2020-12-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Tack for info. Svart att bestämma sig for vad man ska köpa nu for tiden alltså. Förut var det Mag eller Kodi som gällde men nu finns det sa manga val.

Gör inte som mig och skaffar typ alla enheter men använder bara 1 😂

Min favorit är apple tv men mest för annat egentligen. Casta, kolla youtube, homekit (apple stuff) Andra plats kommer Nvidia shield och 3e plats Formuler Z8. Medans tittar jag endast på tv är det z8 och nvidia på delad första plats! Vad man än väljer blir det faktiskt bra 😁
2020-12-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
Gör inte som mig och skaffar typ alla enheter men använder bara 1 😂

Min favorit är apple tv men mest för annat egentligen. Casta, kolla youtube, homekit (apple stuff) Andra plats kommer Nvidia shield och 3e plats Formuler Z8. Medans tittar jag endast på tv är det z8 och nvidia på delad första plats! Vad man än väljer blir det faktiskt bra 😁
Haha, ja det finns lite att välja på. För mig är favoritkombon Nvidia Shield Pro 2019 och TVIP 605 4K. Lämnade Apples ekosystem för något år sedan. Min kombo hade nog sett annorlunda ut annars... kanske. 😁😜😉
2020-12-15, 15:19
Medlem
FoxHounds avatar
Någon som har tips på en bra prisvärd tv-box som man kan köra IP-TV på?
2020-12-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Någon som har tips på en bra prisvärd tv-box som man kan köra IP-TV på?
Beroende på vilken värdering man lägger i prisvärd...Billigast möjligt en Android box på Ali men knappast bäst? Läs tråden. Många lovordar Formuler Z8. Andra Apple låda och ytterligare några som gillar Nvida shield och Tvip 605. Själv kör jag en Android tv med appen iptv extreme pro utan tv låda och trivs med det. ja du... inte blev du väl så mycket klokare av detta inlägg, men de andra tar säkert över med tips?
2020-12-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Chromecast funkar inte optimalt ihop med iptv.
Funkar det att casta IP-TV från appletv?
2020-12-15, 16:19
Avstängd
Har kört IPTV S 412 föregångaren till S605, mycket bra, kör nu Formular Z8 Extremt bra jämförd med S412:an, det viktigaste är att man kör den med Kabeln till Routern, det är bästa förbindelsen, det är det jag kan rekommendera. Lycka till
2020-12-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanedd
Funkar det att casta IP-TV från appletv?

Vilken Apple TV har du?

Med Apple TV 4/4K så kan du ju köra iptv-appar.
Då behöver du ju inte casta något.
2020-12-15, 18:14
Medlem
teamflashhs avatar
Citat:
Testat ändra buffer inställningarna?

Surfplattan kanske är i klenaste laget för att klara av en stor playlist?

Startat om den?

Testat en annan app?

Duplex är enkel och smidig om du bara vill testa någon annan.

Har nu en förklaring till tidigare problem med buffering och allmän seghet. Det uppstod exakt samtidigt som jag gjorde ett systemuppdatering av surfplattan runt den 20 oktober.

Har nu uppdaterat till den senaste utgåvan som kom redan runt den 15 november, så det måste ha varit något fel i 30oktober-uppdateringen från tillverkarna av surfplattan.

Det flyter på bra nu.
2020-12-15, 18:30
Medlem
Z8 är fantastisk med just MyTVonline 2.
Den är lika snabb och har lika snyggt och bra upplagt gränssnitt som när man kör tex canal digital på en modern smart-tv.
Förutom det har den också en hel del extra funktionalitet...
2020-12-15, 18:39
Moderator
Falukropps avatar
Nu är det jävligt nära att låset åker på den här tråden igen.

Flashback kan av skäl jag tjatat om förr varken agera plattform för handel med eller rekommendation av pirat-IPTV-abonnemang. Det gäller även försök till förtäckt dito. Det är vanskligt att ens diskutera specifika operatörer.

Jag ger det en chans till. Har vi någon rättighetsinnehavare här som vill sabotera, så är det öppet mål nu.

En bunte inlägg bortstädade.

//mod
Senast redigerad av Falukropp 2020-12-15 kl. 18:50.
2020-12-15, 19:02
Medlem
Citat:
Jag har Nvidia Shield från 2017.
Köpte till den nya upplysta fjärren från den nya Shielden.

Den funkar perfekt om man jämför med Apples touchplatta 😁

Så tyvärr ingen upscaling på den.
Har du provat Tvip fjärrkontrollen (bluetooth versionen) på din nvidia shield? Själv använder ja den då jag ser på iptv med shielden.
2020-12-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Har du provat Tvip fjärrkontrollen (bluetooth versionen) på din nvidia shield? Själv använder ja den då jag ser på iptv med shielden.

Kanon tips :thumbsup Vad tycker du om Shield kontra TVIP 605? Och har du provat 4k upscaling med app som tex Tivimate?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in