Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Jag ger inte mycket för dessa. Jag tycker det är konstigt att man valt att bygga in den typen av funktioner i maskinerna (jag hade lättare förstått det om bara säg 1 på 100 maskiner kunde göra det, för att kunna testa vissa system osv - en per distrikt eller något). Men att det går betyder inte att det är intentionen eller att det är gjort.
Det är ungefär som att hävda att alla som kör bil är terrorister, för man kan ju faktiskt svänga på ratten och trycka på gaspedalen för att köra över människor. Det är en non sequitur.
Saken är att argumentet från Dominions sida hela tiden varit att detta alsrig skett eftersom det INTE GÅR att göra, och ett argument som Demokraterna upprepat. De kan omöjigen ha flippat röster eller trycka upp nya sedlar eftersom den funktionen inte finns. Men det är alldeles glasklart att det faktiskt går, vilket ger trovärdighet till alla de undratals, om inte tusentals, vittnen som påstår att detta faktiskt skett.
För att ta ditt exempel med bilen. Säg att en rattfyllerist har setts köra över ett antal personer och sedan smitit från platsen. Hans bärande argument är att han han omöjligen kan ha kört bilen eftersom han har ett alkolås på bilen som inte går att mixtra med. Vittnen ha sett hur han fifflat med alkolåset innan, men fyllot står på sig. Han skaffar uttlåtande från företaget som tillverkat alkolåset som intygarattalkisen har helt rätt eftersom det INTE GÅR att mixtra med alkolåset. alkisen använder detta som argument för att hundratals vittnen antingen ljugit eller sett fel, eftersom han knappast kan ha mixtrat med alkolåset så som de säger att han gjort. Om domstolen sedan beordrar att man plockar isär alkolåset för att se hur det ligger till och kommer fram till att det faktiskt går alldeles ypperligt att mixtra med alkolåset, att det faktiskt finns en funktion i det som gör att det ser ut som att man är nykter trots att man är stupfull, då kan man inte längre avfärda vittnesuppgifterna som uppenbart felaktiga.
Ungefär så är det med Dominionmaskinerna. Det GÅR att fuska med dem, och vittnen HAR SETT att det gjorts. Däri ligger beviset.