2020-12-14, 23:40
Medlem
Annonvengers avatar
Bill Barr har fått kicken, nu jefflar!
2020-12-14, 23:41
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger

Ja vad jefflar gör det för skillnad i praktiken, annat än för Trumps kränkta egomani?
2020-12-14, 23:42
Medlem
zergrushs avatar
Som vanligt är det enda valfusk som förekommer i USA utfört av de fundamentalister som försöker anklaga alla som inte ingår i deras egna samfund och projicera sin egna kriminalitet på dem:
https://eu.azcentral.com/story/news/politics/elections/2020/12/14/arizona-groups-fake-electors-try-cast-11-electoral-votes-trump/6536056002/
Citat:
Fake electors try to deliver Arizona's 11 votes for Trump

Detta samtidigt som sektens talibaner mord- och bombhotar de som faktiskt arbetar med landets demokrati...
https://www.npr.org/sections/biden-transition-updates/2020/12/14/946243439/michigan-gov-whitmer-addresses-security-threat-to-electoral-college-vote
Citat:
Michigan Gov. Whitmer Addresses Security Threat To Electoral College Vote

Nej, det börjar bli hög tid att klassa GOP som en kriminell sammanslutníng: RICO-sätt dit fanskapen!
https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2018/12/how-did-republican-party-get-so-corrupt/578095/
Citat:
The Corruption of the Republican Party
https://primepolitical.com/2019/03/16/rico/
Citat:
The RNC has a RICO problem.
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump har inte militärens förtroende, inte för den typen av äventyr. De kommer inte att rysa runt och skjuta skarpt på vanliga amerikaner, kasta tiotusentals politiker, journalister osv i fängelse utan rättegång på hans order.

Och du inser kanske att en militärkupp måste planeras under största hemlighet - och den tar tid att planera, särskilt i ett sådant här läge. Även om den har presidenten som initiativtagare är en militärkupp över hela USA ingenting man svänger ihop på bara någon vecka. Ingenting tyder heller på att Trump och militären har gjort upp några konkreta planer så här långt, hans twittrande låter verkligen inte som om han hade en nästan färdig kupp i bakfickan.

Det blir inga krigslagar och ingen militärkupp. Trump kommer att avgå den 20 januari vare sig han vill eller inte, och Biden tar över.

Jag hoppas att för US att du har fel, jag vill ha ett omval där alla röster blir räknande med en säkerhet.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Tack för ditt svar, du förstår inte att mitt motstånd är emot valfusk och inget annat, rätt ska vara rätt och med 30års erfarenhet kan jag säga att valet har inte gått rätt till.

Oj, kul att du kan slå fast det som inga utredningar, omräkningar, granskningar eller domstolar kunnat hitta så mycket som ett spår av.

Detta val är det renaste, mest korrekta och mest granskade i USAs historia, by far!
2020-12-14, 23:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger

Länk då?

Edit: Donald Trump twittrar...

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1338614499981602819
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-12-14 kl. 23:46.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
vad är du glad över din efterblivna åsna. Biden kommer förstöra USA och västvärlden. Han kommer låta Kina våldta hela världen ekonomiskt. Tycker du det är coolt att kommunism tar över på 2000 talet när även idioter som du har Gigabit internet access eller? Massmedia och liberal/bög kulturen har pimpat din hjärna så din hjärna är rätt så körd ser det ut som vid det här laget.

Det finns inga större åsnor än hjärntvättade västerlänningar som slänger ut sin egna nationella integritet genom fönstret
Ja, somliga till höger anser förstås att det borde se ut som i Chile september 1973, då får man la användning för sportarenorna också, mitt i coronans tid... Viktigaste skillnaden att det inte är presidentpalatset som i så fall ska attackeras, enligt er...

Edit: ändrade så att rätt post citerades. Ni postade nästan samtidigt och precis ovanför varandra.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-12-14 kl. 23:47.
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Oj, kul att du kan slå fast det som inga utredningar, omräkningar, granskningar eller domstolar kunnat hitta så mycket som ett spår av.

Detta val är det renaste, mest korrekta och mest granskade i USAs historia, by far!

Om man är ärlig så tar man ett omtag, inget fel i det eller hur.
2020-12-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Jag hoppas att för US att du har fel, jag vill ha ett omval där alla röster blir räknande med en säkerhet.
Kommer inte att hända nu får ni fan ge er
2020-12-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Då var det officiellt. Biden är över 270 och är officiellt president-elect. Trump anhängare kan alltså inte längre gnälla att det är hittepå av media att Biden är president-elect.
Jo, kan man visst! Han har fuskat till sig titeln, den är inte legitim. Faktum är att det nyligen skrevs en artikel i tidningen om att inte ens hans fru har en legitim doktorstitel! Bara en massa bluffmakare hela högen!
Senast redigerad av scrollock 2020-12-14 kl. 23:59.
2020-12-14, 23:46
Medlem
CapsLock99s avatar
Nu har även NEVADAs Republikanska elektorer möts och röstat fram Trump och Pence.
Så det är ytterligare en stat som är contested även i sitt elektorsval.

Har mycket svårt att se att detta inte skulle vara ett i vartfall dilemma för Biden. Vi har nu ett antal stater med dueling slates. Dessa får Pence i sin hand den 6:e Januari.

Detta kommer att skapa ett val av två elektorer i flertalet stater, Pence skall bestämma vilken som ska accepteras i respektive stat för omröstning. Om han väljer Republikanska alternativen, dessa röstas ned av kongressen står ju Trump som vinnare.

Kan inte se annat än att det nu är helt öppet vem som blir President och mycket lär ju hänga på vad som händer rent rättsligt fram till den 6:e.
2020-12-14, 23:47
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Där min vän säger du att och jag säger att du har fel,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in