2020-12-15, 02:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Intressant! Har vi sett någon rörelse i den riktningen?

Det enda som är intressant är slutresultatet och detta kommer vi att ha senast den 20:e Januari, som jag fattar det.
2020-12-15, 02:12
Medlem
Citat:

En gång för alla så du slipper ångesten senare

The next step is on Jan. 6, when both chambers of Congress meet and accept the electors’ votes. A handful of Republicans in the House have already signaled they plan to object to this. They need to find a Republican senator to potentially force a vote in Congress.

But the existence of that alternative slate doesn’t change the facts in Washington — Democrats control the House and aren’t going to overturn Biden’s election by rejecting his electors. Trump quite simply doesn’t have the votes to change anything.

Even in the GOP-controlled Senate, enough Republican senators have signaled objections to Trump’s attempts to overturn the election to make it very unlikely that the chamber would select his alternate slate of “electors” over the Biden ones the battleground states are sending.

If, somehow, the Senate did vote for the rival electors, the deadlock wouldn’t necessarily help Trump. Federal law provides for electors appointed by a state’s governor to win any split decisions in Congress. The governors of all the contested states won by Biden, Democratic and Republican, appointed electors for Biden.

The existence of the rival slates does have a technical impact though — Congress will likely have to go through the motions of rejecting them, said Edward Foley, a law professor at Ohio State University.

“They’re dead on arrival and will be treated as frivolous and hardly worth the time of day,” Foley said.

Steven Vladeck, a law professor at the University of Texas, tweeted: “Don’t be distracted by these preposterous mock electoral votes—they don’t change how anything is going to unfold, since congressional Republicans could’ve objected without them. Either way, without a House majority, all Rs can do is slow the counting down on 1/6—not stop it.”

Vladeck added: “That doesn’t mean they’re not offensive; they are. But they don’t—and aren’t going to—change any of the legal calculus going forward.”
2020-12-15, 02:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Det som står i konstitutionen är att State Legislatures bestämmer hur elektorer utses. Alla har bestämt att detta görs via popular vote. Elektorerna har redan utnämts via detta och redan gått och röstat. Deras röster kommer ha Guvernörens underskrift till skillnad från de alternativa Trump elektorerna som endast lajvar. State legislatures har ingen vidare roll i processen. Vad Goebbles Miller fantiserar om är irrelevant till processen.

Ok, men har du någonting som kan styrka det där? Det var trots allt du som sade att Parkes svamlade, så då får du gärna styrka dina ord istället för att själv svamla vidare.

Goebbels Miller? Verkligen. Är det seriöst tycker du?
2020-12-15, 02:48
Medlem
Kongressman Mo Brooks avser att utmana valresultatet i kongressen:

https://www.youtube.com/watch?v=zohl7xH2H2k&feature=emb_title

Brad Raffensperger har nu gått med på en signatur "audit" i et distrikt i Georgia:

https://twitter.com/jennybethm/status/1338571098359799816

Lin Wood tror att Bill Barrs beslut att avgår handlar om att han avser att väcka tunga åtal men ine vill vara den som "tar fighten":

https://twitter.com/LLinWood/status/1338623862486020096

Som bekant så har det valts alternativa elektorer i ett antal delstater. Så gär skriver Reuters om den saken:

Citat:
States with close contests between Republican President Donald Trump and his Democratic rival Joe Biden could produce competing slates of electors, one certified by the governor and the other by the legislature…

…Both chambers of [the US] Congress could accept the same slate of electors, which would almost certainly put the matter to rest.

The chambers could also split, which is more likely if the Republicans retain control of the Senate and Democrats hold onto their House majority.

If lawmakers cannot agree on a set of electors, the country will find itself in uncharted territory.

The Electoral Count Act, often described by academics as “unintelligible,” seems to favor the slate of electors certified by the state’s governor, according to Ned Foley, a professor at Ohio State University Moritz College of Law.

But Foley notes that some scholars and an analysis by the Congressional Research Service have rejected that conclusion.

Academics have sketched out several scenarios. Under one, Pence as president of the Senate could throw out both sets of a state’s electors. Another contemplates that the House of Representatives would end up choosing between Biden and Trump. [This scenario would give one vote to each state and since the Republicans have more states with Republican majorities, President Trump would likely be the winner]. There is even a scenario in which the Speaker of the House, currently Democrat Nancy Pelosi, could become acting president.

https://www.reuters.com/article/us-usa-election-dueling-electors-explain-idUSKBN2712M7

Här kan ni läsa mer om vad det innebär att Trump fått alternativa elektorer på sin sida (och nej, vad guvernören tycker om dem är oväsentligt, dessa är säkrade av "state legislators"):

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/exclusive-six-swing-states-pa-ga-mi-wi-az-nv-new-mexico-pick-slate-electoral-delegates-president-tru mp-joe-biden-means
2020-12-15, 02:55
Avslutad
Citat:

Ah, jag tror jag missförstod dig. Jag trodde att du var sarkastisk, det var därför jag svarade kort i mitt första svar.

För att svara på frågan - nja, inte vad jag vet, men desto mer som kommer fram desto mer kommer ju motivera dessa SOL att agera i den riktning, antar jag. Sedan bör man nog utgå ifrån att det är långt mycket mer som har kommit fram än vad som nämns i MSM - MSM som ju gör allt i sin makt för att mörka allt som är till Trumps fördel, samtidigt som de sätter press på allt och alla att inte agera i Trumps favör, även om det är det objektivt rätta att göra.

Så jag tror att detta kan bli mycket intressant.
2020-12-15, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ah, jag tror jag missförstod dig. Jag trodde att du var sarkastisk, det var därför jag svarade kort i mitt första svar.

