2020-12-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cactuslime
"Har inte läst domen", "visste inte att det var så grovt", herregud. Hade han varit mentalt efterbliven hade han kanske varit trovärdig, men i den positionen han hade borde han haft vett att kolla upp domen så fort han fick veta. Han behövde ju inte ens pressa Jonas på information, bara några klick på datorn så hade det varit klart. Det är rent av oansvarigt att INTE göra det.
Nä, det han säger verkar inte trovärdigt, tyvärr.

Ja det är otroligt. Slår t o m Ygemans förklaring att han inte kunde informera statsministern om läckorna på Trafikverket eftersom inga tillgängliga rum fanns där han i lugn och ro kunde delge Löfven.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-12-12 kl. 22:17.
Citera
2020-12-12, 22:17
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Avslöjande på bara FB och "alternativmedia" räcker inte helt! Det måste utredas på riktigt det här, det är jätteviktigt!
Ge dig nu .
Det är ute överallt.
Socialtjänst polis politiker skvaller tidningar FB Flashback.
Vad håller du på med egentligen.
Du sitter o leker bakom skärmen kom igen nu incel bög.
FF är genomrutten sedan gammalt det vet alla normala vi bara väntade men vi trodde inte ens i vår vildaste fantasi att små oskyldiga barn skulle bli brottsoffer fatta det.
Lägg nu av och trolla och provocera.
Du halkar till slut.
FF är en äckligt peddo som torskade punkt.
Citera
2020-12-12, 22:19
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
Är du förvånad?

Finns gott om genus-flummare som vill att fler män ska jobba i förskolorna, vilket i praktiken innebär (även om så inte är syftet) att man välkomnar pedofiler in på förskolorna.

Alla män är inte pedofiler, och alla män som jobbar inom förskolorna är inte pedofiler, MEN faktum kvarstår att nästan alla pedofiler är män, samt att pedofiler ofta söker sig till arbeten med barn. Och att alldeles för många män som jobbat inom förskolorna har visat sig vara pedofiler.

Naiviteten i det här landet är skrämmande.

Med åren har man lärt sig att aldrig förvånas. Men likväl trodde jag inte att en så stor del av det svenska folket skulle gå i försvarsställning för Fredrik Federley och hans pedofilsamröre, särskilt inte efter allt som framkommit. Svenskarna må vara korkade och med en oförmåga att ifrågasätta "rätt" auktoriteter (bl.a. massmedia, "den tredje statsmakten", men också folkvalda politiker) med en i synnerhet naiv och med strutsmentalitet framförd hållning till samhälleliga problem och debatter om nyfunna sanningar och fakta som de inte vill kännas vid, eftersom det skulle innebära att den svartvita gott-mot-ont centrerade världsbilden plötsligt upplöses vilket de inte mäktar med i sina tråkiga självgoda svenneliv - men trots denna insikt trodde jag och förmodligen många andra att gränsen åtminstone gick vid så allvarliga moraliska övertramp som pedofili och barnvåldtäkter.

Oavsett om Fredrik själv inte är pedofil, eller har våldtagit någon, så har han trots allt indirekt gett sitt medgivande till dessa böjelser. Han har själv sagt att Jonas var snäll mot honom, och han har ju "avtjänat en del av sitt straff". Av det skälet, menar han, så kunde han inte slänga ut honom eller avsluta relationen när han blev varse om pedofilens brott. Mellan raderna var Jonas värd en chans, helt enkelt. Men en normal pappa agerar inte så, det finns en mycket stark och faderlig medkänsla och empati för de offer som drabbats av en barnvåldtäktsman. Men trots egna barn kunde inte Fredrik göra den moraliska kopplingen fullt ut, vilket säger mig att han är oförmögen att på riktigt förstå allvaret i att sambon våldtagit två styvdöttrar, varav den ena så ung som 6 år och den andra i samma ålder som hans egen dotter.

Det var sekundärt för honom, hans eget förhållande och viljan att bevara det föll starkare än det principiella och mest normala alternativet, vilket är att avsluta och slänga ut fanstyget. En normal pappa skulle kastat ut pedofiläcklet omedelbart och av ren fadersinstinkt gjort kopplingen till sin egen dotter - hon och pedofilen har ju trots allt träffats, enligt Fredrik själv. Och här står alltså Fredrik och får höra att sambon grovt våldtagit småbarn men anser att Jonas förtjänar en chans. Förmodligen för att han är just liberalt inställd till den typen av böjelser.

En pedofil som Jonas kommer alltid att se det "oskyldiga" i sitt brott, nämligen att barnen inte tog skada, rent av tog initiativ eller att han blev "tvingad" av någon jävla passiv-våldtäktsman på internet. En pilsk och "nykär" man som Fredrik som redan umgås med andra pedofiler kanske rent av kan förstå Jonas tankebanor. Därför erbjöds Jonas, istället för förakt och en högerkrok, en bekväm axel att vila på och husrum på Fredriks trevliga gård i det pittoreska och älvdalska samhället i Björbo.

