2020-12-13, 19:20
Medlem
Hegamons avatar
Om det går i konkurs. Kommer det gå läsa en sparad kopia av hela flashback någonstans? Jag tror inte det kommer gå i konkurs. Det kanske är skatteplanering etc som ligger bakom.
Citera
2020-12-13, 19:42
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Om det går i konkurs. Kommer det gå läsa en sparad kopia av hela flashback någonstans? Jag tror inte det kommer gå i konkurs. Det kanske är skatteplanering etc som ligger bakom.
Hur kan det vara skatteplanering att intäkterna sjunkit från 3,4 mille till 0,9 mille på tre år?
Det är där problemet finns.
Hur löser man det?
Citera
2020-12-13, 19:46
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Hur kan det vara skatteplanering att intäkterna sjunkit från 3,4 mille till 0,9 mille på tre år?
Det är där problemet finns.
Hur löser man det?

Jag vet ej vad jag pratade om, kan inte skatteplanering. Tycker bara det ser osannolikt märkligt ut att omsättningen skulle sjunkit från 3 till 2 till knappt en miljon per år. Jag tänker att Flashback kanske delats upp på två eller tre bolag, vad vet jag?
Citera
2020-12-13, 19:48
Medlem
"Alla" försöker använda reklam för att finansiera sin hemsida, och då blir det mindre pengar till alla, istället för att vara tillräckligt (kanske) med pengar för att ett fåtal skall kunna finansiera sina sidor med reklam. Och det gäller dessutom inte sidor på nätet, utan också tex appar på mobilerna: det försvinner en hel del reklampengar den vägen också.
Citera
2020-12-13, 19:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag vet ej vad jag pratade om, kan inte skatteplanering. Tycker bara det ser osannolikt märkligt ut att omsättningen skulle sjunkit från 3 till 2 till knappt en miljon per år. Jag tänker att Flashback kanske delats upp på två eller tre bolag, vad vet jag?

Kan ju vara något sådant. VPN-tjänsten ligger ju under ett eget bolag som exempel. Att man delat upp det. Kanske till utlandet också. Finns ju sina fördelar skattemässigt.
Citera
2020-12-13, 22:20
Medlem
Bum1s avatar
Flashback ska ingenstans. Det är svensk kultur vid det här laget. I värsta fall tror jag att vi medlemmar får betala någon slags medlemsavgift. Flashbacks yttrandefrihetsmonopol är det dock ingen plattform som kommit nära.
Citera
2020-12-13, 22:29
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
I båda de undantag ni anger erfordras regelbundna pauser, där passar skrivandet till detta forum in. Att sitta med ett virtuellt miniatyrtangentbord och försöka att skriva korrekt svenska låter sig helst inte göras. Det är nog att dessa anordningar nyttjas till att skriva korta meddelanden, dock blivit något enklare med sådant numera.

Kul, själv är jag uppkopplad till jobbet via min mobil. Alla andra anställda också, och sitter vi inte framför Skype så skriver vi låååååånga meddelanden eller mail till varandra... På mobilen. Men nu handlade inlägget om konkurs och inte vilka plattformar vi nyttjar Flashback på.
Citera
2020-12-13, 22:47
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Jo det är märkligt med ett så stort tapp. Att intäkterna styrts om tror jag ju inte på av olika skäl, men det är ju trots allt möjligt som du skriver.
Tappet har ju skett varje år sedan 2015 där oms var 5 mille.
Citera
2020-12-13, 23:27
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Flashback ska ingenstans. Det är svensk kultur vid det här laget. I värsta fall tror jag att vi medlemmar får betala någon slags medlemsavgift. Flashbacks yttrandefrihetsmonopol är det dock ingen plattform som kommit nära.

Bra idé på lösning tycker jag. Många skulle nog avvara en tia i månaden i medlemsavgift. Lite reklamintäkter och donationer på det skulle hålla forumet flytande utan problem.
Citera
2020-12-13, 23:39
Medlem
Varför är styrelsen skyddade personer?
Citera
2020-12-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanhanda
Varför är styrelsen skyddade personer?

Det är väl säkert ufon som tror att allt som skrivs på sidan är ägarnas åsikter så vänstern och andra extremister hotar väl skiten ur dem av den anledningen eller för att de helt enkelt vill stänga ner sidan.
Citera
2020-12-14, 01:43
Medlem
MrLevaLivets avatar
Från wikipedia:

"Den 23 januari 2010 bytte Flashback forum ägare till företaget Flashback International Inc, registrerat i New York i USA. I samband med detta gjorde en uppdatering av designen och webbadressen för forumet byttes från flashback.info till flashback.org.[20]"

Så det bolaget du kollar äger inte ens forumet längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in