2020-12-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Han menade Duplantis och Meir inte alla andra utlänningar som bor i Sverige.
Nej såklart, araber, afghaner och somalier blir ju automatiskt svenska så fort de sätter sin fot på svensk mark...
Citera
2020-12-12, 13:23
Medlem
peterZiipens avatar
Några allmänna tankar inför nästa säsong:

Förbättringspotential:
- Störningsljudet var kul till en början (säsong 1), men nu är det enbart krystat, konstant tråkiga, återanvända ljud. Zappar förbi den sekvensen varje gång. Det är ok att skrota koncept. De lever i någon form av villfarelse att det fortfarande är kul.

- Även idiotfrågan har droppat markant i kvalitet. Det är inte idiotfrågor längre - "Vad menar man om man säger: jag har sprungit drygt 1 mil". Momentet var lite av A&As magnum opus, dock riktigt svagt moment den senaste säsongen.

- Det är dags för Wikingsson att sluta säga att det "inte är över än" när ett lag ligger under med 8 poäng när de går in i sista frågekategorin. Kan inte ens avgöra om han säger det med glimten i ögat eller om han på riktigt tror att han kan få tv-tittarna att tro att det inte är över.

- Under Pressure har fortfarande alldeles för stor påverkan på slutresultatet. Lagen som kommer till slutspel/final är alltid dem som har de vassaste Under Pressure deltagarna, ex. Emma Molin och Erik Haag.

- Rebuspanik -> uselt ur ett tittarperspektiv. Ta bort.

- Börjar bli lite repetitivt med vissa deltagare som Molin, Lund, Kakan. Tror det är viktigt med förnyelse.

Bra:
- Att de la till kvartsfinaler upplevde jag som positivt.

- Bra att utvisningsbåset försvann, jävlar vad värdelöst det var.

- Kul att de fick med lite tyngre namn som Guillou, Gardell, Ranelid och Aktuellt-duon.

- Överlag underhållande, duktiga deltagare denna säsong. Bara några få bottennapp som Josefine Johansson och Mobergs.

- Uppfriskande att de testar på nya tävlings moment, ibland flyger det, ibland inte.

- De vanliga frågekategorierna håller fortsatt bra nivå. Har viss förståelse att det ibland blir lite knas med svaren, (Akka/måsten gås) det är många program som produceras under kort tid.

- Tycker personligen att de flesta moment som innehåller musik är ganska underhållande, som ex slow mo- och outro-momentet. Hade gärna sett mer sådant.
Senast redigerad av peterZiipen 2020-12-12 kl. 13:48.
Citera
2020-12-12, 13:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Några allmänna tankar inför nästa säsong:

Förbättringspotential:
- Störningsljudet var kul till en början (säsong 1), men nu är det enbart krystat, konstant tråkiga, återanvända ljud. Zappar förbi den sekvensen varje gång. Det är ok att skrota koncept. De lever i någon form av förnekelse att det fortfarande är kul.

- Även idiotfrågan har droppat markant i kvalitet. Det är inte idiotfrågor längre - "Vad menar man om man säger: jag har sprungit drygt 1 mil". Momentet var lite av A&As magnum opus, dock riktigt svagt moment den senaste säsongen.

- Det är dags för Wikingsson att sluta säga att det "inte är över än" när ett lag ligger under med 8 poäng när de går in i sista frågekategorin. Kan inte ens avgöra om han säger det med glimten i ögat eller om han på riktigt tror att han kan få tv-tittarna att tro att det inte är över.

- Under Pressure har fortfarande alldeles för stor påverkan på slutresultatet. Lagen som kommer till slutspel/final är alltid dem som har de vassaste Under Pressure deltagarna, ex. Emma Molin och Erik Haag.

- Rebuspanik -> uselt ur ett tittarperspektiv. Ta bort.

- Börjar bli lite repetitivt med vissa deltagare som Molin, Lund, Kakan. Tror det är viktigt med förnyelse.

Bra:
- Att de la till kvartsfinaler upplevde jag som positivt.

- Bra att utvisningsbåset försvann, jävlar vad värdelöst det var.

