2020-12-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, just omnämnandet av tvättmaskinen (som också är ett udda exempel på att ha sex vid, vilket gör att man fattar att det inte är slumpen; vem pratar om en sådan sak) reagerade jag på.

A150/34
12/7- 18
Förhör med HDs vän T*herese:
"Det var som att Hanna kände att det var obekvämt att säga det och att det kändes konstigt. T*herese svarade Hanna något i stil med: jaha ja ok, men de hade väl inte sex på alla möjliga ställen i hans hem och då svarade Hanna: jo, men de kunde vara både utomhus och på tvättmaskinen och allt vad det var. Therese uppger att det var någonting där, Hanna var inte helt bekväm när hon berättade det."

Klippt ut lite från ditt inlägg för jag vill återkomma till HD och tvättmaskinen.

Förhör HD 149/311

HD minns ingenting om nån tvättmaskin. Minnet är som bortblåst men tidigare har det varit superviktig detalj att nämna för väninnan T...

Fl: T har ju, har ju reagerat på att du, du har sagt att hon alltid blödde när hon och,
alltså när LW och SD hade sex, och att dem hade haft sex på alla möjliga ställen i huset,
det kunde vara, vara både utomhus och på tvättmaskinen och allt vad det var för någonting,
ska du ha sagt, kommer du ihåg att du har sagt det här om tvättmaskinen?
H: Nej (låter full i skratt) och inte ...
Fl :Nej.
H: Alltid.
F l: Nej, men du kommer inte ihåg det här med tvättmaskinen?
H:Nej.
Fl:Nej,mm.
F2: Har du sagt så till T?
H: Jag vet inte jag kommer inte ihåg det samtalet så, det vet jag inte.

F I : Men SD måste väl ändå ha sagt någonting om det här efteråt, till dig?
H: (Tystnad)
F 1: Du måste ju ändå ha frågat, honom, om dem här uppgifterna stämmer?
H: Ja det har jag sagt i ett tidigare förhör.
Fl: Jag tänker just på blodet?
H: Nej jag vet inte om jag har sagt det till honom.
F 1: Men var har du fått den här uppgiften om tvättmaskinen då, ifrån?
H: Det är inget jag kan komma ihåg nu.
Citera
2020-12-14, 21:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är ju för en god sak så det är bara att köra på.

Just nu känns det märkligt att det finns bilder i tekniska undersökningen hur de monterat ner SD:s kodlås i molekyler för att kolla fingeravtryck men LW:s kodlås som är det ”heta” är bortmonterat från dörren och sen inte ett spår efter det i sakkunnighetsutlåtandet från NFC men eltandborstar och allt annat är med.

Så frågan är varför analysen av hennes kodlås inte är med i fupen. Om det alls analyserades?

Vidare lös tråd är utredningen vad som hände i SD:s dator 23:34 och i LW:s dator/mejl 05:23.

Jag tänker också på det 40 cm långa och 5 cm breda stödben till släpkärra man hittade vid bron långt efter mordet. Hade det legat där för länge och ansågs irrelevant?

Mera lösa trådar är varför sökningarna i Gmail m.m 7 oktober gjordes via Google Apps for Work (Google Workspace)?

Sen finns det massa smågrejer som hade behövts göras för att säkerställa vad som hänt i datorer och mobiler.

Samtidigt så tror jag nånstans att mycket av hans raderande har med HD och upptäckt av förlängda förhållandet med LW att göra.

Nog lite som har med dölja mord att göra.

HD har ju också raderat 14-16/5 i sina konversationer.

Hon menar att det är främst för att barnen inte ska läsa. Men kikar man i förhören med henne så framgår inte helt att barnen använt mobilen. De har påpekat när hon får meddelande-notiser och när de sett att hennes batteri tagit slut.
Det går ju såklart att se i mobilen om ett barn varit inne. Man kollar webbhistoriken och Youtube-historiken och annat.
Kanske att det gjordes men hennes förundersökningh lades ju ner så de handlingarna har vi inte tillgång till.

Sen så går det inte göra så mycket åt att massa tid hann gå innan vissa saker gjordes. Det var en massiv förundersökning och en helt klart stor arbetsbörda för många.
Hoppas deras arbete kan bära frukt i hovrätten äntligen och inte var förgäves.

