2020-12-14, 05:13
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Om det går i konkurs. Kommer det gå läsa en sparad kopia av hela flashback någonstans?
Inte komplett vad jag vet, men Institutet för språkteknologi på Göteborgs Universitet laddade 2016 ned flera forumdelar så man kan söka på ordförekomst:

https://spraakbanken.gu.se/korp/#?cqp=%5B%5D&corpus=flashback-dator,flashback-droger,flashback-ekonomi,flashback-fordon,flashback-hem,flashback-k ultur,flashback-livsstil,flashback-mat,flashback-politik,flashback-resor,flashback-samhalle,flashbac k-sex,flashback-sport,flashback-vetenskap,flashback-ovrigt,flashback-flashback

Sen finns en del sparat på https://web.archive.org/web/*/Flashback.org
Senast redigerad av Hlewagastir 2020-12-14 kl. 05:19.
Citera
2020-12-14, 08:36
Medlem
stilltons avatar
Flashback Media Group AB driver flashback.se

Forumet drivs av Flashback International Inc i USA. Så om du vill veta hur forumet går ekonomiskt så är det det bolaget du måste granska.
Citera
2020-12-14, 10:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Rimligen tar de betalt utanför Sverige mer och mer? Varför står de ens i allabolag, de är registrerade i USA. Man kan från Sverige registrera ett LLC-företag nästan gratis och det är skattebefriat och totalt skyddat från insyn.

Kostnaden för att driva detta tror jag inte är enorm, behövs en större server och några administratorer som kanske jobbar halv-ideellt.

Däremot är det ett problem med FB-hatet som går ut över annonsörerna. Jag hade själv tänkt annonsera ett tag, men ångrade mig när jag hörde om hatet. Så det är en pytteliten nisch modiga företagare som vågar annonsera.
Citera
2020-12-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Det är väl säkert ufon som tror att allt som skrivs på sidan är ägarnas åsikter så vänstern och andra extremister hotar väl skiten ur dem av den anledningen eller för att de helt enkelt vill stänga ner sidan.

Hm, finns ju redan artikel om vem som startade flashback på Aftonbladet men kanske inte samma ägare längre.
Citera
2020-12-14, 14:53
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Från wikipedia:

"Den 23 januari 2010 bytte Flashback forum ägare till företaget Flashback International Inc, registrerat i New York i USA. I samband med detta gjorde en uppdatering av designen och webbadressen för forumet byttes från flashback.info till flashback.org.[20]"

Så det bolaget du kollar äger inte ens forumet längre.

Jaså! Kolla då vart swishnumret går innan du kollar upp saker på wiki.
Det spelar förövrigt ingen roll om modernbolaget ligger i USA. Alla pengar
måste acumuleras i dotterbolaget som är exakt det som swishen går till först
innan det blir transport av penningar over there...

123 536 99 96
Senast redigerad av chimichurri 2020-12-14 kl. 15:07.
Citera
2020-12-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Förstår inte varför flashback skulle gå i konken, vad är det som kostar att driva ett internet forum? Det är glasklart att de lägger pengar på massa skit som inte behövs, driv forumet allt annat trams är det ingen som bryr sig om. Att hosta forum år 2020 med ca 1 milj unika besökare i månaden kostar under 500kr per månad.
Förvisso är Bahnhof-Karlung och Axelsson kompisar, men lite mer än 500 kronor per månad för (gissar jag) åtminstone 25 servrar är det nog.
Citera
2020-12-14, 18:07
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Förvisso är Bahnhof-Karlung och Axelsson kompisar, men lite mer än 500 kronor per månad för (gissar jag) åtminstone 25 servrar är det nog.

Har du missat att det ev finns bokförare,revisor,elräkningar och massor av annat som kostar. Du tjejgissar och jag är banne mig säker på att det överstiger en röding....
Citera
2020-12-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Har du missat att det ev finns bokförare,revisor,elräkningar och massor av annat som kostar. Du tjejgissar och jag är banne mig säker på att det överstiger en röding....
Vad svarar du egentligen på här?
Citera
2020-12-14, 18:16
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Hehe att flashback skulle ha 25 servrar tvivlar jag på det är garanterat en ensam burk
Citera
2020-12-14, 19:15
Medlem
Citat:
du vet inte vad du pratar om
Citera
2020-12-14, 19:36
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
du vet inte vad du pratar om

Jo jag vet vad jag pratar om. Det är bara en flickdröm att ett forum kostar 500 kr att
driva plus löner då.
Senast redigerad av chimichurri 2020-12-14 kl. 19:40.
Citera
2020-12-14, 19:45
Medlem
Citat:
Jo jag vet vad jag pratar om. Det är bara en flickdröm att ett forum kostar 500 kr att
driva plus löner då.
han skriver servrar och att hålla hemsidan uppe, sen att de tar lön för att jaga annonsköpare osv är en annan grej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in