2020-12-15, 05:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vad som får mig att tveka är bl.a att Biden gick till angrepp mot Trump i sitt tal ikväll.

Om demokraternas valbubbla verkligen var på väg att spräckas så borde ju Biden med anhang vara betydligt mer nedtonade. Inte kasta skit mot Trump, hävda att han begår angrepp mot demokratin o.s.v.

Vore ju stendumt att vräka ur sig sådant i fall skiten riskerar att slå tillbaka med utomjordisk stormstyrka vilken dag som helst.

Därför är min analys att demokraterna känner sig ganska trygga. Som om det inte finns något kvar att oroa sig över.

Har inte Biden och Harris varit väldigt nedtonade fram tills nu då? Där har det varit mer eller mindre stendött, vad jag har kunnat se. MSM gör allt skitjobb åt Biden som tycks fortsätta att trycka i källaren.

Är inte Bidens ord å andra sidan ganska väntade om man ändå inte har något att förlora? Att Trump, enligt Biden, begår övergrepp på demokratin, låter som något Biden måste säga och på så sätt upprepa MSM mantra i ett försök att skapa opinion mot Trump.

Så tänker jag iallafall.
2020-12-15, 08:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Nu får den mest hoppfulle nog väl i alla fall inse att det är över. Det är inte konstruktivt för konservativa att leva i en lögn, acceptera istället utgången för vad den är och gå vidare. Vi gratulerar liberalerna till väl genomfört maktövertagande, i rock n' roll och demokrati finns inga regler och det är nu bekräftat.

Vinsten för vår del skulle jag vilja säga är att demokratin nu är mer eller mindre officiellt avskaffad i och med det uppenbara valfusk som skett vilket öppnat ögonen för många människor världen över, inte bara konservativa. Vi kan ju exempelvis ta valet i Sverige 2018 och inse att samma sak skedde här. Ett parti tappar inte så mycket från det snitt man hade över samtliga opinionsundersökningar till det resultat som gavs på valdagen, det finns bara inte.
Intressant (fetade).
Så du anser att ett valresultat som inte stämmer med opinionsundersökningar är en tydlig indikation på valfusk.
Biden låg före Trump i dessa inför valet. Så om Trump hade vunnit så hade det varit fusk enligt din logik.
Och vad drar du för slutsats om förra valet när Hillary låg klart före Trump i opinionsundersökningarna?
Senast redigerad av DikT 2020-12-15 kl. 08:42.
2020-12-15, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Har inte Biden och Harris varit väldigt nedtonade fram tills nu då? Där har det varit mer eller mindre stendött, vad jag har kunnat se. MSM gör allt skitjobb åt Biden som tycks fortsätta att trycka i källaren.

Är inte Bidens ord å andra sidan ganska väntade om man ändå inte har något att förlora? Att Trump, enligt Biden, begår övergrepp på demokratin, låter som något Biden måste säga och på så sätt upprepa MSM mantra i ett försök att skapa opinion mot Trump.

Så tänker jag iallafall.
Uppfattar hans tal som att han hotar med repressalier mot alla de som stöttar Trump i ett fortsatt motstånd.
2020-12-15, 08:35
Medlem
Lagerthas avatar
Big Data har verkligen gjort slag i saken och rensat bort allt content som behandlar valfusk. Ber om ursäkt om jag är dåligt uppdaterad men kanske är det fler än jag som undrar och hoppas på svar här i tråden.

– Blir Trumps nästa steg Martial Law och vad kan han då göra? Tvinga fram omräkning? Mer?

– Vad är det som måste ske innan 20/1?

– Uppgifterna om att Kina har ett ägande och således kontroll av Dominion - spelar det någon roll och beaktas det alls? Är bevisning, oavsett hur stark, inte längre intressant?
2020-12-15, 08:37
Medlem
AreYouBacks avatar
Dags att slänga in handduken. De som orkar kommer att leta bevis och jag tor dessa kommer att hittas. men etersom media är på Bidens sida så kommer inget upp till ytan. Biden sitter lika säkert som en diktator som blir omvald med 100% av rösterna.

Jag kommer sakna Trump. Han gjorde allt rätt enligt mig. Han kunde varit lite mer silkesvante med vänstern men samtidigt efter fyra års försök att avsätta honom så förstår jag att han satte på sig knogjärnen istället.

Nu måste Biden infria alla löften. Kom ihåg att systematisk rasism finns i hans America med. Det kommer aldrig ändras.

Om det inte vore så att jag älskar Amerika och dess folk skulle jag önskaatt Biden misslyckas. Jag hoppas endast att han och de andra kommer avsljöas och det blir en skandal. Hunter Biden kan andas ut. Inte dåligt fixat av en korrupt farsa.
2020-12-15, 08:42
Medlem
grey.eagles avatar
Tyvärr så är det nog över för den fria människan nu.