Man hittade ju en del andra grejor också. Bl a hammare och skydd till cykelsadel mm. jag förmodar att man på något sätt tagit ställning till de olika föremålen.
T ex kanske ingen rördel till något stödben saknades på SDs kärra och delen såg rostig ut? Övervuxen? Snigelbajs (haha) inte vet jag.

Men samtidigt finns det ju intressanta saker som du tar upp, såsom Lenas lås. Jag kan inte hitta några fingeravtrycksanalyser av det. Men har SD inte själv erkänt att han hade en kod? Den skulle väl också gå att öppna med en app? Det verkar väl inte som att Lena installerat en sådan, men SD kanske hade fixat en sådan till sig själv?

Massiv utredning, och mycket att undersöka.
Men vad gäller vissa saker, där vet man att det är begränsningar av hur länge bolagen sparar material.
Citera
2020-12-14, 22:02
Medlem
Citat:
Man hittade ju en del andra grejor också. Bl a hammare och skydd till cykelsadel mm. jag förmodar att man på något sätt tagit ställning till de olika föremålen.
T ex kanske ingen rördel till något stödben saknades på SDs kärra och delen såg rostig ut? Övervuxen? Snigelbajs (haha) inte vet jag.

Men samtidigt finns det ju intressanta saker som du tar upp, såsom Lenas lås. Jag kan inte hitta några fingeravtrycksanalyser av det. Men har SD inte själv erkänt att han hade en kod? Den skulle väl också gå att öppna med en app? Det verkar väl inte som att Lena installerat en sådan, men SD kanske hade fixat en sådan till sig själv?

Men vad gäller vissa saker, där vet man att det är begränsningar av hur länge bolagen sparar material.

Med LW:s kodlås är jag mest nyfiken på om hans fingeravtryck finns på insidan av de två delarna. Skulle isf gå att visa på att han kan ha monterat det. Men det snackar han väl bort med att han hållit i det innan det monterades. Finns bara hans fingeravtryck på insidan kan man dock tänka sig att han monterat det trots allt.
Citera
2020-12-14, 22:35
Medlem
Citat:

Snigelbajs. Hmm ok. Hur menar du att Stefan Davidsson skaffar information om andra ?
Någon av LWs söner säger att Stefan hade kod.
Kanske när någon av de berättar att LW gråter i duschen för Stefan har varit elak.
Det är nog som ni säger ett utdraget självmål utav Stefan Davidsson som inte vet vilket lag han spelar. Han gillar ju blått.. så neutral så man godkänner honom i kvarteret

Som jag förstår det har Stefan doppat både hos Jerry och LW och sedan hem till HD.
"Rosa jacka med nyans av brunt"
Citera
2020-12-14, 22:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En tolkning utifrån förhöret: tops nr 1 rosa, dvs utspätt blod som med avancerad metod för mätning av koncentration kan avläsas. Resultat: når upp till grad +4 = fullträff.
Tops nr 2 gul, kan röra sig om övervägande mängd blodplasma som inte lämpar sig för vidare undersökning. Blod kan ej uteslutas enligt forensiker.

Blodet var LWs, det enda intressanta i sammanhanget.

Ja, det är så att det är säkert att det är Lena blod, så att man inte kollrar bort sig.
Och jag skulle tänka som du gör med färgen av topsen, tro att det var den rosa topsen som innehöll DNA, men om jag lyssnar på GS vittnesmål (som är på plats vid synen) uppfattar jag det som att det ändå är den gula. Lite stressad är jag, så jag kan ha läst slarvig nu, så kolla gärna själv. Och då tänker jag att även blodplasma kanske kan innehålla lite celler när det inte är avlägsnat på labb.

GS vittnesmål samt från FUP om blodet på tvättmaskinen:
https://www.flashback.org/sp72161480
https://www.flashback.org/sp72154252

Citat:
7 juni: i förhör med PS (f.ö bästa förhörsledaren) delges MT att det finns förhandsbesked på blod på cykel, i duschutrymmet, i brunnen och i handfatet. PS frågar ifall han har nån konkret minnesbild av att det finns nån anledning för att LWs blod ska finnas i hans badrum.
MT: "ja, då är det från sex i såna fall".
MT anger att det förekommer blod i flera kalsonger, vilka han också får peka ut. MTs behjälpliga sida visar sig och han tycker att dessa bör prioriteras för undersökning.
Han påstår att hon ska ha blött alltsedan de började ha sex.

