Citat:
Varför skulle inte Flashback kunna köra ett Engelskt forum? Eller ett Engelskt och Kinesiskt? Risk att det senare blir censurerat dock ..
Ursprungligen postat av FrankyD.
Dessvärre så har inte Flashback någon realistisk möjlighet att expandera utanför Skandinavien, därför kan man inte ta med det i en värdering.
Citat:
Det vet jag inget om.
Endast 30% av världens befolkning är internetanvändare och det ökar exponentiellt. Det gör inte internetanvändningen i Skandinavien.
Citat:
Varför har de inte det? Du kommer ju bara med lösa påståenden utan att backa upp dem med någon fakta. Klart den finns, men nu riktar de ju eventuellt redan efter vilka forumdelar man läser i så det blir ju samma effekt hur som helst. Men klart de skulle kunna se att jag postar mest och visar flest trådar i värdepappersdelen och ha en viss uppsättning banners som de riktar till sådana som mig. Är ju inga som helst problem att logga var jag kollar när jag är inloggad.
Eftersom Flashback inte heller har någon realistisk möjlighet att göra detta, så kan man inte heller ta med det i en värdering. Möjligheten finns, men kunskapen finns dessvärre inte, vilket finns inom Facebook. Annars hade man förmodligen redan gjort detta, tror du inte?
Citat:
Har du någon fakta om något alls mer än möjligen din data om antalet Internetanvändare och hur det ökar? Jag vill iaf kunna delta aktivt om jag sitter och glor på ett forum.
Jag tror inte många av besökarna är medlemmar. Detta har jag dock ingen fakta om.
Citat:
Varför skulle du inte vara det när du besöker fotbollsforumet? Kan väl trolla fotbollsgrupper på Facebook med om det nu är så.
Men du måste samtidigt inse, på Facebook vet de att jag t.ex. "Gillar" ett band, företag eller person, men däremot på Flashback, för att jag besöker fotbollsforumet så är det inte säkert att jag är intresserad av produkter eller liknande inom detta, det kan likaväl vara så att jag hatar fotboll och därför är där inne och diskuterar.
Jag är inte övertygad om att alla på facebook är så noga med att fylla i alla uppgifter för att hjälpa Facebook med att rikta reklam till dem heller. Och jag hade säkert kunnat tagit bort sådant om jag kände mig övervakad och inte ville att de skulle veta det.
Citat:
Klart det inte nödvändigtvis hade funnits bara för att det går att skapa. Helflummig logik.
Jag har inte sagt att dessa personer finns på Google, självklart finns de där, men nu diskuterar vi om man kan sätta "lika med-tecken" mellan en värdering per medlem på Flashback och Facebook. Gällande det andra påståendet så tror jag det är omöjligt för Flashback att skapa ett sådant system, i så fall hade det redan funnits. Dessa system som skapas för annonsering på Facebook är oerhört avancerade.
Jag ser inte ens reklamen på Facebook och när jag har sett den har jag väldigt sällan brytt mig så särskilt avancerade eller lyckade kan de ju inte vara.
Det var något företag (var det BMW?) som hade kört reklam på Facebook men slutade då effektiviteten var så kass.
Tror fan jag har klickat fler gånger på banners här om diverse droger/smartdrugs än vad jag har klickat på någon annons på Facebook fast jag aldrig har tagit någon narkotika eller beställt något från en sådan sida. Av ren nyfikenhet.