2020-12-14, 20:15
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Har Kväll med Svegot tagit jullov, eller ligger de och kvider i sängen med Covid-19?
Nej, Kväll med Svegot sänder för fullt just nu:

https://www.youtube.com/watch?v=Odbx8Dm7yCA
Citera
2020-12-15, 10:46
Medlem
Suecotes avatar
Nu blir man ju minst sagt lite nyfiken. Daniel Peter Göran Frändelöv har blivit retrospektiv och vill bygga upp sitt varumärke (inkl. lite damage control för gamla synder) sista sändningsveckan. Idag säger han att han inte ska podda för Svegot längre utan starta något eget poddprojekt.

Va ere som händer???
Citera
2020-12-15, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Nu blir man ju minst sagt lite nyfiken. Daniel Peter Göran Frändelöv har blivit retrospektiv och vill bygga upp sitt varumärke (inkl. lite damage control för gamla synder) sista sändningsveckan. Idag säger han att han inte ska podda för Svegot längre utan starta något eget poddprojekt.

Va ere som händer???
Är det kanske så att han är trött på att bo i metropolen Älgarås tillsammans med alla dessa fantastiska människor som bor där och som är framtiden för Sverige?

För oss som inte betalar Svenskarnas socialbidrag, kan du precisera vad han sa?
Citera
2020-12-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Är det kanske så att han är trött på att bo i metropolen Älgarås tillsammans med alla dessa fantastiska människor som bor där och som är framtiden för Sverige?

https://www.svegot.se/2020/12/15/det-borjar-brannas/

Kommer han att avlägga några nyårslöften i år? För två år sedan var hans nyårslöfte att bli pappa under år 2019. Men kvinnor verkar inte vilja ta i honom med tång. Nej, Hanna räknas inte!
Citera
2020-12-15, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 100procentNordisk
https://www.svegot.se/2020/12/15/det-borjar-brannas/

Kommer han att avlägga några nyårslöften i år? För två år sedan var hans nyårslöfte att bli pappa under år 2019. Men kvinnor verkar inte vilja ta i honom med tång. Nej, Hanna räknas inte!
Han har väl blivit ihop med något fruntimmer sen några månader nu. Gissningsvis är väl hon en bidragande faktor till att lämna Sverige Orania. Precis som Dans fru tog tag i testiklarna på honom och släpade hem till Tyskland igen.
Citera
2020-12-15, 14:24
Medlem
Citat:
Han har väl blivit ihop med något fruntimmer sen några månader nu. Gissningsvis är väl hon en bidragande faktor till att lämna Sverige Orania. Precis som Dans fru tog tag i testiklarna på honom och släpade hem till Tyskland igen.

Det tror jag på när jag ser det.
Citera
2020-12-15, 14:34
Bannlyst
Citerar blogginlägget.
Citat:
Sex timmar kvar tillsammans, iallafall för denna gången. Många frågar (med all rätta) vad jag kommer göra i framtiden och det kan jag inte exakt gå in på, mer än att jag kommer informera er om detta nrä det börjar nära sig. Jag kommer inte försvinna, det kan jag lova er.

Mer tillbakablickar idag! Riktigt trevligt och det väcker en hel del minnen till liv. Jag hade till exempel nästan helt glömt bort vad som hände med stackars Birro när vi intervjuade honom i Radio Länsman. Skulle något liknande kunna hända idag? Ja, tveklöst. Men skillnaden från då är att det idag finns betydligt mer mellansegment i alternativmedia där man kan medverka utan att helt dras i smutsen. Fler nyanser. Fler möjligheter. Och alla nyanser behövs, även om jag verkligen inte håller med många av dessa…

Imorgon ska Björn intervjua mig. Det bestämdes idag några sekunder innan sändning. Det blir, som man säger, spännande.

Det låter som ett avskedsbrev i alla fall. "Jag kommer inte försvinna, men kan inte gå in på exakt vad jag ska göra". Jo, tjena.

Daniel lämnade allt och blev lämnad av resten för att bli påläggskalv i Dans senaste projekt. Lämnade Göteborg, lämnade sina vänner, frun lämnade honom, familjen sa upp kontakten, hans bror gick bort i sjukdom. Själv blev han strandad i Älgarås av alla jävla platser i världen och itutad att han var styrelsemedlem i föreningen. Inte på pappret, rent juridiskt, men själ!

40+ och spendera livet med numera två tjockisar i en lagetlokal ute i ingenstans.

Kan det t o m vara så att pengarna inte räcker till åt Daniel nu när den riktiga kompisen Björn har flyttat in?
Citera
2020-12-15, 15:24
Medlem
Citat:
40+ och spendera livet med numera två tjockisar i en lagetlokal ute i ingenstans.