Ja, just det. Tack! Nu minns jag det där förhöret!
Då har vi ett ännu tidigare datum för när SD fick veta om blodet; 7 juni. Då har han all världens tid på sig att se till att de som ska på förhör fåt veta den "rätta" versionen. Ju fler, desto bättre. 12 juli är T*herese på förhör och berättar om det blodiga sexet vid bl a tvättmaskinen som hon fått höra om av HD.

Ja, SD är väldigt hjälpsam i förhören, särskilt om det skulle kunna hjälpa honom. Dvs han tror att det är på det viset det verkar som att han är oskyldig. Typ jag vet att hon blödde så det bör finnas blod i kallingarna. Liknar det sätt han "planterar" info till sin granne om att han var hemma ungefär när mordet skedde; du såg väl inte mig när jag satt i köket klockan xxxx och höll på med mobilen?

Citat:
MT får frågan om L har lånat hans cykel nån gång. Svaret blir diffust: "det är ett tag sen, men nu under våren. Jag vet inte, det är ett tag sen, men inte nu i närtid".
Min kommentar: under tiden han utformar sitt svar påminns han om LWs benskador och att hon alldeles nyligen börjat kunna cykla igen. Därför blir svaret motsägelsefullt; under våren, men ändå inte i närtid.

Eh, brukar han säga medan han utformar sina svar som verkar tillverkade just i den stunden. Ja, det blir lite mycket att tänka på för honom och det gäller att inte glömma viktiga detaljer såsom benskadan. Men cykelsexet fick han inte till riktigt. Han glömde att hon är ganska kort för hans cykel. Hur skulle hon nå ner till golvet?

Citat:
Även besök i källaren förlägger han under våren. Min tolkning är att han blir osäker på huruvida man kan tidsbestämma avsatt blod eller ej.

Ja, det blir mycket som sagt att ta hänsyn till när man ljuger. Då blir svaren osäkra på ett sådant sätt att han inte ger trovärdigt intryck.

Citat:
13 juni: i nästa förhör som äger rum sex dagar senare uppfinner han cykelsadelsexet som förklaring till blodförekomst. Även denna händelse påstås ha ägt rum mot slutet på våren, han preciserar till en dryg månad innan. Vilket gör att vi hamnar runt månadsskiftet april-maj.

Hade hon inte just i maj precis börjat cykla och springa? Då är inte bara den historien om cykelsexet inte trovärdig ur höjdperspektiv, utan kanske även ur perspektivet hur benen var läkta? Äh, den historien är det ingen som tror på.

Citat:
När börjar HD babbla om blod då? Den 8 juli får en väninna veta att LW nämnt blod under samtalet i våras. Nämnda väninna har under ett års tid haft vetskap om otroheten och HDs besök hos LW - hur kan det komma sig att HD först nu - efter mordet - öppnar sitt hjärta om blodet?

Är det någon som kan pressas i förhör till att avslöja sanningar så är det f.d hustrun. Problemet är att hon går all in för att skydda en trolig gärningsman till ett fruktansvärt brott, i kombination med ett starkt misstroende gentemot rättsväsendet.

Iofs kan man väl tänka att man som bedragen hustru kanske inte vill berätta varenda detalj som man fått höra. Kanske inte ens till bästa vännen?

Men det är konstigt om Lena skulle ha berättat det för HD överhuvudtaget. Och dessutom, HD som en duktig sjuksköterska inte skulle förstå att det var onormalt? Därför blir hennes statement om blodet jättekonstigt.

HD är en gåta för mig.
Hennes beteende kan jag inte förstå mig på riktigt.
Citera
2020-12-14, 22:56
Medlem
Citat:
Jag har inte sett något svar på den frågan.
Om du hittar något i förhör är det spännande att höra (kanske har läst det, men minns inte aktivt) vad han har för svar på det.

