2020-12-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Vad är tankevurpan?
Utan smittspridning kan du inte testa ett vaccins effektivitet.
1. Att man behöver insjuknade för att testa ett vaccin.
2. Att man behöver smittade - Inga smittade inget vaccin behövs.
Citera
2020-12-15, 14:28
Medlem
Madagascars avatar
Byfors sa nyss att de presenterade ett scenario för en eller två veckor sedan och att det säger att smittspridningen peakar de närmaste veckorna.

Whaaat!? De presenterade ett scenario som visade att smittspridningen skulle peaka i mitten av december, eller hur!? Vilket är nu! Nu har de alltså flyttat målstolparna, journalisterna reagerar inte.

Jag begriper inte varför de ska rotera journalisterna så mycket, varje mediakanal borde satsa på att ha max en eller två som kör dessa pressträffar.
Citera
2020-12-15, 14:28
Medlem
MSB skryter om hur många besök de haft på kriswebben. Jag råkar dock veta att alla skolor i min kommun, men även i grannkommunen har fått information uppifrån om att de måste gå igenom SMS:et med eleverna, vilket innebär att de också går in på webbsidan för att visa denna. En stor del av besöken kommer alltså från skolelever, inte från allmänheten...

Edit: ett förtydligande, det är alltså eleverna som går in på sidan med sina skoldatorer.
Citera
2020-12-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Din länk gav noll resultat.

Slutsats: Du svamlar strunt som vanligt.

Ett sätt att trolla av dig.
Vad menar du? Du får väl fylla i parametrarna själv, eller måste jag göra det åt dig?

Daily new confirmed COVID-19 deaths per million people

Eftersom Sverige är kontrollnation, med ingen lockdown alls, så är det tydligt att det inte skiljer sig i hur dynamiken ser ut.
Citera
2020-12-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Du resonerar inte om andra länder utan om överdödligheten i Sverige.

Håll dig till den.

Och Stockholms överdödlighet.

Så, vad är överdödligheten i Stockholm under de senaste nio månaderna?
"Resonerar inte om andra länder"

Här är det inlägg du citerade:

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om man vill jämföra olika länder med varandra, så är överdödligheten det i särklass rättvisaste sättet att jämföra.

Andra länder tjänar mer än Sverige på att jämföra överdödlighet. De har haft hårdare lockdowns, och har därför en större nedgång i andra dödsorsaker än Sverige.
Citera
2020-12-15, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Byfors sa nyss att de presenterade ett scenario för en eller två veckor sedan och att det säger att smittspridningen peakar de närmaste veckorna.

Whaaat!? De presenterade ett scenario som visade att smittspridningen skulle peaka i mitten av december, eller hur!? Vilket är nu! Nu har de alltså flyttat målstolparna, journalisterna reagerar inte.

Jag begriper inte varför de ska rotera journalisterna så mycket, varje mediakanal borde satsa på att ha max en eller två som kör dessa pressträffar.

Håller med dig, vilket jävla hyckleri, vi befinner oss på ett sluttande plan. Helt sjukt.
Citera
2020-12-15, 14:31
Medlem
K.G.Hammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
I helgen kommer sjukvården kollapsa tror jag. Utsätt er inte för onödiga risker för nu riskerar svenskar att inte kunna få bästa akutvård. Sverige skulle ha stängt skolor 2 veckor tillbaka.

Ändå rekommenderar Anders Tegnell skidresor till fjällen i jul.

Skidåkande i branta backar är helt riskfritt antar jag.
Citera
2020-12-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlenbacker
Vad menar du? Du får väl fylla i parametrarna själv, eller måste jag göra det åt dig?

Daily new confirmed COVID-19 deaths per million people

Eftersom Sverige är kontrollnation, med ingen lockdown alls, så är det tydligt att det inte skiljer sig i hur dynamiken ser ut.
Trollet, källan skall levereras av dig.

Och vad är "knappen" (datan) för lockdown.

Jobba på nu med din källa jag väntar på svar.
Citera
2020-12-15, 14:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koijari
Varför kan ingen journalist kommentera denna siffra. Tyder ju på en total kollaps av vården om två veckor.
Journalisterna är usla.

De är även usla på det viset att de accepterar att de nya siffrorna presenteras på nätet samtidigt som presskonferensen startar. Det vore mycket bättre om de får de nya siffrorna ett par timmar innan presskonferensen.
Senast redigerad av Madagascar 2020-12-15 kl. 14:51.
Citera
2020-12-15, 14:33
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Vi har aldrig varit i den här situationen tidigare i modern tid. I vanliga fall kan vi springa lite snabbare, hoppa över lunchen, ta extrapass och jobba över, om vi vet att det finns chans till återhämtning lite längre fram, men nu är det som en mörk tunnel utan slut, och det finns en gräns för varje person, hur mycket man kan hinna med. Det går inte att som ensam sjuksköterska ha hand om hur många svårt sjuka patienter som helst. När de på intensiven har fullt upp med en patient i vanliga fall och ska nu inte bara maxa till 2 patienter utan i dagsläget 3, det går inte i längden. På min avdelning, har vi trots relativt god bemanning, även innan pandemin, problem med att flertalet blivit utbrända då det periodvis är extrem belastning.
Så ja, jag tycker det är rätt att multisjuka äldre med hemsjukvård inte körs in för att dö på våra sjukhus.
Finns nog en del som anser det vara rätt. Men principen är att de ska undersökas av läkare och har rätt till adekvat vård.
Situationen på sjukhus ska lösas. Frågan är hur. Sitter nog en del och funderar nu. Man har tagit folk från andra sjukhus och avdelningar. Det är ju ETT sätt.
Citera
2020-12-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
I helgen kommer sjukvården kollapsa tror jag. Utsätt er inte för onödiga risker för nu riskerar svenskar att inte kunna få bästa akutvård. Sverige skulle ha stängt skolor 2 veckor tillbaka.
Du kan ha fel angående akutvården. Den är snarare underbelastad, då färre söker vård för misstänkt hjärtinfarkt, stroke osv.
Citera
2020-12-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Du menar alltså att man med lockdowns ska få bort corona helt och hållet, lycka till med det.

Victoria, och Melbourne i Australien vinkar och säger hej retard, du har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in