Citat:
Ursprungligen postat av
Kalk-Allan
Kan vara så men är människor redo idag att bli slaktade som de blev förr??
Nej det tror jag inte!
Det råder mycket korruption i många länder men jag tror inte att det blir som förr. Att man t.ex offrar sitt liv genom att göra motstånd. Det var en normalitet förut.
Media, sociala medier, politiker, ledare manipulerar och vilseleder människor i syfte att behålla ordning och makt genom att splittra och separera människor.
Nåt de flesta känner igen: Röstar du på han eller dem: ta bort mig som vän. Man gör sig osams med människor man inte känner. Vår art bygger på att samarbeta med varandra.
Frågar du mig så är WW3 en synonym till år 2020.
Alla lider men jag tror att många av oss lider så mycket mer än vad vi nånsin har gjort. (Trots att vi har det så bra) Ett annat exempel är att självmordsstatistiken har ökat bland tjejer under 18 sedan Facebook infördes på telefoner 2009.
OnT.
Första världskriget för konsekvenserna. Herre min skapare säger jag bara.
Ett folkmord på och svår förföljelse av den armeniska befolkningen i dåvarande Osmanska riket mellan 1915 och 1917, samtidigt som första världskriget pågick (1914–1918). I samband med detta begicks även folkmord på assyrier/syrianer/kaldéer och pontiska greker inom riket. Huvudansvariga för folkmorden var den ungturkiska rörelsen.
Det där är inte ens förnamnet.
Andra världskriget för våldet. Det var brutalt i många länder.
Röstar även för Finska inbördeskriget och vinterkriget.