Minns att någon granne kontaktade polisen om att SD sågs filma (var det med drönare???) mot HDs håll. Han har nog sina metoder att se till att hålla sig uppdaterad. Och T*herese är inte den enda som är misstänksam mot honom. Det är många som misstänker att SD tar sig friheter att skaffa sig information om andra på otillåtna sätt.

Det måste vara väldigt ovanligt att människor tänker så om andra.

Hittade HD:s förhör angående att SD EN minut efter att väninnan T lämnat HD:s hus skickar SMS till T:

"tg superglad ni setts. Bra ni kunde få till det"

Det är ju nåt skumt med detta...

149/425

FL 2: Mmh. Pratar om blodet, pratar om telefonen. Att det tas foton av misstag. Varför gör ni
det HD?
MT: För att jag tror att hon är intresserad. Precis som jag svarat varenda gång. Det är
verkligen min övertygelse om att jag trodde att han hon var genuint intresserad av allt, vad
gällde utredningen. Men uppenbarligen så, har det uppfattas annorlunda.
Tystnad
FL I: Den 8:e juni, eeh förra sommaren så var T hemma hos dig, eeh, under tre timmar.
Och det.. enligt henne då under det här samtalet som ni också pratar om det här blodet i
SD:s bostad och, aah hanteringen av telefonerna och, och städningen och det här.
Eeh, i
samma stund som .. som T lämnar, går därifrån. Så kommer ett meddelande från SD
på Messenger till henne. Och där står det, " tg superglad ni setts. Bra ni kunde få till det".

Och det här sker, precis när hon går därifrån och hon upplever det som jättekonstigt, att
SD vet om att T är hemma hos dig och att hon precis i det ögonblicket lämnar din
dörr. Har han haft nån liksom uppsikt över det här mötet? Hur kan han, SD, veta i det
ögonblicket att du var superglad över det här, att ni kunde ses?
MT: Det vet jag inte.

FL 1: Det förbryllar henne.
MT: Ja. Jag kan inte svara på det heller.
FL 1: Och hon kan säga exakt när hon går, för hon ser i sin telefon att hon har tagit emot och
svarat på ett sms från sin dotter.
MT:Mmh.
FL 1: Minuten efter så kommer det här. .. Visste Stefan om det här, att hon skulle komma?
MT: Oj. Det vet jag inte.

FL 1: Fanns han med i bakgrunden nånstans?
MT: Hemma hos mig?
FL 1: Aah?
MT: Nej! Det fanns han inte. Vad jag vet i alla fall?
FL I: Nej.
MT: Nej. Han var inte där, vad jag vet.
FL 1: Kan han ha uppehållit sig alldeles utanför?
MT: Det kan inte jag svara på.
FL 1: Hur kunde han veta att du var så supernöjd över det där mötet?
MT: Jag vet inte.
FL 2: Rapporterar du till SD efter samtal du har haft med personer?
MR: Vi pratar. Men rapporterar, nej inte på det sättet. Vi pratar. Eeh ...
Tystnad
FL 2: Hur kunde han veta?
MT: Ja, jag vet inte. Ni får fråga SD.
FL 2: ... Hade du märkt om SD varit inne i din bostad vid tid för det här samtalet?
MT: ... (suckar) Ne ... Nej det kan jag inte säga säkert. Han .. om han var på övervåningen det
har ju inte jag en aning .. alltså så. Men ..
FL 2: Var ni på nedervåningen?
MT: Aah.
FL 2: Minns du det här tillfället?
MT: Nej ... Men vi sitter .. alltså vi är .. på övervåningen .. nu lät det som att jag säger att jag
minns att vi är på nedervåningen men jag minns inte samtalet.
FL2: Mmh.
MT: På övervåningen finns bara tre sovrum och ett badrum. Det är liksom, det.. man är på
nedre botten .. antingen så sitter man i köket, vardagsrummet eller ute.
FL2: Mmh.
FL I: Men vad skulle SD ha för intresse av att du och T samtalar då egentligen?
MT: Har ingen aning.
FL I : Att han ens liksom, kommenterar det på det sättet?
MT: Ingen aning.
FL I: Innan T och du träffas här, så har SD själv försökt att få till en lunch med
T.
MT: Okej.
FL I: Vilket T tycker är jättekonstigt. För hon är ju kompis med dig.
MT:Mmh.
Citera
2020-12-14, 23:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
En tanke. Fasen om inte SD kommer på det här med blodet vid samlag i stunden mitt under brinnande förhör. Får en snilleblixt när PS säger "Okey. Har du märkt om hon har haft nån skada nån gång när hon har varit i ditt badrum
eller när ni har haft sex där då?"

