2020-12-15, 01:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Ursäkta men valet vart påverkat, man tog röster och vände dem.

Vad har det (i sånt fall) med min fråga att göra?
2020-12-15, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du Trump 2016 eller Biden 2020 eller båda?
Skilladen är att Biden vann PGA. valfusk till hans fördel, medan Trump vann TROTS valfusk till hans nackdel!
Senast redigerad av scrollock 2020-12-15 kl. 02:04.
2020-12-15, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Nu har även NEVADAs Republikanska elektorer möts och röstat fram Trump och Pence.
Så det är ytterligare en stat som är contested även i sitt elektorsval.

Har mycket svårt att se att detta inte skulle vara ett i vartfall dilemma för Biden. Vi har nu ett antal stater med dueling slates. Dessa får Pence i sin hand den 6:e Januari.

Detta kommer att skapa ett val av två elektorer i flertalet stater, Pence skall bestämma vilken som ska accepteras i respektive stat för omröstning. Om han väljer Republikanska alternativen, dessa röstas ned av kongressen står ju Trump som vinnare.

Kan inte se annat än att det nu är helt öppet vem som blir President och mycket lär ju hänga på vad som händer rent rättsligt fram till den 6:e.

Pence väljer bara om kongress och senat inte kan enas men kongress och senat är bundna av lag att bara acceptera certifierade elektorer och dessa "alternativa" elektorer är ju inte lagligen valda eller certifierade av delstatsguvernörerna.
De är lika mycket elektorer som du skulle vara bara för att jag valde dig till elektor.
2020-12-15, 01:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Skilladen är att Biden vann PGA: valfusk till hans fördel, medan Trump vann TROTS valfusk till hans nackdel!

Ok om du tror det, men det var ju ett konstigt sätt att uttrycka det på, men jag antar att du inte tycker någon av dem någonsin borde blivit vald till president med de meritlistorna?
2020-12-15, 01:40
Avslutad
Simon Parkes förklarar det pedagogiskt här. Det är alltså inte guvernörerna som har sista ordet utan det sista ordet har tydligen The state legislature, som enligt konstitutionen kan välja vilken kandidat de vill. The state legislature står under Republikanernas kontroll i svingstaterna, och om dessa har tagit del av bevisen för valfusk och ändå inte agerar på det så är det treason, så därför är det troligt att dessa kommer att lägga college rösterna på Trump just därför. När elektorerna reser till DC i Januari för att överlämna sina underskrivna papper så kan dessa välja Trump oavsett vad Guvernören eller staten valt i övrigt. Och detta har de alltså rätt till enligt konstitutionen.
'
Så förvänta er att MSM kommer att fortsätta att driva narrativet om att dessa stater har valt Biden och få det att låta som att sista ordet är sagt, trots att det inte är det eftersom att det är The state legislature-elektorerna som har det sista ordet i detta. Fake media fortsätter att leverera som vanligt, törs jag påstå i förväg.

https://youtu.be/10B06wdQPxs
2020-12-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Simon Parkes förklarar det pedagogiskt här. Det är alltså inte guvernörerna som har sista ordet utan det sista ordet har tydligen The state legislature, som enligt konstitutionen kan välja vilken kandidat de vill. The state legislature står under Republikanernas kontroll i svingstaterna, och om dessa har tagit del av bevisen för valfusk och ändå inte agerar på det så är det treason, så därför är det troligt att dessa kommer att lägga college rösterna på Trump just därför. När elektorerna reser till DC i Januari för att överlämna sina underskrivna papper så kan dessa välja Trump oavsett vad Guvernören eller staten valt i övrigt. Och detta har de alltså rätt till enligt konstitutionen.
'
Så förvänta er att MSM kommer att fortsätta att driva narrativet om att dessa stater har valt Biden och få det att låta som att sista ordet är sagt, trots att det inte är det eftersom att det är The state legislature-elektorerna som har det sista ordet i detta. Fake media fortsätter att leverera som vanligt, törs jag påstå i förväg.

Du svamlar en massa och vet inte vad du pratar om. Elektorerna har avlagt sina röster och resultatet är klart. Om state legislatures ville lägga sig i i processen är det försent nu.
2020-12-15, 01:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Du svamlar en massa och vet inte vad du pratar om. Elektorerna har avlagt sina röster och resultatet är klart. Om state legislatures ville lägga sig i i processen är det försent nu.

Nej, det är helt riktigt att jag inte vet vad jag pratar om, men vet du vad du pratar om? Däremot så är jag övertygad om att Simon Parkes vet vad han pratar om, och det är bara hans ord jag vidarebefordrar. Motbevisa gärna Simon Parkes fel, det borde vara enkelt om du vet vad du pratar om.

Dessutom har jag redan länkat en gång till detta: Trump Campaign Senior Advisor Stephen Miller: "We have more than enough time to right the wrong of this fraudulent election result."

https://youtu.be/ZNCL7ZlUFe8

Men du vet kanske bättre?
2020-12-15, 01:50
Medlem
Dofternas avatar
Hur länge tycker ni att Trump ska vänta med att presentera sina bevis för domstolarna? Ger det inte ett dåligt intryck att hålla på dem i det längsta?
2020-12-15, 01:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Valfusk eller inte?
Hittills har inget så graverande presenterats att någon domstol tagit något valfusk vidare vad jag förstår.

Nu har elektorerna lagt sina röster i stort sett utifrån valresultatet (som ingen kunnat visa är felaktigt) så nu behövs inte mera tjafs i denna tråd, eller hur?
2020-12-15, 01:57
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Här har du filmen som visar hur lätt det är att manipulera rösterna med maskinen:

https://video.maga.host/videos/watch/244a3a41-2d0a-465d-84ed-aaa50438aa94

Den var rätt magstark
2020-12-15, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
'

Intressant! Har vi sett någon rörelse i den riktningen?
2020-12-15, 02:11
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Kommer ni som mig sakna dem bibliska fredagarna?

De har ju inte varit sådär ruggigt bibliska hittills. Men det kanske tar sig, när de släpper ut den där kraken. Hur som helst: jag ställer klockan på fredag och ser vad som erbjuds.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in