2020-12-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och han visade hur det skulle monteras då han hade ett likadant själv. Jag har monterat ett sånt och det är inte supersvårt. Manualen är tydlig. Men man kan ju tänka sig att han hjälpt henne med detta på barnfri vecka och man förstår ju varför han isf vill mörka detta för polisen.

Vilket får mig att tänka på en sak. Vore ju guld om de hittade hans fingeravtryck INNE i kodlåset. Nån som sett om de kollade avtryck på insidan av delarna?

Har inte protokollet tillgängligt nu.
Isf kunde de beslå SD med lögn angående monteringen.

Kanske t o m DNA-spår där efter monteringen.
Det visar ju på att hon ville han skulle kunna komma o gå som han ville? Hon var vuxen och bestämde ju själv val av dörrlås?
Citera
2020-12-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Det visar ju på att hon ville han skulle kunna komma o gå som han ville? Hon var vuxen och bestämde ju själv val av dörrlås?

Ja han tvingade henne nog inte att skaffa det.
Citera
2020-12-13, 13:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo.

Förstår inte en sak ?

Varför var LW tvungen att bråka när SD och HD tänkte försöka lösa sitt äktenskap till det bättre ?
Varför ville SD ha fortsatt kontakt, men nu ännu mer hemlig, med LW när han försökte få tillbaka sitt äktenskap med HD?
Citera
2020-12-13, 13:54
Medlem
Hörni jag hittar inte i aktbilaga 160 NFC sakkunnighetsutlåtande något om fingeravtryck eller dna på LW:s kodlås. Har sökt i dokumentet på ”kodlås”, ”yale”, ”kod” osv.

I protokollet från platsundersökningen står det att resultatet av dna och fingsravtryck ska finnas i separata protokoll bara. Då måste de vara med i alt 160 eller?

Nån som hittar resultatet av testerna på låset?

För de har väl inte missat detta?
Citera
2020-12-13, 14:03
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
(Jag såg en konversation mellan L samt S Det stod i stil med följande: S Tänker på dig. S Jag tar med en spade. Ses vid planket 23.30 Det handlade om att hjälpa henne fixa hennes cache. Vilket datum skrev detta?Där framgår det att de bestämt att ses vid planket.

Var har du sett den konversationen? Har du drömt? Menar du att den skulle varit från tiden då hon placerade My Six String på plats och som SD var den första att FTF:a den 28 februari -18?
Citera
2020-12-13, 14:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Hörni jag hittar inte i aktbilaga 160 NFC sakkunnighetsutlåtande något om fingeravtryck eller dna på LW:s kodlås. Har sökt i dokumentet på ”kodlås”, ”yale”, ”kod” osv.

I protokollet från platsundersökningen står det att resultatet av dna och fingsravtryck ska finnas i separata protokoll bara. Då måste de vara med i alt 160 eller?

Nån som hittar resultatet av testerna på låset?

För de har väl inte missat detta?

Det är tyvärr mycket man inte hittar.

Har du lyckats få tag på Aktbilaga 163 A ännu? Det vore fint om någon som har den kan ladda upp den på docdroid och länka till tråden.

Har du sett i IT-protokollen om de kontaktat App-leverantörerna till de appar som LW och SD använde?
En av LW:s appar har normalt tillgång till (om inte användaren ändrar inställningarna):

Wi-Fi-anslutningsinformation
visa Wi-Fi-anslutningar

Foton / media / filer
ändra eller ta bort innehållet på din USB-lagring
läs innehållet på din USB-lagring

Mikrofon
spela in ljud

Kamera
ta bilder och videor

Lagring

Enhets- och apphistorik
hämta körande appar

Övrig
ta emot data från Internet
Körs vid uppstart
läs Googles tjänstekonfiguration
fullständig nätverksåtkomst
visa nätverksanslutningar
kontrollera vibrationer
förhindra att enheten sover
kontrollera ficklampan
Senast redigerad av Honan6 2020-12-13 kl. 14:15.
Citera
2020-12-13, 14:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag är medveten om det men snacka om att lägga ner jobb på sånt med tanke på hur svalt chatten ändå var under dan. Bra dag?, Till Viken och senare efter kak-sms avslutar strax från SD och hon kontrar med kakparty?

Han måste ju vidaee ha varit livrädd att inte kunna kontrollera på distans från USA om hon skulle göra verklighet av sina hot. Han kanske insåg att hon skulle deoppa ett sms/mejl till HD och sen göra sig oanträffbar för SD:s respons på det. Inte så att han då bara kunde ta en flight hem från USA för att läsa lusen av henne menar jag.

