2020-12-13, 13:25
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404error-sensum
Fruktansvärt löjligt att tro att en man är en vekling för att han inte vill bruka våld mot sin mamma. Jo, jag har hotat, bett och slagit näven i bordet. Men jag skulle aldrig gå lpnre än så.

Det var en hyperbol. Ett ord du borde känna till om du tillhört en sekt.
Tycker ff dock det är fjantigt att du inte kommit längre i dina försök. Uppenbarligen vet du inte hur man gör för att få ut den kunskap man önskar.

Edit: I övrigt vill jag tillägga ett tack för en mycket fascinerande tråd. Det var väldigt intressant att följa och tom få se lösningen på mysteriet. Högst intressant.
Senast redigerad av Mogadon 2020-12-13 kl. 13:28.
Citera
2020-12-13, 13:46
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Gedigen genomgång! Du övertygar mig om att det rör sig om Sukyo Mahikari (Eller möjligen en avknoppning. Men, eftersom Sukyo Mahikari täcker av alla delar i och för sig själv så säger Ockhams nej).

Ett möjligt skäl till att TS mor och bror inte vill prata om det skulle kunna vara att de även idag är aktiva i Sverige och inte skulle reagera bra på kritik.

Detta låter ju lite intressant, TS? Kan det stämma att de fortfarande är aktiva?
Citera
2020-12-13, 13:54
Medlem
Jag har hittat en pusselbit som tyvärr inte funkar att skriva i tråden. Det är inte något stort eller avgörande, utan antagligen något trivialt och av lite tveksamt värde för TS. Det har att göra med rörelsen idag, 2020. Det är tramsigt att jag inte kan skriva det i tråden, men tyvärr är det så. Det är inte jag som är tramsig om det, inte mitt val.

TS, om du gör lite inlägg i andra trådar och kommer upp över 50 tror jag du kan ta emot PM. Ett annat alternativ, som bevarar din anonymitet, är att du reggar t.ex. en protonmail, så kan jag skriva ner ett par rader med min observation och skicka som post istället.
Citera
2020-12-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Detta låter ju lite intressant, TS? Kan det stämma att de fortfarande är aktiva?

Om kultens överstepräst efter decennier vaknar ur sin dvala är kanske inte bra. Då kan kultens aktiviteter öka igen i omfång så detta är inget att leka med... Denna kult dold och bannlyst har verkat i kanske århundraden. Nu finns ett nytt intresse för en kanske mycket farlig och mäktig kult, vars filialer kan finnas överallt.

Eller är denna kult på den goda sidan trots allt? Är kulten ännu aktiv borde kanske en förespråkare för denna rörelse yttra sig på forumet?
Citera
2020-12-13, 14:24
Medlem
Citat:
Jag har hittat en pusselbit som tyvärr inte funkar att skriva i tråden. Det är inte något stort eller avgörande, utan antagligen något trivialt och av lite tveksamt värde för TS. Det har att göra med rörelsen idag, 2020. Det är tramsigt att jag inte kan skriva det i tråden, men tyvärr är det så. Det är inte jag som är tramsig om det, inte mitt val.

TS, om du gör lite inlägg i andra trådar och kommer upp över 50 tror jag du kan ta emot PM. Ett annat alternativ, som bevarar din anonymitet, är att du reggar t.ex. en protonmail, så kan jag skriva ner ett par rader med min observation och skicka som post istället.

Varför inte? Du är anonym på forumet. Eller är den informationen bara för TS?
Citera
2020-12-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Varför inte? Du är anonym på forumet. Eller är den informationen bara för TS?

Inte bara för TS, du kan få kort i PM strax.
Citera
2020-12-13, 14:35
Medlem
Citat:

Ok tack!
Citera
2020-12-13, 14:45
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Nu blev man ju nyfiken, PM:ar du mig med?
Citera
2020-12-13, 14:48
Medlem
Citat:
Nu blev man ju nyfiken, PM:ar du mig med?

Absolut, PM kommer. Orolig för att jag oavsiktligt skapat hype kring det här. Det är inget speciellt, antagligen inget av värde alls.

Edit; kan skicka PM till alla som är intresserade, men kan inte skriva i tråden av olika skäl jag själv inte valt. De som vill ha, skicka PM till mig så blir det inte mer inlägg om det här i tråden.
Senast redigerad av flushbuch 2020-12-13 kl. 14:52.
Citera
2020-12-13, 17:45
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:

Jag kollade nu och det står att jag är uppe i 51 inlägg nu, men det kanske inte räknas om de alla är i en tråd jag själv startat?
Citera
2020-12-13, 17:48
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Mahikari har ett aktivt center i Stockholm samt Göteborg vad jag kan se via googlingar. De har också ett Facebook-konto och jag har provat slicka ett mail till dem utan att få svar.
Med det sagt vet jag inte om min familj var medlemmar i huvudgrenen eller en fristående del av mahikari.
Citera
2020-12-13, 17:52
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Om kultens överstepräst efter decennier vaknar ur sin dvala är kanske inte bra. Då kan kultens aktiviteter öka igen i omfång så detta är inget att leka med... Denna kult dold och bannlyst har verkat i kanske århundraden. Nu finns ett nytt intresse för en kanske mycket farlig och mäktig kult, vars filialer kan finnas överallt.

Eller är denna kult på den goda sidan trots allt? Är kulten ännu aktiv borde kanske en förespråkare för denna rörelse yttra sig på forumet?

Jag var tvungen att fundera på vad jag egentligen vill med allt mitt rotande och letande. Det börjar uppta en stor del av min fritid nu och jag kanske borde vara nöjd med det jag fått ihop hittills. Men jag inser nu att det är prästen jag vill hitta.
Det är exorsismerna som är mitt absolut mest skrämmande minnen från barndomen.
Om det finns minsta risk att prästen är aktiv än idag vore det fruktansvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in