bli riktigt svettigt nu! Arizona har nu beslutat att man ska göra en "forensic audit" på dessa dominion maskiner.

Hakuna matata!

Finns inte ett ord om martial law i EO:n.
2020-12-15, 19:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Så GOP har hackat dem? Bra då är det avklarat. Ni läste det här först.

Vi vet inte, men fler ingångar till bevis-säkring har öppnats. Tror inte GOP ligger bakom, möjligtvis Spaceforce.
2020-12-15, 19:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarth
Kolla dina senaste inlägg. Du pratar om Trump sinnestillstånd, jämför historiska ledare och psyskisk sjukdomar snarare än galenskaperna om valet. Du får gärna beskriva din åsikt om varje påstående om valfusk. Men en beskrivning hur Trump är sinnesjuk och ond hör vi hela tiden, ingenting nytt. Just det är vad som kallas för Trump Derangement Syndrome.

Om det är TDS så är det lätt att ha TDS. Det är ju inte vettigt någonstans att förlora såsom Trump gjort och sen sitta och yla om att "jag vann egentligen" och så vidare. Det är sinnessjukt beteende. Punkt.
2020-12-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Han har burit Amerika på sina axlar under fyra års tid. Allt han sade att han skulle göra har han fått gjort. Han avslutar krigen, tar hem soldater, ser till att muslimska länder normaliserar sin relation till Israel och mycket mycket mer. Sedan att valet stals ifrån honom gör det svårare at lämna. Jag hoppas han inte gratulerar Bejing Biden utan lämnar det som det är.
Tro inte heller Trump är patriot nog till att ta steget att gratulera Biden till segern men få lär bryr sig då Biden ju ändå nu fått ett oerhört viktigt politiskt erkännande och gratulationer från majoritsledaren i senaten Mitch McConnell och från i stort sett hela världens ledarskickt.
2020-12-15, 19:37
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

Hakuna matata!

Det hade räckt om du svarade: ”Jag kommer aldrig fatta”.
2020-12-15, 19:38
Medlem
Citat:
Hur tänker du annars att POTUS med hjälp av konstitutionen ska kunna värna om landet när domstolarna inte sköter sitt jobb och elektorerna sticker kniven i ryggen på landet?

Inga bevis om valfusk? Rudy VANN ETT MÅL! - Där har ni beviset och nu ska detta utredas i absurbdum.

Och vad i EO:n har du som stöd för ditt resonemang?
2020-12-15, 19:38
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Så varför har de sprungit in och ut i domstolar när det är så simpelt som du säger att valet är olagligt?
Hur kan man vara så främmande till verkligheten som du är?

För att det finns större fiskar att fånga än vad du lyckas få din hjärna runt.
Trump är inte prio 1
2020-12-15, 19:41
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Frågan är dock...Powell, Lin Wood, DJT, Rudy Guiliani. Är detta människor som är villiga att offra sina karriärer då ALLA kommer att garva åt dem?
Vad säger magkänslan?

Magkänslan säger att dom är galna. Kokosnötter. Men detta är D-laget. Vi väntar fortfarande på riktiga jurister. Men jag har inget personligt intresse i detta så jag har gärna rätt.

Mike Pence
2020-12-15, 19:46
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ja, otroligt 68% kommer upp på skärmen för operatören att "åtgärda" och han ändrar alla i ett svep som han behagar... Och loggen saknas... naturligtvis. Borttagen av någon. Otroligt! I tidigare val på maskinen kan man se att nära 0% kommit upp på skärmen för åtgärd, och nu helt otroliga 68%. Verkar som att valsedlarna var för stora och inte passade i banan vilket gav felkod och krävde "åtgärd" av operatören i 68% av fallen. Fina grejer.

Det jag inte förstår är hur 5,960 röster på Bilden och 9,748 på Trump skulle bevisa att någon har fuskat å Bidens vägar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in