För att svara på frågan - nja, inte vad jag vet, men desto mer som kommer fram desto mer kommer ju motivera dessa SOL att agera i den riktning, antar jag. Sedan bör man nog utgå ifrån att det är långt mycket mer som har kommit fram än vad som nämns i MSM - MSM som ju gör allt i sin makt för att mörka allt som är till Trumps fördel, samtidigt som de sätter press på allt och alla att inte agera i Trumps favör, även om det är det objektivt rätta att göra.

Så jag tror att detta kan bli mycket intressant.

Vi kan nog utgå ifrån att det kommer att komma fram saker som inte varit kända sedan tidigare. Barr briefade Trump idag och därefter skrev Trump på Twitter att de hade haft en bra relation och att Barr gjort ett väldigt bra jobb. Trump är väl inte direkt känd för att hålla inne med kritiken om han är missnöjd, så man kan nog anta att Barr kom med för Trump väldigt fördelaktig information.

Blir spännande detta som sagt.
2020-12-15, 03:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Vi kan nog utgå ifrån att det kommer att komma fram saker som inte varit kända sedan tidigare. Barr briefade Trump idag och därefter skrev Trump på Twitter att de hade haft en bra relation och att Barr gjort ett väldigt bra jobb. Trump är väl inte direkt känd för att hålla inne med kritiken om han är missnöjd, så man kan nog anta att Barr kom med för Trump väldigt fördelaktig information.

Blir spännande detta som sagt.

Ja, ja. Det här är inte klart på långa vägar. Jag är fullkomligt övertygad om att Trump kommer gå segrandes ur detta - jag hyser inte ett spår av tvivel faktiskt.
2020-12-15, 03:58
Medlem
Franke88s avatar
Steve Bannon: Special Prosecutors About To Take Down Biden Campaign After Barr Firing

https://youtu.be/8xtpGJAjsBA
2020-12-15, 04:32
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Steve Bannon: Special Prosecutors About To Take Down Biden Campaign After Barr Firing

https://youtu.be/8xtpGJAjsBA

Jag tänker att dessa "about to happen"-påståendena inte har så mycket trovärdighet längre!?
2020-12-15, 04:34
Medlem
Citat:
Ja, ja. Det här är inte klart på långa vägar. Jag är fullkomligt övertygad om att Trump kommer gå segrandes ur detta - jag hyser inte ett spår av tvivel faktiskt.

Nu får den mest hoppfulle nog väl i alla fall inse att det är över. Det är inte konstruktivt för konservativa att leva i en lögn, acceptera istället utgången för vad den är och gå vidare. Vi gratulerar liberalerna till väl genomfört maktövertagande, i rock n' roll och demokrati finns inga regler och det är nu bekräftat.

Vinsten för vår del skulle jag vilja säga är att demokratin nu är mer eller mindre officiellt avskaffad i och med det uppenbara valfusk som skett vilket öppnat ögonen för många människor världen över, inte bara konservativa. Vi kan ju exempelvis ta valet i Sverige 2018 och inse att samma sak skedde här. Ett parti tappar inte så mycket från det snitt man hade över samtliga opinionsundersökningar till det resultat som gavs på valdagen, det finns bara inte.

Huruvida de även vinner senaten återstår att se, nu är det ju uppenbart att det inte bara är Donald Trump som lider i den oerhört korrupta amerikanska valprocessen. Den kamp man tills nu utkämpat var inte specifikt öronmärkt för Trump vilket många lyd-hjon på vänsterkanten här i tråden verkar tro. Det här har exponerats tillräckligt väl för att förhoppningsvis försvåra utbrett fusk. Att nu driva processer vidare för att förbjuda rösträkningsmaskiner och få till stånd ett förbud skulle vara en stor vinst ur detta. Detsamma gällande valprocessen i övrigt. Det är inte bara Trump som lider av detta som sagt, att Bernie Sanders två gånger i rad inte lyckades bli demokraternas kandidat är nu uppenbart varför. Är dock inte övertygad om att Trump-hatande liberaler och andra avskyvärda individer lyckats få ihop den ekvationen riktigt.

Om de inte lyckas genomföra en statskupp eller se till att Biden-administrationen i praktiken aldrig lyfter från marken så återstår nu bara så mycket som möjligt av brända jordens taktik och sedan en lång period av opposition under en regim som kommer vara hatad och motarbetad. Polariseringen mellan liberaler och konservativa kommer öka ytterligare och det där inbördeskriget många ser framför oss blir bara mer och mer verklighet för varje dag som går.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2020-12-15 kl. 05:09.
2020-12-15, 04:34
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
FBI, Texas Rangers & US Marshals gör just nu en räd mot företaget Solarwinds. Dominion Voting Systems använde deras mjukvara. Ägarna till Solarwinds sålde av hela deras aktieinnehav för $16,2 miljoner veckan innan CISA chefen Christofer Krebs fick sparken.
Et nød direktiv fra US government pålegger alle sivile myndigheter til å koble fra / stenge av mjukvare fra Solarwinds. Publisert 14 12 20 kl.12.50 AM EST:

https://www.crn.com/news/security/fireeye-us-federal-agencies-hacked-through-solarwinds-report
2020-12-15, 04:59
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Vad som får mig att tveka är bl.a att Biden gick till angrepp mot Trump i sitt tal ikväll.

Om demokraternas valbubbla verkligen var på väg att spräckas så borde ju Biden med anhang vara betydligt mer nedtonade. Inte kasta skit mot Trump, hävda att han begår angrepp mot demokratin o.s.v.

Vore ju stendumt att vräka ur sig sådant i fall skiten riskerar att slå tillbaka med utomjordisk stormstyrka vilken dag som helst.

Därför är min analys att demokraterna känner sig ganska trygga. Som om det inte finns något kvar att oroa sig över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in