Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
28/8 149/177
HD förhörd ang blod. Hon nämner snickra i sammanhanget LW och blod. Precis om SD. Har de pratat ihop sig månntro? Lite touch vid cyklar där också även om kanske mest åsyftas LW:s cykel. Kanske gammal skåpmat i tråden.
"FL: Nej. Eeh, det har ju anträffats spår från eeh LW, eeh hos er. DNA i blod. I huset.
MT:Mmh.
FL: Och på, på föremål också. Eeh tillhörande SD. Vad, är det nått som du kopplat till det
som du nyss har berättat? Nånting annat som du vill säga kring det?
MT: Nej. Nej jag, nej vad ska jag säga om det? ja, det kan väl vara efter att dom har haft sex.
Med tanke på att hon beskrev att dom, dom tyckte om att experimentera och att det var det
man gjorde och, akrobatiska övningar inte vet jag vad dom haft.. jag vet inte vad det är för
föremål ni pratar om så det är ju .. alltså, det går ju inte att säga nånting om. Eeh, jag vet inte
hon har .. jag menar hon var ju lika mycket ute som SD och Geocacha i skogen med bara
ben jämt. Menar hon hade väl också rivsår och var hemma hos oss och gick ..
FL:Mmh.
MT: Jag menar hon var ju hemma hos oss mycket. Och lånade saker av oss. Eeh, kom och
tvätta cyklarna och, (suckar) snickrade ibland och, aah.
FL: Men när var det här då?
MT: Ja ... under 2018 var det ju i alla fall."
Jo, SD har nog bearbetat HD under lång tid.
T*herese är god vän med HD och hon upplevde precis det du tänker då i juli-18. Hon har ju känt både HD länge och väl och har en god känsla för hur HD normalt beter sig.
-------------------------------------------------------------
A 150/34
"
T*herese uppger att hon kom till Hanna vid 20 tiden och var där i cirka 3 timmar.
Det blev att de pratade om detta som hänt och det var då T*herese kände att Hanna "planterar"
information. T*herese upplever att Hanna också börjat säga saker som Stefan annars säger,
exempelvis att polisen kommer hitta spår av Lena hemma hos Stefan, även blod. Detta dels
på grund av att de har geocachat ihop och att man då kan riva/rispa sig när man är ute i
skogen osv. och dels att Lena alltid blödde när hon och Stefan hade sex. Therese upplevde att
Hanna, trots omständigheterna, var ok men uppger att hon hörde en nyansskillnad i hennes
röst när hon berättade om blodet i Stefans hem. Det var som att Hanna kände att det var
obekvämt att säga det och att det kändes konstigt. T*herese svarade Hanna något i stil med:
jaha ja ok, men de hade väl inte sex på alla möjliga ställen i hans hem och då svarade Hanna:
jo, men de kunde vara både utomhus och på tvättmaskinen och allt vad det var. Therese
uppger att det var någonting där, Hanna var inte helt bekväm när hon berättade det."
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag uppfattar det som att T*herese också känner att SD försöker ha koll på henne (T*herese) och har koll på vad hon "ska veta". Han vet när och att hon är på förhör. T känner dem båda, HD och SD, men det är HD som är hennes vän och som hon har mest kontakt med:
s.34
"
Stefan skrev till T*herese efter polisförhöret och berättade att utredningen stod still och att
polisen inte hade något att jobba med och sedan fortsatte han skriva om huset och att han inte
fått besked om det och att det var avspärrat. Stefan skrev då att han kanske inte ens ville ha
kvar huset för det luktade bajs i huset på grund av att polisen tagit vattenlåsen. Varför han
skrev det vet T*herese inte för hon hade inte frågat om det. "
//
"
Helt plötsligt skrev han till Therese att han tränade kl. 21.30 - 22 kvällen Lena försvann och att polisen tyckt att det var konstigt. Han skrev något i stil med att träning är kul och att han fått tala mycket om träning i förhör med polisen. Therese förstår inte varför han delgav henne den informationen. Sedan har han innan skrivit om att han i samband med skidåkning i vintras fick gipsa sin tumme. Therese känner sammantaget när dessa uttalanden kommer att: varför delger han mig den informationen.
I torsdags, den 5 juli skrev Stefan till Therese och föreslog ifall hon ville luncha med honom
på fredagen men Therese uppger att hon aldrig umgåtts med Stefan ensam och att hon inte
kände sig bekväm i att luncha med honom."
"
Precis när hon hade skickat SMSet kl. 22.44 kom ett meddelande från Stefan via Messenger. I det meddelandet stod: "tg superglad ni setts, bra ni kunde få till det". T*herese vet inte hur Stefan visste att hon precis varit hos Hanna. Stefan vet att T*herese normalt sett sover vid den tiden annars. Han måste ha vetat att T*herese var hos Hanna just då. Therese hade inte reagerat om han hade hört av sig dagen efter på dagtid exempelvis. T*herese förstår vidare inte innehållet i meddelandet - att bara för att hon varit där betyder inte att Hanna behöver vara superglad. T*herese uppger att Stefan måste hunnit ha någon form av avstämning med Hanna. Det är konstigt tycker T*herese. Therese frågade inte hur Stefan kunde veta dels att Hanna var glad och dels att hon precis gått hemifrån Hanna. T*herese uppger att det känns creepy - som att han har koll på T*herese. Stefan benämner Hanna som tg = tant gredelin.
T*herese tänker att eftersom Stefan ville luncha med henne den där fredagen - vad ville han
prata om på den där lunchen? Var det samma sak som Hanna förmedlade till T*herese på
söndagen, det om blodet och det om telefonen. Om Stefan då inte kunde berätta det för
T*herese själv -skulle han då förmedla det genom Hanna?"
---------------------------------------------------------------------
Det här är bra exempel på hur SD "jobbar", tror jag. Han förutser och jobbar lite offensivt, men ändå så att man kanske inte märker det om man inte känner SD så väl.