2020-12-14, 13:23
Medlem
Slutspelet blev faktiskt ganska underhållande och jag har skjutit upp mitt avhopp från kommande AMA.

Men innan dess var det alldeles för svajigt och ett tag verkade det som att vilken coffeeboy som helst fick i uppdrag att leverera frågor till programmet.

Andra reflektioner:

-Idiotfrågan måste det bli ordning på. Ett helt meningslöst moment i nuläget.

-Avskaffa både Super Svario och Rebuspanik som enbart skapar stress hos alla inblandade, inklusive tittarna.

-Under Pressure har varit extremt ojämnt och måste hitta en betydligt högre lägstanivå.
Citera
2020-12-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Ja det var ju verkligen solklart hela vägen vilka som skulle vinna finalen..

Visst var de dunderfavoriter, men det vart ju faktiskt riktigt spännande i både semifinalen och inte minst finalen då de låg under från typ första frågan fram till sista. Jag hoppas verkligen inte att de struntar i att ta med Erik och Lotta bara för att göra det mer spännande. Jag önskar snarare att de försöker få till lag som kan utmana. Har skrivit det innan, men försök få med erkänt kunniga personer. Johan Wester, Peter Apelgren, Stefan Holm, Parisa Amiri,Johar Bendjelloul. Släng in Elisabeth Höglund och Jesper Rönndahl ihop Lag som kan utmana Haags.
Citera
2020-12-15, 22:48
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Visst var de dunderfavoriter, men det vart ju faktiskt riktigt spännande i både semifinalen och inte minst finalen då de låg under från typ första frågan fram till sista. Jag hoppas verkligen inte att de struntar i att ta med Erik och Lotta bara för att göra det mer spännande. Jag önskar snarare att de försöker få till lag som kan utmana. Har skrivit det innan, men försök få med erkänt kunniga personer. Johan Wester, Peter Apelgren, Stefan Holm, Parisa Amiri,Johar Bendjelloul. Släng in Elisabeth Höglund och Jesper Rönndahl ihop Lag som kan utmana Haags.
Glöm inte att AMA i första hand är underhållning och i tredje hand en kunskapstävling.

Nej, ta in Peter Wahlbeck så hela skiten havererar istället.
Citera
2020-12-16, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matte87

Ja det var såklart sarkastiskt menat att det var så självklart med tanke på hur finalen såg ut.
Citera
2020-12-16, 15:47
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Slutspelet blev faktiskt ganska underhållande och jag har skjutit upp mitt avhopp från kommande AMA.

Men innan dess var det alldeles för svajigt och ett tag verkade det som att vilken coffeeboy som helst fick i uppdrag att leverera frågor till programmet.

Andra reflektioner:

-Idiotfrågan måste det bli ordning på. Ett helt meningslöst moment i nuläget.

-Avskaffa både Super Svario och Rebuspanik som enbart skapar stress hos alla inblandade, inklusive tittarna.

-Under Pressure har varit extremt ojämnt och måste hitta en betydligt högre lägstanivå.

Super Svario var ett riktigt bottennapp.
Citera
2020-12-16, 18:33
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Super Svario var ett riktigt bottennapp.
Jo Super Svario är tillsammans med utvisningsbåset den sämsta idé de har haft. Utvisningsbåset kastades ju ut efter en säsong så man kan hoppas att detsamma kommer att gälla Super Svario.
Citera
2020-12-18, 00:37
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo Super Svario är tillsammans med utvisningsbåset den sämsta idé de har haft. Utvisningsbåset kastades ju ut efter en säsong så man kan hoppas att detsamma kommer att gälla Super Svario.

Nej den ”negetations”-grejen var sämst. Pisstråkigt segment och var väl alltid en 50-50 om man inte kunde
Citera
2020-12-18, 19:47
Medlem
Kul att Krunegård & Molin hade vunnit om Markus bara hade tagit Obama på under pressure, eller vilken som helst av de andra.
Citera
2020-12-19, 18:08
Medlem
peterZiipens avatar
Då var det bara att avinstallera Dplay tills nästa säsong.
Citera
2020-12-19, 19:38
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Då var det bara att avinstallera Dplay tills nästa säsong.

neeeeej, gold rush osv osv.
Citera
2020-12-23, 07:32
Medlem
KavliBaconosts avatar
Ett moment med stor potential men som misshandlats är "Skavlans drömgäst". Skulle gärna se det oftare än nu, men med en betydligt jämnare nivå. Man kan inte ena gången söka krokodilen som bet av han på skansens arm för att sedan söka Anne Frank med jätteuppenbara ledtrådar. Jätte lågvattenmärke såklart när dem sökte Zlatans staty såklart.

Gör det till att man söker faktiska personer som har levt eller lever, kanske blanda in lite fiktiva karaktärer, men förtydliga före att det är det man söker isåfall. Gör som nu det ganska klurigt och att det är värt två poäng.
Citera
2021-01-12, 06:54
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Såg i reklamen att nästa säsong börjar den 1 feb.. Hoppas bara inte Erik och Lotta är med, då är det ingen idé att lägga tid på att glo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in