Har följt detta spektakel, på valdagen sade biden att vi ska vara försiktiga att utropa en vinnare innan alla röster räknats, undra vad han visste när han uttalade dessa ord.
2020-12-15, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle

Har följt detta spektakel, på valdagen sade biden att vi ska vara försiktiga att utropa en vinnare innan alla röster räknats, undra vad han visste när han uttalade dessa ord.
Självklart visste han. Media vet, politikerna vet, folket vet. Korruptionen är hög och Trump är den ende som kan rensa i skiten. Det är ett par veckor till den 6:e, OM Trump är den man han utger sig för att vara har han infört martial law innan dess, plockat in alla som varit inblandade på förhör och åtalat de skyldiga för förräderi.
2020-12-15, 08:54
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vad som får mig att tveka är bl.a att Biden gick till angrepp mot Trump i sitt tal ikväll.

Om demokraternas valbubbla verkligen var på väg att spräckas så borde ju Biden med anhang vara betydligt mer nedtonade. Inte kasta skit mot Trump, hävda att han begår angrepp mot demokratin o.s.v.

Vore ju stendumt att vräka ur sig sådant i fall skiten riskerar att slå tillbaka med utomjordisk stormstyrka vilken dag som helst.

Därför är min analys att demokraterna känner sig ganska trygga. Som om det inte finns något kvar att oroa sig över.

"Act as if..."?

Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Dags att slänga in handduken. De som orkar kommer att leta bevis och jag tor dessa kommer att hittas. men etersom media är på Bidens sida så kommer inget upp till ytan. Biden sitter lika säkert som en diktator som blir omvald med 100% av rösterna.

Jag kommer sakna Trump. Han gjorde allt rätt enligt mig. Han kunde varit lite mer silkesvante med vänstern men samtidigt efter fyra års försök att avsätta honom så förstår jag att han satte på sig knogjärnen istället.

Nu måste Biden infria alla löften. Kom ihåg att systematisk rasism finns i hans America med. Det kommer aldrig ändras.

Om det inte vore så att jag älskar Amerika och dess folk skulle jag önskaatt Biden misslyckas. Jag hoppas endast att han och de andra kommer avsljöas och det blir en skandal. Hunter Biden kan andas ut. Inte dåligt fixat av en korrupt farsa.

Nä, inte än. Sätter fortfarande min tilltro till team Trump. Det är för mycket som händer runt omkring för att man ska kunna avfärda det, inte minst EO.

Citat:

Naturligtvis fortsätter de ända in i kaklet. De kan inte bli mer än avrättade och det är kanske det som står på spel för förrädarna. Inget att förlora...
Senast redigerad av RudyardKipling 2020-12-15 kl. 09:32.
2020-12-15, 08:56
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Jag är inte så insatt. Du verkar ha koll.

Som jag har fattat det så har elektorerna nu valt Biden till ny president(ratificerat valresultatet).

Är det därmed kört för Trump, eller har han något kort att spela ut nu efter att elektorerna sagt sitt.

Vad tänker du?

Mvh
/Tupo
2020-12-15, 09:02
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Som jag har fattat det så har elektorerna nu valt Biden till ny president(ratificerat valresultatet).
Elektorsrösterna har lämnats in. Från PA, GA, MI, WI, AZ, NV och NM har republikanerna lämnat in egna elektorsröster (på Trump), eftersom man anser att elektorsrösterna på Biden inte är lagliga. Detta har hänt tidigare, om mitt minne inte sviker mig var det Hawaii 1960 – och då valdes JFKs alternativa röster före Nixons.

Citat:
Är det därmed kört för Trump, eller har han något kort att spela ut nu efter att elektorerna sagt sitt.
Det är inte klart.
2020-12-15, 09:05
Medlem
Citat:
Jag är inte så insatt. Du verkar ha koll.

Vad tänker du?

Mvh
/Tupo
Elektorsvalet görs offentligt den 6:e januari. Fram tills dess är Biden inte president. Han är faktiskt inte president förrän den 20:e januari när han svär eden, om vi ska vara helt korrekta.
Fram till dess är Trump president och så länge han inte anser sig besegrad så är det dessa datum som gäller.
2020-12-15, 09:09
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

"Act as if..."?

Nä, inte en. Sätter fortfarande min tilltro till team Trump. Det är för mycket som händer runt omkring för att man ska kunna avfärda det, inte minst EO.

Nej, att fortsätta skadar mer. Det är så här man skriver historia. Det enda som kommer att gå till historien är att Trump var en dålig förlorare och att ingen lyckades producera bevis bara endicier. De lyckas endast peka på eogentligheter och mobbade valobservatörer mer blev det inte.

Jag hoppas inte Trump gratulerar Biden. Det kommer vara ett sår som blöder och skapar oro. DNC är redan splittrat och sårat internt och det skall bli roligt att se hur de skall leva upp till alla löften som de gett de svarta: inget mer polisvåld, färre poliser, högre minimumlön, ingen rasism, splittrandet av kärnfamiljen. Sen får vi se vad som händer. Kom ihåg att Kina släppte löst covid-19 i ett enda syfte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in