2020-12-13, 13:17
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det tror jag det! För nu har det framkommit att de maskinerna inte bara kan flippa röster, de kan även skapa NYA röster!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/breaking-exclusive-dominion-voting-machines-ability-create-ballots

https://twitter.com/kylenabecker/status/1334570174784151556

Jag ger inte mycket för dessa. Jag tycker det är konstigt att man valt att bygga in den typen av funktioner i maskinerna (jag hade lättare förstått det om bara säg 1 på 100 maskiner kunde göra det, för att kunna testa vissa system osv - en per distrikt eller något). Men att det går betyder inte att det är intentionen eller att det är gjort.

Det är ungefär som att hävda att alla som kör bil är terrorister, för man kan ju faktiskt svänga på ratten och trycka på gaspedalen för att köra över människor. Det är en non sequitur.
2020-12-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Alternativa Elektorer. Detta kan exempelvis köras "out of session" och enbart GOP State Legislaturers.

...Certifiering
Ja, den är ju i sig meningslös, men formaliteten är tradition.

Konstitutionen säger även "certificates" of electors.

Certifiering forts.
Min gissning är som sagt att man kör en "Hawaii 1960" (Nixon vs Kennedy) men vi får se.

VP Pence kan komma att avgöra vilken av dessa två alternativ som väljs när de kommer från en stat, Kongressen kommer därefter att få rösta.

PS du vet väl att Elektorerna kan träffas för att rösta ändå? State Legislature kan retroaktivt certifiera dem, veckor senare. Läs: https://twitter.com/TheKBTweets/status/1337777807565393924
http://www.archives.gov/files/electoral-college/state-officials/presidential-election-brochure.pdf
Från det nationella arkivet, lägg märke till .gov i url:en
Citat:
The Congress meets in joint session to count the electoral
votes. The President of the Senate is the presiding officer. [VP] If a
Senator and a House member jointly submit an objection, each
House would retire to its chamber to consider it.

Om VP Pence skulle vilja välja de hypotetiska Republikanska elektorerna så räcker det med att en Demokratisk Senator och en Demokratisk Representant i Huset har invändning så går det till kamrarna där Demokraterna har kontroll i en (Detta är orelaterat till scenariot där ingen får majoritet av elektorsrösterna). Hawaii 1960 hade ingen någon invändning mot Nixon. Ditt påstående att VP Pence ensamt kan bestämma detta har du som jag sa innan alltså totalt dragit ur röven och är nu motbevisat.
2020-12-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag ger inte mycket för dessa. Jag tycker det är konstigt att man valt att bygga in den typen av funktioner i maskinerna (jag hade lättare förstått det om bara säg 1 på 100 maskiner kunde göra det, för att kunna testa vissa system osv - en per distrikt eller något). Men att det går betyder inte att det är intentionen eller att det är gjort.

Det är ungefär som att hävda att alla som kör bil är terrorister, för man kan ju faktiskt svänga på ratten och trycka på gaspedalen för att köra över människor. Det är en non sequitur.
Saken är att argumentet från Dominions sida hela tiden varit att detta alsrig skett eftersom det INTE GÅR att göra, och ett argument som Demokraterna upprepat. De kan omöjigen ha flippat röster eller trycka upp nya sedlar eftersom den funktionen inte finns. Men det är alldeles glasklart att det faktiskt går, vilket ger trovärdighet till alla de undratals, om inte tusentals, vittnen som påstår att detta faktiskt skett.

För att ta ditt exempel med bilen. Säg att en rattfyllerist har setts köra över ett antal personer och sedan smitit från platsen. Hans bärande argument är att han han omöjligen kan ha kört bilen eftersom han har ett alkolås på bilen som inte går att mixtra med. Vittnen ha sett hur han fifflat med alkolåset innan, men fyllot står på sig. Han skaffar uttlåtande från företaget som tillverkat alkolåset som intygarattalkisen har helt rätt eftersom det INTE GÅR att mixtra med alkolåset. alkisen använder detta som argument för att hundratals vittnen antingen ljugit eller sett fel, eftersom han knappast kan ha mixtrat med alkolåset så som de säger att han gjort. Om domstolen sedan beordrar att man plockar isär alkolåset för att se hur det ligger till och kommer fram till att det faktiskt går alldeles ypperligt att mixtra med alkolåset, att det faktiskt finns en funktion i det som gör att det ser ut som att man är nykter trots att man är stupfull, då kan man inte längre avfärda vittnesuppgifterna som uppenbart felaktiga.