Återigen, hur mycket skit får en politiker "av rätt börd" ha i garderoben egentligen? För andra går gränsen vid fiffel av skattemedel, medan andra har så högt i tak att de kan dejta barnvåldtäktsmän och åka på gayklubb med norska pedofiler som vill våldta spädbarn, utan att förtroendet nödvändigtvis är skadat. Varken hos partikollegor eller väljare. För vi ska inte glömma att konsekvenserna nu enbart är till följd av att alternativ media valde att gräva fram skandalen från första början, och att effekten av främst samhällets drev nödgar Fredrik och partiledningen att agera.

Det är inte Fredriks samröre i sig som har lett till att han avsäger sig sina diverse förtroenderoller. Centerpartiets ledning har redan "hintat" om att Fredrik kan få göra comeback (förmodligen är det avsikten) och det enda skälet till att han mottog mutan att lämna sina uppdrag var för att fly stormens öga och låta allt lägga sig ett tag med förhoppning att allt ska vara glömt och förlåtet, till gagn för både sig själv och partiledningen.

Jag tror dock att Federley kan tala sanning om vissa detaljer. Det här med att han skulle ha sprungit runt och viftat med domen t.ex, det kan mycket väl vara falskt. Och säkert andra detaljer också. Vissa har ju rent av föreslagit att han skulle ha låtit Jonas våldta hans dotter. Sådant tror jag är trams, oavsett hur pervers och degenererad han är så tror jag att han ändå älskar sin dotter trots sin omdömeslöshet. Problemet är att hans moraliska kompass är ur funktion (milt uttryckt) och att hans allmänt dekadenta och intensiva privatliv inom HBTQ-sfären gjort att han med åren blivit mer och mer härdad och mottaglig för diverse obsceniteter och sexuella böjelser, som t.ex. pedofili.
Citera
2020-12-12, 22:20
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Varför hade han inte fått vara din barnvakt? Han har ju avtjänat sitt straff? Ser du ändå inte honom som likvärdig andra grannar?
Du borde skaffa linser så du ser fram till glasögonen förbannade peddo kramare.
Självklart skall inte någon peddo passa barn.
Varför tror du att personal inom barnomsorg och skola behöver ett registeruttdrag från polisen?
De får nämligen inte jobba med barn om de är straffade för brott mot barn och så vidare mm.
Du är måste tillhöra trollen annars bara lägg ned är så trött på alla äckliga pedofiler och deras rövpolare.
Citera
2020-12-12, 22:20
Medlem
Citat:
Varför hade han inte fått vara din barnvakt? Han har ju avtjänat sitt straff? Ser du ändå inte honom som likvärdig andra grannar?
Jag ser honom inte som likvärdig på den punkten. Att låta honom vara barnvakt vore att ta en onödig risk.
Citera
2020-12-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Det finns heller inga belägg för att FF inte är pedofil, hans pedofilumgänge pekar dock på att det är mer sannolikt än inte. Hur många pedofiler behöver man i sin umgängeskrets för att det ska kunna börja kallas en pedofilring?

Så vitt jag vet finns inte heller belägg för att FB inte sköt Palme, eller att du inte är pedofil.
Citera
2020-12-12, 22:28
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Med åren har man lärt sig att aldrig förvånas. Men likväl trodde jag inte att en så stor del av det svenska folket skulle gå i försvarsställning för Fredrik Federley och hans pedofilsamröre, särskilt inte efter allt som framkommit. Svenskarna må vara korkade och med en oförmåga att ifrågasätta "rätt" auktoriteter (bl.a. massmedia, "den tredje statsmakten", men också folkvalda politiker) med en i synnerhet naiv och med strutsmentalitet framförd hållning till samhälleliga problem och debatter om nyfunna sanningar och fakta som de inte vill kännas vid, eftersom det skulle innebära att den svartvita gott-mot-ont centrerade världsbilden plötsligt upplöses vilket de inte mäktar med i sina tråkiga självgoda svenneliv - men trots denna insikt trodde jag och förmodligen många andra att gränsen åtminstone gick vid så allvarliga moraliska övertramp som pedofili och barnvåldtäkter.

Oavsett om Fredrik själv inte är pedofil, eller har våldtagit någon, så har han trots allt indirekt gett sitt medgivande till dessa böjelser. Han har själv sagt att Jonas var snäll mot honom, och han har ju "avtjänat en del av sitt straff". Av det skälet, menar han, så kunde han inte slänga ut honom eller avsluta relationen när han blev varse om pedofilens brott. Mellan raderna var Jonas värd en chans, helt enkelt. Men en normal pappa agerar inte så, det finns en mycket stark och faderlig medkänsla och empati för de offer som drabbats av en barnvåldtäktsman. Men trots egna barn kunde inte Fredrik göra den moraliska kopplingen fullt ut, vilket säger mig att han är oförmögen att på riktigt förstå allvaret i att sambon våldtagit två styvdöttrar, varav den ena så ung som 6 år och den andra i samma ålder som hans egen dotter.

