2020-12-12, 21:02
Medlem
paggans avatar
Finns någon sida där man kan följa vilka länder som vaccinerar just nu och hur många i dessa länder som vaccinerats?
Citera
2020-12-12, 21:04
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlenbacker
Ja men du får tänka lite själv också. Det har löpande skett resor till och från Kina under hela den här tiden, både privat resande och transporter av varor. Wuhan är bara en liten pyttedel av Kina, och det var därifrån vi fick våra bilder. Men resten av Kina hade också smittspridning. Rent matematiskt och logiskt finns det ingen fysisk möjlighet att Kina lyckades stoppa smittan på ett så drastiskt sätt och dessutom lyckats hålla den nere nära noll ända sedan i våras i ett land med 1.4 miljarder människor med flera städer som har hög densitet och när resande till och från Kina och dessutom inom Kina har fortgått under pandemin. Det faller på sin egen orimlighet. Att Kina är en kommunistisk statsapparat är bara det skäl nog att misstro deras offentliga statistik. Det är lika stor chans att helvetet existerar och att det har frusit till is som att Kina skulle ha stoppat smittan.
Jag litar inte på kinas siffror, men vad jag förstått stoppade de tidigt inrikesresor i Kina, däremot tillät de resor från Wuhan till utlandet. Tror inte att de hade kunnat mörka större utbrott i Peking eller Shanghai.

Hongkong och Singapore hade tidiga utbrott men smittspårning och disciplinerad användning av ansiktskydd stoppade spridningen.
Citera
2020-12-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Sett klipp från Köpenhamn där de ser ut som att de lever som vanligt, med tanke på hur tätbefolkat Danmark är så är det inte konstigt att det går snabbt innan det exploderar.

Förhoppningsvis är det så, worst case är det minkviruset som är smittsammare.

Man ska aldrig säga aldrig, dock har det funnits minkvarianter så länge att det borde märkts tidigare. Dödligheten verkar ju i vart fall inte högre, vilket dock kan bero på att det än så länge är en majoritet unga som är smittade. Det håller dock inte för evigt, så var det i Sverige också i september-oktober.
Citera
2020-12-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Johan Björnfot bor i Wuhan och har rapporterat direkt via facebook hela tiden.
https://www.facebook.com/johanbjornfot/
Haha. Sponsrat av Kina och TikTok
Inte mycket info från honom tycker jag. Förutom att han glatt och ovetandes sprider kinesisk propaganda. Han var tydligen tvungen att ha ett covidpass i telefonen för att röra sig som han annars brukar.
Citera
2020-12-12, 21:13
Medlem
[quote=Captinhero|73933435]
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Alla resultat var väll rätt har jag för mig

Mitt inlägg togs bort men det visar att Tegnell bara kör trial and error.
Mest error.
Han testar olika åtgärder. Börjar med smittspårning av svårt sjuka.
Ger ingenting.
Testar hygienåtgärder som tvätta händerna. Ger ingenting.
Testar 1-2 meters avstånd i offentliga miljöer. Fungerar ej.
Testar fler avgångar i kollektivtrafiken. Finns inte bemanning.
Inför besöksförbud på äldreboenden. Gör ingen skillnad då smittan förs in andra vägar.
Osv osv..
Citera
2020-12-12, 21:15
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Haha. Sponsrat av Kina och TikTok
Inte mycket info från honom tycker jag. Förutom att han glatt och ovetandes sprider kinesisk propaganda. Han var tydligen tvungen att ha ett covidpass i telefonen för att röra sig som han annars brukar.

Du får gärna tycka och tolka som du vill men vet du något bättre sätt att visa vad som hände och händer i Wuhan?
Citera
2020-12-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du får gärna tycka och tolka som du vill men vet du något bättre sätt att visa vad som hände och händer i Wuhan?
Nej, därför att dom lever under kommunism så information är begränsad. Då får man helt enkelt gå på sunt förnuft som säger att Kina med sina 1.4 miljarder människor inte fick stopp på någon smittspridning. Deras offentliga siffror är skrattretande

Cumulative confirmed COVID-19 deaths per million people
Citera
2020-12-12, 21:27
Medlem
Citat:
Nej, därför att dom lever under kommunism så information är begränsad. Då får man helt enkelt gå på sunt förnuft som säger att Kina med sina 1.4 miljarder människor inte fick stopp på någon smittspridning. Deras offentliga siffror är skrattretande

Kina har knappt någon allmänspridning av viruset längre, i Sverige kan du knappt gå utanför dörren utan att få virus på dig.
Citera
2020-12-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du såg en film där de svetsade igen en dörr och drar slutsats att de gjorde det med alla dörrar?

Kolla första 1,5min av dokument utifrån.
Håll sen käften bara.

Ja, låt oss göra som kineserna. 🤫🖕

https://www.svtplay.se/video/25762164/coronaviruset
Citera
2020-12-12, 21:29
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Håller med!
Vi har inte en jävla aning vad som händer i kina med covid.
Skrattretande att folk här litar på deras officiella siffror.
Kom ihåg att vi pratar om ett land där man kan "försvinna" om man har fel åsikter.
Citera
2020-12-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Kina har knappt någon allmänspridning av viruset längre, i Sverige kan du knappt gå utanför dörren utan att få virus på dig.
Jag vet inte ens vad jag ska svara på det där om jag ska vara ärlig.
Det går inte att bota idioti antar jag. Dumhet är den riktiga pandemin
Citera
2020-12-12, 21:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Ivermectin "wonderdrug" ? Stämmer deras påståenden så är det ju fantastiskt!

https://www.newswise.com/coronavirus/flccc-alliance-calls-on-national-health-authorities-to-immediately-review-medical-evidence-showing-t he-efficacy-of-ivermectin-for-the-prevention-of-covid-19-and-as-an-early-outpatient-treatment
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in