Här är vi ännu tidigare i SD:s förhör. 2018-06-07.

PS: När LW brukar besöka dej, brukar hon vara i, i badrummet då, i duschen?
MT: Det är en vanlig plats till och med att ha sexet på, ja.
PS: Okey, var, och när, minns du att ni var där senast då?
MT: Nej jag minns inte, jag kan inte säga nåt datum när hon har varit hos mej ehh men det är
regelbundet.
PS: Okey. Har du märkt om hon har haft nån skada nån gång när hon har varit i ditt badrum
eller när ni har haft sex där då?

MT: Ehh ja hon precis som jag är ofta ute i naturen ehh ...
PS:Mm.
MT: Och repar sej ofta, hon blöder alltid när vi har sex (Där satt den! Bye bye livstidsstraff. Min anm.) ehh med det är ju inte en skada det är
bara, är ju ehh, nej ja hon har ju skadat knäna men det.

PS:Mm.
MT:Ja.
PS: Okey. Men har du nån konkret minnesbild av att det finns nån anledning för att LW:s
blod ska finnas i ditt badrum?
MT: Ja då är det, från sex i såna fall.

PS: Ja men du minns ju inte, men är det nånting du minns att hon har blödit?
(här har tanken mognat nån sekund och han satsar allt på det kortet. Min anm.)
MT: Ja det gör hon, alltså i princip varje gång, det gör hon varje gång vill jag nog säga.
PS: När ni har sex?
MT: Mm.
PS: Blöder hon då?
PS: Ifrån underlivet?
PS: Vad kommer det sej då?
MT: Det vet vi inte, men det kommer alltid när jag, när jag tar henne bakifrån så att säga så,
kommer det nästan alltid blod.

Sen planterar han detta hos HD som får ljuga lite angående samtalet hemma i LW:s soffa.

"Eh, eh."
Det är som att kläcka ägg eller föda barn. Ploppar ut efter lite krystningar.
Ibland idiotiska förklaringar, men som ändå fixar biffen.

Ja, jag tror att han är en van lögnare och så har han fixat det för det mesta.
Men här har han sina övermän, dom lurar han inte så lätt.

Tyvärr stjälpte de här lögnerna honom inte. Om det hade funnit något lite mer bevis, då hade han varit tvungen att förklara sig.

På ett för rätten trovärdigt sätt.
Citera
2020-12-14, 23:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Klippt ut lite från ditt inlägg för jag vill återkomma till HD och tvättmaskinen.

Förhör HD 149/311

HD minns ingenting om nån tvättmaskin. Minnet är som bortblåst men tidigare har det varit superviktig detalj att nämna för väninnan T...

Fl: T har ju, har ju reagerat på att du, du har sagt att hon alltid blödde när hon och,
alltså när LW och SD hade sex, och att dem hade haft sex på alla möjliga ställen i huset,
det kunde vara, vara både utomhus och på tvättmaskinen och allt vad det var för någonting,
ska du ha sagt, kommer du ihåg att du har sagt det här om tvättmaskinen?
H: Nej (låter full i skratt) och inte ...
Fl :Nej.
H: Alltid.
F l: Nej, men du kommer inte ihåg det här med tvättmaskinen?
H:Nej.
Fl:Nej,mm.
F2: Har du sagt så till T?
H: Jag vet inte jag kommer inte ihåg det samtalet så, det vet jag inte.

F I : Men SD måste väl ändå ha sagt någonting om det här efteråt, till dig?
H: (Tystnad)
F 1: Du måste ju ändå ha frågat, honom, om dem här uppgifterna stämmer?
H: Ja det har jag sagt i ett tidigare förhör.
Fl: Jag tänker just på blodet?
H: Nej jag vet inte om jag har sagt det till honom.
F 1: Men var har du fått den här uppgiften om tvättmaskinen då, ifrån?
H: Det är inget jag kan komma ihåg nu.