Det var sekundärt för honom, hans eget förhållande och viljan att bevara det föll starkare än det principiella och mest normala alternativet, vilket är att avsluta och slänga ut fanstyget. En normal pappa skulle kastat ut pedofiläcklet omedelbart och av ren fadersinstinkt gjort kopplingen till sin egen dotter - hon och pedofilen har ju trots allt träffats, enligt Fredrik själv. Och här står alltså Fredrik och får höra att sambon grovt våldtagit småbarn men anser att Jonas förtjänar en chans. Förmodligen för att han är just liberalt inställd till den typen av böjelser.

En pedofil som Jonas kommer alltid att se det "oskyldiga" i sitt brott, nämligen att barnen inte tog skada, rent av tog initiativ eller att han blev "tvingad" av någon jävla passiv-våldtäktsman på internet. En pilsk och "nykär" man som Fredrik som redan umgås med andra pedofiler kanske rent av kan förstå Jonas tankebanor. Därför erbjöds Jonas, istället för förakt och en högerkrok, en bekväm axel att vila på och husrum på Fredriks trevliga gård i det pittoreska och älvdalska samhället i Björbo.

Återigen, hur mycket skit får en politiker "av rätt börd" ha i garderoben egentligen? För andra går gränsen vid fiffel av skattemedel, medan andra har så högt i tak att de kan dejta barnvåldtäktsmän och åka på gayklubb med norska pedofiler som vill våldta spädbarn, utan att förtroendet nödvändigtvis är skadat. Varken hos partikollegor eller väljare. För vi ska inte glömma att konsekvenserna nu enbart är till följd av att alternativ media valde att gräva fram skandalen från första början, och att effekten av främst samhällets drev nödgar Fredrik och partiledningen att agera.

Det är inte Fredriks samröre i sig som har lett till att han avsäger sig sina diverse förtroenderoller. Centerpartiets ledning har redan "hintat" om att Fredrik kan få göra comeback (förmodligen är det avsikten) och det enda skälet till att han mottog mutan att lämna sina uppdrag var för att fly stormens öga och låta allt lägga sig ett tag med förhoppning att allt ska vara glömt och förlåtet, till gagn för både sig själv och partiledningen.

Jag tror dock att Federley kan tala sanning om vissa detaljer. Det här med att han skulle ha sprungit runt och viftat med domen t.ex, det kan mycket väl vara falskt. Och säkert andra detaljer också. Vissa har ju rent av föreslagit att han skulle ha låtit Jonas våldta hans dotter. Sådant tror jag är trams, oavsett hur pervers och degenererad han är så tror jag att han ändå älskar sin dotter trots sin omdömeslöshet. Problemet är att hans moraliska kompass är ur funktion (milt uttryckt) och att hans allmänt dekadenta och intensiva privatliv inom HBTQ-sfären gjort att han med åren blivit mer och mer härdad och mottaglig för diverse obsceniteter och sexuella böjelser, som t.ex. pedofili.
Det tror jag däremot är sant. Finns ingen anledning att ljuga om det med tanke på hur ludret resonerar om kreti och pleti.

Byborna borde gå ihop och nedteckna sin egen historia och tidslinje. Att få bort bögfittan från bygden torde vara prioterat och vi kunde få reda på detaljer fejkmedia inte frågar om. Som när blev pedofilen Pederlays bajspackare? Hur träffades de i pissoaren? Har Pederleys dotter haft utebliven mens?
Citera
2020-12-12, 22:29
Medlem
AliAchmeds avatar
Citat:
Läs grodans inlägg, så förstår du vad jag menar.
Jag vet inte vem grodan är. Om du inte själv kan förklara så var det kanske inte så genomtänkt.
Citera
2020-12-12, 22:30
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:

Det hade han väl inte. Fortfarande villkorligt frigiven
Citera
2020-12-12, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Så vitt jag vet finns inte heller belägg för att FB inte sköt Palme, eller att du inte är pedofil.
Det stämmer, det finns inga belägg. Om du anser att jag är pedofil och dessutom sköt Palme så får jag leva med det och försöka vädja till din förståelse eftersom du inte verkar ha några större problem med det.
Citera
2020-12-12, 22:32
Medlem
Citat:

Lika lite som man skickar sin 14-åriga dotter på ridskola hos Kapten Klänning lika lite låter man Federley eller hans peddopolare komma närmare än fem meter från henns småsyskon.

Skulle de försöka så är så mkt våld som krävs för att hålla dem på avstånd inte bara ok utan helt nödvändigt och legitimerat.

Det finns liksom inget att diskutera i frågan om man inte är peddo själv.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-12-12 kl. 22:37.
Citera
2020-12-12, 22:32
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Det stämmer. Om du anser att jag är pedofil och dessutom sköt Palme så får jag leva med det och försöka vädja till din förståelse eftersom du inte verkar ha några större problem med det.

FF är förmodligen alldeles för ung även om han levde när MOP inträffade.

Det medianarrativ som FF och centern försöker etablera är något märkligt. För det är inte synd om FF. Det är synd om de barn som hans sambo förgrep sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in