Jag tror att när de träffades där på natten 14/5 så fick han en tydlig indikation på att LW skulle droppa bomben till HD när de var ”utom räckhåll” i USA. Därför dog LW.
Att han under längre tid hade funderat på att göra sig av med henne för gott, är rätt sannolikt. Inte minst de återkommande mordhoten med varningar och uttalade önskningar om ond, bråd död talar för ett planerande.
Jag antar som flertalet härinne att han såg mord som en lösning ifall hon inte slutade upp med hoten om avslöjande. Mot slutet hade hon gjort sig omöjlig med återkommande raderingar av HDs loggar; någon enstaka ingick för HDs del i en viktig svit. LW blev alltmer hård och markerande gentemot makarna och försökte på olika sätt styra och påverka dem båda att bete sig på ett särskilt sätt. Att behålla en vänskap var nu uteslutet för SDs del och han måste till varje pris förhindra det ofrånkomliga, det som skulle slå sönder både anseende och potentiell familjelycka.
Mordet har inslag av både planering och impuls. En kortare eller längre tids planering - ja. Grad av impuls? Svårbedömt.
LW krävde en viss tid och form av samvaro sedan en tid tillbaka, annars...

Vad betydde den översända loggremsan som SD hade FTF:at några år tidigare?
Var promenaden till planket verkligen geocache-relaterad? Eller blev hon tvärförbannad och tänkte göra slag i saken genom att traska över till HD för att berätta. Liksom hon hade gjort, öga mot öga, ett år innan.

Strax innan hon lämnade lägenheten för sista gången och efter tandborstningen, såg hon till pojken på övervåningen. Jag tycker att just nattningen talar för att hon var redo att gå ut en stund. Dörren lägger hon försiktigt igen för att inte väcka sonen.
Citera
2020-12-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför ville SD ha fortsatt kontakt, men nu ännu mer hemlig, med LW när han försökte få tillbaka sitt äktenskap med HD?
Jag tror att han helt enkeltinte kunde släppa henne.
Han smög och fotade henne och påstår att hon blev påkommen, under en period som han själv påstår att han inte ville vara mer än vän. Men hon skulle lyda hans regler och säga till om hon skulle träffa någon. Varför? Han ville ju inte ha henne? Han kunde inte släppa henne, hennes dragningskraft. Känslan att han var åtrådd. Herre på täppan..
Stefan behöver kontroll. Annars tappar han kontrollen.
Se bara hur de stackars barnen får stå till svars inför honom.
Det är vidrigt.
Sen all sms konversation om de problem han anser att barnen och deras stora hobby är, hopptåttorna, som han avskyr. Han anser att barnen inte sköter dem enligt hans regler.
Citera
2020-12-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är tyvärr mycket man inte hittar.

Har du lyckats få tag på Aktbilaga 163 A ännu? Det vore fint om någon som har den kan ladda upp den på docdroid och länka till tråden.

Har du sett i IT-protokollen om de kontaktat App-leverantörerna till de appar som LW och SD använde?
En av LW:s appar har normalt tillgång till (om inte användaren ändrar inställningarna):

Wi-Fi-anslutningsinformation
visa Wi-Fi-anslutningar

Foton / media / filer

Mikrofon
spela in ljud

Kamera
ta bilder och videor

Lagring

Enhets- och apphistorik
hämta körande appar

Övrig
ta emot data från Internet
Körs vid uppstart
läs Googles tjänstekonfiguration
fullständig nätverksåtkomst
visa nätverksanslutningar
kontrollera vibrationer
förhindra att enheten sover
kontrollera ficklampan

Vi måste hitta var de analyserat dörrlåset.

Inte 163 A än nej.

De har inte kontaktat så värst många appar nej.
Citera
2020-12-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det var som jag förstått Stefan som fick Lena att skaffa det elektroniska dörrlåset, så att han kunde komma och gå..
Mycket av it-tekniska bitar har gått förlorat, med vilje, anser jag. Kompisar är bra att ha...
Det är ju jättepraktiskt med elektroniska dörrlås. Då kunde han överraska henne med besök. Hon ville o uppskattade det. Överradkningarna. Det gör inte S till dum bara för han hjälper henne installera kodlås.
Citera
2020-12-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror att han helt enkeltinte kunde släppa henne.
Han smög och fotade henne och påstår att hon blev påkommen, under en period som han själv påstår att han inte ville vara mer än vän. Men hon skulle lyda hans regler och säga till om hon skulle träffa någon. Varför? Han ville ju inte ha henne? Han kunde inte släppa henne, hennes dragningskraft. Känslan att han var åtrådd. Herre på täppan..
Stefan behöver kontroll. Annars tappar han kontrollen.
Se bara hur de stackars barnen får stå till svars inför honom.
Det är vidrigt.
Sen all sms konversation om de problem han anser att barnen och deras stora hobby är, hopptåttorna, som han avskyr. Han anser att barnen inte sköter dem enligt hans regler.
Han var tyvärr svag rent köttsligt.Tror han inte ville ha kontakt innerst inne dock..
Citera
2020-12-13, 14:36
Medlem
Självklart var S väldigt livrädd o stressad för vad L kunde ta sig till under parets D USA återföreningsresa.Skriva mer hemska sms till H?Han föreslog de kunde va vänner Att hon då kunde få ett mer riktigt liv och leva hyfsat bra.Han ville leva i lugn o ro med H men fick aldrig det för L. Är det så svårt att förstå H samt S hat gentemot L?
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-13 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in