Ah, där ser man att utredarna uppmärksammat denna viktiga detalj!
Tyvärr är det här förhöret ju först i augusti- 19. Men det är förstås inte troligt att HD inte minns den detaljen.

För jag har svårt att tro på att Lena har berättat det här till HD. Och då blir kvar att det är SD som sagt det till HD på ett eller annat sätt. Om hon själv tror på det??? Nä.

Jag kan inte se något annat skäl till att hon använder denna historia än att nu har redan SD sagt det här i förhör.

Det finns ingen återvändo. Nu måste det bästa göras av det här. Fler måste få veta det så det verkar trovärdigare.
Citera
2020-12-14, 23:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Med LW:s kodlås är jag mest nyfiken på om hans fingeravtryck finns på insidan av de två delarna. Skulle isf gå att visa på att han kan ha monterat det. Men det snackar han väl bort med att han hållit i det innan det monterades. Finns bara hans fingeravtryck på insidan kan man dock tänka sig att han monterat det trots allt.

Det är flera som säger sig ha hört att det är SD som monterat det. Det är väl bara SD själv som förnekar det?

Och han har ju haft en kod till hennes lås; samma som han själv har på sitt eget.
Citera
2020-12-14, 23:15
Medlem
Citat:
Det är ju för en god sak så det är bara att köra på.

Just nu känns det märkligt att det finns bilder i tekniska undersökningen hur de monterat ner SD:s kodlås i molekyler för att kolla fingeravtryck men LW:s kodlås som är det ”heta” är bortmonterat från dörren och sen inte ett spår efter det i sakkunnighetsutlåtandet från NFC men eltandborstar och allt annat är med.

Så frågan är varför analysen av hennes kodlås inte är med i fupen. Om det alls analyserades?

Vidare lös tråd är utredningen vad som hände i SD:s dator 23:34 och i LW:s dator/mejl 05:23.

Jag tänker också på det 40 cm långa och 5 cm breda stödben till släpkärra man hittade vid bron långt efter mordet. Hade det legat där för länge och ansågs irrelevant?

Mera lösa trådar är varför sökningarna i Gmail m.m 7 oktober gjordes via Google Apps for Work (Google Workspace)?

Sen finns det massa smågrejer som hade behövts göras för att säkerställa vad som hänt i datorer och mobiler.

Samtidigt så tror jag nånstans att mycket av hans raderande har med HD och upptäckt av förlängda förhållandet med LW att göra.

Nog lite som har med dölja mord att göra.

HD har ju också raderat 14-16/5 i sina konversationer.

Hon menar att det är främst för att barnen inte ska läsa. Men kikar man i förhören med henne så framgår inte helt att barnen använt mobilen. De har påpekat när hon får meddelande-notiser och när de sett att hennes batteri tagit slut.
Det går ju såklart att se i mobilen om ett barn varit inne. Man kollar webbhistoriken och Youtube-historiken och annat.
Kanske att det gjordes men hennes förundersökningh lades ju ner så de handlingarna har vi inte tillgång till.

Sen så går det inte göra så mycket åt att massa tid hann gå innan vissa saker gjordes. Det var en massiv förundersökning och en helt klart stor arbetsbörda för många.
Hoppas deras arbete kan bära frukt i hovrätten äntligen och inte var förgäves.

Och utan Springares klantigheter och misstag i början hade ju läget dessutom varit ett annat. Framförallt hade Lenas kropp antagligen hittats rätt omgående.
Men som sagt, hoppas det som redan finns i fup kan bära frukt.
Citera
2020-12-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ja, det är så att det är säkert att det är Lena blod, så att man inte kollrar bort sig.
Och jag skulle tänka som du gör med färgen av topsen, tro att det var den rosa topsen som innehöll DNA, men om jag lyssnar på GS vittnesmål (som är på plats vid synen) uppfattar jag det som att det ändå är den gula. Lite stressad är jag, så jag kan ha läst slarvig nu, så kolla gärna själv. Och då tänker jag att även blodplasma kanske kan innehålla lite celler när det inte är avlägsnat på labb.

