Citat:
Ursprungligen postat av
joxmoose
Jaha så om du säger så så blir det sant? Vem är det som levt i förnekelse i över en månad nu om inte du?
Säg mig, varför om man går in på Nevada GOP's hemsida finns inget announcement där? Dessutom har Demokraterna majoritet i Nevadas state legislature, hur hade du tänkt att man skulle kunna utse alternativa elektorer där pajas?

Titta på mitt inlägg du har en av Nevadas Elektor på Facebook video, med detaljerna. Han hänvisar även till Nevadas GOP sida, tror du kommer se en uppdatering där inom kort, lade med den länken också. Det går fort nu, webmastern kanske låg och sov
Alternativa Elektorer. Detta kan exempelvis köras "out of session" och enbart GOP State Legislaturers.
...Certifiering
Ja, den är ju i sig meningslös, men formaliteten är tradition.
Konstitutionen säger även "certificates" of electors.
Certifiering forts.
Min gissning är som sagt att man kör en "Hawaii 1960" (Nixon vs Kennedy) men vi får se.
VP Pence kan komma att avgöra vilken av dessa två alternativ som väljs när de kommer från en stat, Kongressen kommer därefter att få rösta.
PS du vet väl att Elektorerna kan träffas för att rösta ändå? State Legislature kan retroaktivt certifiera dem, veckor senare. Läs:
https://twitter.com/TheKBTweets/status/1337777807565393924
PS 2. Inte osannolikt att "Big Guy" nu dras med in i Hunter härvan.. vi har något som kan liknas vid en brottsutredning då mutorna från Kina, Ukraina skall upp på bordet.
En första fråga från de som undersöker detta bör vara just vem är "The Big guy"
Hoppas vi missbedömt Barr.