Ungefär så är det med Dominionmaskinerna. Det GÅR att fuska med dem, och vittnen HAR SETT att det gjorts. Däri ligger beviset.
2020-12-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
http://www.archives.gov/files/electoral-college/state-officials/presidential-election-brochure.pdf

Om VP Pence skulle vilja välja de hypotetiska Republikanska elektorerna så räcker det med att en Demokratisk Senator och en Demokratisk Representant i Huset har invändning så går det till kamrarna där Demokraterna har kontroll i en (Detta är orelaterat till scenariot där ingen får majoritet av elektorsrösterna). Hawaii 1960 hade ingen någon invändning mot Nixon. Ditt påstående att VP Pence ensamt kan bestämma detta har du som jag sa innan alltså totalt dragit ur röven och är nu motbevisat.

På måndag:

1. De republikanska legislaturers kan vägra att utse Biden-elektorer. Utser inga. Ingen av Trump eller Biden får 270 elektorer. Går till rep.huset där varje delstat utser president.

2. De republikanska legislaturers utser alternativa elektorer.

3. De republikanska legislaturers utser Biden-elektorer.

Mvh
2020-12-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
På måndag:

1. De republikanska legislaturers kan vägra att utse Biden-elektorer. Utser inga. Ingen av Trump eller Biden får 270 elektorer. Går till rep.huset där varje delstat utser president.

Mvh
Blir man inte själv åtalad om man genomför alternativ 1 eller 2?
2020-12-13, 13:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu är jag övertygad om att undantagstillstånd snart kommer införas. Trump är inte ensam om den insikten. Ni tror det handlar om Trump personligen, det krävs mer än så för att få tillräckligt många med sig. Om ni öppnar era ögon så ser ni att det är dit det barkar nu. Någon länkade Pompeo tidigare i dag, lyssna på vad han säger. Kinesen kommer att förhindras från liknande tilltag de närmsta 100 åren. Hur tror ni det kommer gå till?

Det är hög tid att ni reviderar vilken sida ni stödjer i detta. Kines har hjälp demokraterna att fuska så pass mycket att den mest koruppta politikern i en landets historia nu riskerar tillträde till WH.

Trump är skyldig att försvara Usa mot kinesen.
Valfusket gör situationen nu oundviklig, men absolut nödvändig.
Inget valfusk har skett, så enkelt är det.
Och nu är trumpens chans att ändra elektorerna eller statskupp.

Som du vet trumpen förlorade President valet 2020, och lustigt nog inte ett enda ord ni sagt i tråden har påvisat ett systematisk valfusk överhuvudtaget, men en massa fantasier.

Och konstiga narrativ om Kina berättar att ni börja bli desperata nu, handlkar inte ens längre om valfusk.
Märkte du det?, för det märkte vi.
2020-12-13, 13:52
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Retorik är inte din grej hör jag.
Detta har varit vida kännt angående Dominion, gör din hemläxa och återkom sedan.

Om nu Domionmaskinerna var manipulerade för att ändra röster, varför höll man då på med falska röstsedlar importerade från Kina och lät ”döda” m.fl. rösta?
2020-12-13, 13:53
Medlem
Liten intressant tillbakablick till förra valet då rollerna var ombytta:

https://youtu.be/OmJ5qssqxxs
2020-12-13, 13:53
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Saken är att argumentet från Dominions sida hela tiden varit att detta alsrig skett eftersom det INTE GÅR att göra

Det här har jag missat helt och hållet, kan du länka?
2020-12-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
På måndag:

Mvh
Elektorer har redan utsetts via valresultatet och Guvernörenas certifiering. Legislatures har ingen roll i processen så de kan inte vägra någonting.

Om de nu ville utse alternativa elektorer (Som då skulle bli ett alternativ till Bidens elektorer för kongressen att betänka i Januari) varför har detta inte gjorts ännu?
2020-12-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Om nu Domionmaskinerna var manipulerade för att ändra röster, varför höll man då på med falska röstsedlar importerade från Kina och lät ”döda” m.fl. rösta?

Vart har jag påstått att Kina har förfalskat sedlar?
Många döda har ju faktiskt röstat, det är vanligt förekommande.
2020-12-13, 14:16
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose

Tror inte att Nixter drar sina fantasier ur röven. Däremot märker jag att hen papegojar Tim Pool och andra från Twitter/Tuben.

Utan att hen klarar av att verifiera om det hen hört/läst stämmer så utgår hen från att hens källor vet vad de påstår.

Som med alla andra trumpeter alltså. Och det är därför de är så lättledda. De tittar på vem som säger något, inte vad som påstås. Om deras källa är tillräckligt ”stor” (i deras värld) så tror de på allt som påstås. Och när tillräckligt många papegojor kacklar i kör så blir kacklandet en verifierad sanning.

Det är ju precis det som är Trumps taktik. Och Trump kör på ända till någon säger sanningen, varpå denne någon sparkas. Det intressanta är att den här Hitlerska/Stalinistiska fusktaktiken fortfarande fungerar på så stora delar av befolkningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in