- Kul att de fick med lite tyngre namn som Guillou, Gardell och Aktuellt-duon.

- Överlag underhållande, duktiga deltagare denna säsong. Bara några få bottennapp som Josefine Johansson och Mobergs.

- Uppfriskande att de testar på nya tävlings moment, ibland flyger det, ibland inte.

- De vanliga frågekategorierna håller fortsatt bra nivå. Har viss förståelse att det ibland blir lite knas med svaren, (Akka/måsten gås) det är många program som produceras under kort tid.

Bra tankar! Men jag tycker även att super svario känns löjligt och det kan de gott skrota till nästa säsong.
Citera
2020-12-12, 14:18
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Bra tankar! Men jag tycker även att super svario känns löjligt och det kan de gott skrota till nästa säsong.
Super svario var ett riktigt uselt koncept och kan skrotas ja. Framför allt att de alltid skulle ha med någon variant av ”det rycker i baguetten” Jochen från Robinson och tyckte att det var roligt.
Citera
2020-12-12, 16:59
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Helt enig.
Momentet med att placera ut händelser i förhållande till Magnus Ugglas ålder tycker jag också har varit otroligt tråkigt så det får gärna försvinna.

Vittneskonfrontation, järnridån, diverse intro/outro-tävlingar och ping-pong får gärna vara kvar.
Citera
2020-12-12, 17:05
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Det krävs ju att de tävlande på kort tid kan sin presidentlängd och inte missar någon i stressen. Själv missade jag t.ex Ford när jag räknade baklänges. Var också tvungen att kolla upp hur man gör vid omval av presidenter. Tydligen får denne då två ordningsnummer. Dock har ingen valts om efter JFK så den slamkryparen var inte aktuell där.
Ja att få exakt kan vara svårt. Men betydligt enklare att räkna så än vad Emma och Markus gjorde, särskilt när de räknade på ett snitt runt 8år och var 10 st. ifrån eller nåt sånt? Nu hade ju E och L exakt rätt men de tänkte iaf. på ett smart sätt och även om de varit 1-9 ifrån hade de ju vunnit.
Citera
2020-12-12, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Han menade Duplantis och Meir inte alla andra utlänningar som bor i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Jag vet, tyckte bara att den totala inkonsekvensen var rolig.

Grejen är väl att det är fult att försöka få dem till svenskar enbart för att de gjort något stort. De är ju varken uppväxta i Sverige eller bor i Sverige.
Citera
2020-12-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Grejen är väl att det är fult att försöka få dem till svenskar enbart för att de gjort något stort. De är ju varken uppväxta i Sverige eller bor i Sverige.

Tja, det är väl mer logiskt och naturligt att vilja göra svenskar av folk som har någon släktkoppling till Sverige och som gjort något positivt, än att kalla diverse löskefolk för svenskar t o m när de begår grova brott som är helt betingade av deras icke-svenskhet.
Citera
2020-12-12, 20:38
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Tycker inte de där två ska få vara med och tävla ihop vid eventuell ny säsong. De borde bli uppdelade. Jag kommer inte att titta annars. Man vet ju alltid vilka som vinner när de är med. Inget spännande alls.
Citera
2020-12-12, 21:01
Medlem
hade själv ingen aning vilket nummer jfk hade men att gissa på 25 lät väldigt lite
Citera
2020-12-13, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Tycker inte de där två ska få vara med och tävla ihop vid eventuell ny säsong. De borde bli uppdelade. Jag kommer inte att titta annars. Man vet ju alltid vilka som vinner när de är med. Inget spännande alls.

Ja det var ju verkligen solklart hela vägen vilka som skulle vinna finalen..
Citera
2020-12-13, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Tja, det är väl mer logiskt och naturligt att vilja göra svenskar av folk som har någon släktkoppling till Sverige och som gjort något positivt, än att kalla diverse löskefolk för svenskar t o m när de begår grova brott som är helt betingade av deras icke-svenskhet.

Jo men Hammar anser väl säkert att om man ska kallas svensk måste man i alla fall ha bott i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in