2020-12-15, 12:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Schweiz lag till Dresden

Nadine Fähnrich
Lea Fischer
Alina Meier
Laurien van der Graff

Roman Furger
Valerio Grond
Jovian Hediger
Erwan Käser
Roman Sschaad
Janik Riebli
Citera
2020-12-15, 12:53
Medlem
BraidsMammas avatar
Har nån räknat på potentiell trupp till TDS förresten?
Om jag förstår det rätt så är det 6+sprintkvoten som gäller.
Det betyder väl troligen 8-9 platser om Svahn, Dahlqvist och Sundling vill med. Med lite oflyt i Davos behöver Sundling gå på en vanlig plats.

Kalla, Ebba, Frida, Lundgren, Ribom borde väl vara självskrivna om de är friska och vill åka.

Sen är det väl typ upp till Dyvik, Hagström och Falk om sista platsen.

Trist för Olsson som hade som säsongens stora mål att ta en plats till touren att en massa heavy hitters plötsligt är intresseade. Om det inte blir en massa nej från A-åkarna lär hon ju behöva göra något utöver det vanliga nu i helgen för att komma på tal.
Citera
2020-12-15, 13:48
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Schweiz lag till Dresden

Nadine Fähnrich
Lea Fischer
Alina Meier
Laurien van der Graff

Roman Furger
Valerio Grond
Jovian Hediger
Erwan Käser
Roman Sschaad
Janik Riebli
Om grind är topp 20 får han låna Poromaas gröna väst
Citera
2020-12-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
Har nån räknat på potentiell trupp till TDS förresten?
Om jag förstår det rätt så är det 6+sprintkvoten som gäller.
Det betyder väl troligen 8-9 platser om Svahn, Dahlqvist och Sundling vill med. Med lite oflyt i Davos behöver Sundling gå på en vanlig plats.

Kalla, Ebba, Frida, Lundgren, Ribom borde väl vara självskrivna om de är friska och vill åka.

Sen är det väl typ upp till Dyvik, Hagström och Falk om sista platsen.

Trist för Olsson som hade som säsongens stora mål att ta en plats till touren att en massa heavy hitters plötsligt är intresseade. Om det inte blir en massa nej från A-åkarna lär hon ju behöva göra något utöver det vanliga nu i helgen för att komma på tal.

Får verkligen hoppas några sprint åkare klarar av att hålla sig topp 20 om dom vill åka.. lite lurigt är väl att man även får WC poäng i teamsprinten
Citera
2020-12-15, 14:12
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Vilka sporter skall ersätta längd i Vinterstudion?

Skridsko borde vara givet. Nils van der Poel kommer snart att vara namnet på allas läppar. Hans tid på 10.000 meter i helgen är fullständigt sensationell.
Citera
2020-12-15, 14:26
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu förstå jag inte riktigt vad du menar.
Du skriver att det är fel väg att gå för Vinterstudion när man skall ersätta längdåkning som man tappat rättigheterna till och man kör långlopp istället. Därför min undran vad skall man satsa på istället för sända långloppen som ersättning?
Citera
2020-12-15, 14:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Skridsko borde vara givet. Nils van der Poel kommer snart att vara namnet på allas läppar. Hans tid på 10.000 meter i helgen är fullständigt sensationell.
Ja det kan vara en kommande sport i Vinterstudion. Den har ju varit stor i Sverige tidigare och kan om man får en fixstjärna som van der Poel är på väg att bli kanske bli stor igen. 👍
Citera
2020-12-15, 14:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Du skriver att det är fel väg att gå för Vinterstudion när man skall ersätta längdåkning som man tappat rättigheterna till och man kör långlopp istället. Därför min undran vad skall man satsa på istället för sända långloppen som ersättning?

Vinterstudion kommer att ha en bas i att man har alla rättigheter till skidskytte och med tanke på de senaste tidens framgångar så kommer det bli en glödhet rättighet. Sedan tappar man ju inte alla längdrättigheter, man kommer ha kvar rättigheter till tävlingar i Schweiz samt till nationella premiären, SM och så. Samma sak inom alpint. Så det kommer ju inte bli tomt även om man inte skulle komplettera med nya rättigheter. Men om man skall komplettera med nya rättigheter så har skridsko nämnts, en klassisk svensk idrott. Sedan tycker jag att man borde sända lite backhoppning också. Hellre detta än något så ointressant som långloppscupen.

När det gäller freestyle och skicross har jag inte riktigt koll på rättighetsläget.
Citera
2020-12-15, 14:50
Medlem
Citat:
Jag håller med. Men tyvärr är nog intresset för skridskor minimalt inom TV-sporten, så jag har inte så stora förhoppningar.
Citera
2020-12-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Det där är ju bara ett antagande, bara en spekulation...

Precis som tennis, kvalitén på spelet är avhängt på motståndet och inte bara på den enskilda spelaren...
Rosie Brennan hade en jävligt bra helg, åkte ifrån flertalet åkare som dom svenska tjejerna tidigare tagit stryk av i sprint (i t.ex förra säsongens TdS mm)...

Rosie Brennan hade kanske inte vunnit med trion Jonna-Linn-Maja på startlinjen, men, en final hade säkerligen varit möjligt - allt beror på mycket annat också (ihopkörningar, andra åkares dåliga taktikkörningar, glidvallan, lottningar mm)...
Allt kan hända i sprint med vurpor och brutna stavar o.s.v.
Det är dock osannolikt att hon nått final även det såklart också beror på hur heatindelningen hade blivit.

Att Sverige haft ett antal åkare i semi är dock givet det har vi alltid.
Likaså fler än en i final .Tre svenskor i final är normalt utifrån den styrka laget besitter i förhållande till de andra lagen.
Sedan kan man ha dåligt material eller annat såklart.
Citera
2020-12-15, 14:52
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jag håller med. Men tyvärr är nog intresset för skridskor minimalt inom TV-sporten, så jag har inte så stora förhoppningar.

Har att göra med uteblivna framgångar. På den tiden Sverige hade framgångar i backhoppning, skridsko, tennis, volleyboll etc så sändes det evenemang. Van der Poel skapar intresset. Hoppas jag.
Citera
2020-12-15, 14:53
Medlem
Citat:
Risken är väl att han snart slutar eller iaf tar paus igen,
I övrigt instämmer jag.En otrolig tid med tanke på att han inte tävlat på länge och haft ett par längre uppehåll i sin karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in