GS vittnesmål samt från FUP om blodet på tvättmaskinen:
https://www.flashback.org/sp72161480
https://www.flashback.org/sp72154252

Ja, just det. Tack! Nu minns jag det där förhöret!
Då har vi ett ännu tidigare datum för när SD fick veta om blodet; 7 juni. Då har han all världens tid på sig att se till att de som ska på förhör fåt veta den "rätta" versionen. Ju fler, desto bättre. 12 juli är T*herese på förhör och berättar om det blodiga sexet vid bl a tvättmaskinen som hon fått höra om av HD.

Ja, SD är väldigt hjälpsam i förhören, särskilt om det skulle kunna hjälpa honom. Dvs han tror att det är på det viset det verkar som att han är oskyldig. Typ jag vet att hon blödde så det bör finnas blod i kallingarna. Liknar det sätt han "planterar" info till sin granne om att han var hemma ungefär när mordet skedde; du såg väl inte mig när jag satt i köket klockan xxxx och höll på med mobilen?

Eh, brukar han säga medan han utformar sina svar som verkar tillverkade just i den stunden. Ja, det blir lite mycket att tänka på för honom och det gäller att inte glömma viktiga detaljer såsom benskadan. Men cykelsexet fick han inte till riktigt. Han glömde att hon är ganska kort för hans cykel. Hur skulle hon nå ner till golvet?

Ja, det blir mycket som sagt att ta hänsyn till när man ljuger. Då blir svaren osäkra på ett sådant sätt att han inte ger trovärdigt intryck.

Hade hon inte just i maj precis börjat cykla och springa? Då är inte bara den historien om cykelsexet inte trovärdig ur höjdperspektiv, utan kanske även ur perspektivet hur benen var läkta? Äh, den historien är det ingen som tror på.

Iofs kan man väl tänka att man som bedragen hustru kanske inte vill berätta varenda detalj som man fått höra. Kanske inte ens till bästa vännen?

Men det är konstigt om Lena skulle ha berättat det för HD överhuvudtaget. Och dessutom, HD som en duktig sjuksköterska inte skulle förstå att det var onormalt? Därför blir hennes statement om blodet jättekonstigt.

HD är en gåta för mig.
Hennes beteende kan jag inte förstå mig på riktigt.

HD:s lojalitet till SD är stor. Kanske i grunden tänker på barnen som skulle få en pappa i finkan. Är på sista fjärdedelen av hennes förhör så börjar fatta lite hur hon funkar dock. Hon kan sitta i en jäkla sits här att om SD blir överbevisad så drar han henne med sig. Hon är kvar i en kass sits m a o.

Blev nyfiken på bodelningen de gjorde men ser i tråden att länkarna är döda. Nån som har den?
Citera
2020-12-14, 23:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Snigelbajs. Hmm ok. Hur menar du att Stefan Davidsson skaffar information om andra ?
Någon av LWs söner säger att Stefan hade kod.
Kanske när någon av de berättar att LW gråter i duschen för Stefan har varit elak.
Det är nog som ni säger ett utdraget självmål utav Stefan Davidsson som inte vet vilket lag han spelar. Han gillar ju blått.. så neutral så man godkänner honom i kvarteret

Som jag förstår det har Stefan doppat både hos Jerry och LW och sedan hem till HD.
"Rosa jacka med nyans av brunt"

Ibland kanske han ser till att fixa till sig deras lösenord.
Någon granne tyckte att SD visste mer än han borde om henne, och några av hennes geocachingvänner hade misstankar om att han hade tillträde till information på geocahingsiten som han inte borde ha.

Hur han gör, det vet jag inte. Några av de mer IT- kunniga i tråden har gett förslag här tidigare. Själv är jag helt borta i de här frågorna, men jag tvivlar inte på att SD har både förmågan och viljan.

Jag tror ju t ex att det är SD som loggat in på Lenas Googlekonto 05:23 efter mordet. Det för han vet hennes lösen och vet hur han ska göra med både hennes mobil och radera det han vill radera.

Det finns fler inloggningar som inte har gått att spåra. Det är min övertygelse att det är SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in