Du får det att låta så negativt. Vem skulle inte vilja spendera livet i en bredbands-befriad industrilokal på kanten mellan en skog och en håla tillsammans med en smällfet intellektuell gigant som hoppade av skolan i 8e klass. Och en virtuell fürer som, genom en brusig linje med ständiga avbrott, toppstyr från en bunker i Berlin ?

Jag har svårt att se att Conrad skulle vara kvar alls i det här sammanhanget om han slutar podda för Svegot. Då lämnar han nog allt, men det kommer bara göra gott för honom.
Citera
2020-12-15, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Du får det att låta så negativt. Vem skulle inte vilja spendera livet i en bredbands-befriad industrilokal på kanten mellan en skog och en håla tillsammans med en smällfet intellektuell gigant som hoppade av skolan i 8e klass. Och en virtuell fürer som, genom en brusig linje med ständiga avbrott, toppstyr från en bunker i Berlin ?

Jag har svårt att se att Conrad skulle vara kvar alls i det här sammanhanget om han slutar podda för Svegot. Då lämnar han nog allt, men det kommer bara göra gott för honom.
Som sagt, jag tror att den här bruden har ett finger med i spelet. Får jag spekulera fritt, så gissar jag att Daniel tar sitt pick och pack och flyttar hem till lägenheten i Lerum, där han har sitt "företag" registrerat. Han ber om ursäkt till sina gamla polare och återgår till att spela dataspel och gå på krogen precis som för tre år sen. Det blir kanske inte det sista vi ser av honom. Kanske låter han udda vara jämt med Ingrid och får komma in och podda där någon dag i veckan, eller så startar han ett eget litet sidoprojekt som inte är så omfattande.

Det hela var bara en fråga om tid.

Ingen vill leva i en håla som Älgarås. Antingen har man sin familj i en stuga i skogen, eller så bor man i ett radhus/lägenhet i stad/förort. Avfolkningsbyggder som Älgarås uppstod i en tid då människor och arbete fanns och industri och jordbruk blomstrade. När det försvann, så försvann syftet med orterna och människor flyttade vidare. Det som finns kvar är omotiverade original, psykiskt sjuka, A-lagare, flyktingar, socialfall och nu senast tre högerextremister.
Citera
2020-12-15, 16:06
Medlem
Suecotes avatar
Citat:

Det var just inte så mycket mer. Sedan igår sitter han och återupplever sin "karriär" inom den Sverigevänliga rörelsen under första timman. Idag kom vi fram till Sommar med Ingrid & Conrad. Andra timman idag var det Kultur med Jalle "för sista gången i det formatet".

Sedan sa han i princip att han har ett poddprojekt på gång som inte har med Svegot att göra. Han kommer inte att podda dagligen, om inte någon ger honom en massa pengar för det.

Så frågorna hopar sig. Har han mobbats bort av Motgiftarna efter att dragplåstret Ingrid hoppade av DFS? Tog de in Björn till Älgarås och i Sverige vaknar för att ge honom nådastöten? Har han äntligen fått ett riktigt jobb eller ska hans kvinna försörja honom? Ska han flytta från Älgarås? Ska han lämna DFS? Skils de som "vänner" liksom när Ingrid & Conrad sprack och Conrad trodde på Dans affärsplan?

Det kanske kommer fram lite mer under resten av veckan. Men sanningen kommer nog att förskönas. Jag har aldrig varit imponerad av Daniel Peter Göran Frändelöv men om det är vuxenmobbning/utfrysning bakom hans eventuella avhopp tycker jag faktiskt lite synd om honom. Det har ju inte varit mycket samröre mellan honom och Dan/Magnus/Björn på sistone så någon form av schism måste ju ligga bakom. Jag vill veta!

Någon i tråden var inne på att Sverige vaknar med 2-3 timmar varje vardag var ett sätt att bränna ut honom för att få bort honom. De verkar ha lyckats till slut. Men vilket jävla sätt!
Senast redigerad av Suecote 2020-12-15 kl. 16:15.
Citera
2020-12-15, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Det var just inte så mycket mer. Sedan igår sitter han och återupplever sin "karriär" inom den Sverigevänliga rörelsen under första timman. Idag kom vi fram till Sommar med Ingrid & Conrad. Andra timman idag var det Kultur med Jalle "för sista gången i det formatet".

Sedan sa han i princip att han har ett poddprojekt på gång som inte har med Svegot att göra. Han kommer inte att podda dagligen, om inte någon ger honom en massa pengar för det.

Så frågorna hopar sig. Har han mobbats bort av Motgiftarna efter att dragplåstret Ingrid hoppade av DFS? Tog de in Björn till Älgarås och i Sverige vaknar för att ge honom nådastöten? Har han äntligen fått ett riktigt jobb eller ska hans kvinna försörja honom? Ska han flytta från Älgarås? Ska han lämna DFS? Skils de som "vänner" liksom när Ingrid & Conrad sprack och Conrad trodde på Dans affärsplan?

Det kanske kommer fram lite mer under resten av veckan. Men sanningen kommer nog att förskönas. Jag har aldrig varit imponerad av Daniel Peter Göran Frändelöv men om det är vuxenmobbning/utfrysning bakom hans eventuella avhopp tycker jag faktiskt lite synd om honom. Det har ju inte varit mycket samröre mellan honom och Dan/Magnus/Björn på sistone så någon form av schism måste ju ligga bakom. Jag vill veta!

Någon i tråden var inne på att Sverige vaknar med 2-3 timmar varje vardag var ett sätt att bränna ut honom för att få bort honom. De verkar ha lyckats till slut. Men vilket jävla sätt!
Daniel är inte speciellt skärpt och för det mesta rätt barnslig, men han är en trevlig kille som vill göra gott, så någon skugga ska inte falla på honom som person, bara för att jag inte orkar lyssna på allt hans navelskådande kiss-och-bajs-monologer.

Något som DfS har blivit känt för, så är det förutom alla pengasvindlerier, hur de behandlar sina medarbetare. Vi såg det med Jonas, vi såg det med Ingrid och egentligen med Daniel under en ganska lång tid nu. Det är Daniel som har fått ro hela Svenskarnas hus, medan Dan sitter i Tyskland som spirituell ledare och propellermössan Magnus sitter och "skriver artiklar" eller håller bombastiska tal för sig själv i den stora salen.

Det här har blivit som vilket kollektiv som helst. Först verkar det vara en fantastisk grej att flytta ihop ett gäng grabbar. Allt funkar. Man kollar film ihop på den nyinköpta storbilds-TV:n. Sen börjar det sakna, men säkert falla. Någon diskar aldrig. Någon sköter inte sin del av städningen. Någon köper inte lika mycket mat som de andra. En flyttar till Tyskland där alla priserna är lägre, men ska ändå ha lika mycket av kakan, medan resten får åka två mil för att köpa gårdagens frallor på Hassans livs och tobak.

Jonas DeGeer gav en indirekt känga åt DfS i senaste Motströms, där han påtalade att det finns vissa organisationer idag som täljer guld på missnöjet med invandringen, men att han inte vill ge sig in i den diskussionen en gång till.

Frågan är hur man kommer driva Svenskarnas kollektiv utan Daniel. Magnus vill mycket, men producerar litet och Björn är mest en introvert kuf som blev ointressant efter att han lämnade NSF för tio år sen. Vissa minns väl när han inte kunde medverka i Motgift för att han hade glömt betala internetavgiften och Motgift fick gå innoch betala den åt honom.
Citera
2020-12-15, 16:53
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Daniel är inte speciellt skärpt och för det mesta rätt barnslig, men han är en trevlig kille som vill göra gott, så någon skugga ska inte falla på honom som person, bara för att jag inte orkar lyssna på allt hans navelskådande kiss-och-bajs-monologer.

Nåja. En 40-åring som varken kan uttala svenska eller engelska orts- och personnamn, som inte har en susning om svensk geografi eller historia och som verkar sakna allt vad allmänbildning heter behöver nog jobba lite på sig själv innan han talar om för andra hur de ska leva sina liv och vara förebilder. Det han lärt sig upprepa är ungefär vad Göran Persson sa om Mona Sahlin. Han har inte direkt varit genomgående ödmjuk om sin okunskap heller. Ett par gånger har det blivit "ge fan i att lyssna om ni inte gillar mig." Men nu ska lille Daniel äntligen stå på egna ben istället för att hänga med i andras projekt. Jag önskar honom lycka till. Han har ju trots allt varit med i spelet i några år och blivit en "kändis", som han beskrev sig själv idag. Jag undrar om hans nya podd får några lyssnare, förutom den daglige inringaren "Tommy" - som tydligen också har något poddprojekt.

Citat:
Vissa minns väl när han inte kunde medverka i Motgift för att han hade glömt betala internetavgiften och Motgift fick gå innoch betala den åt honom.

Jag minns också att Björn blev bortrationaliserad från Svegot när Ingrid var ansvarig utgivare eller redaktör eller vad hon nu var. Snart därefter försvann Ingrid. Nu är Björn tillbaka. Så försvinner Daniel. Plus ca change, som fransmännen säger.

Motgift blir DFS blir Motgift igen. Men med ett hus i Älgarås. Som ska upplåtas (gratis?) till Europa Terra Nostra och Dan och Magnus' förlag.
Senast redigerad av Suecote 2020-12-15 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in