2020-12-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var A som sa det, om jag minns rätt.
Har vi verkligen läst att hon inte orkar tvätta längre?
Vem har påstått att hon skulle ljuga om sitt mående? Jag vet inte att jag ens nämnde det?
Jag har inget minne av att hon ej orkar tvätta längre.Hon verkar förståeligt nog ha blivit blase’.Mamman känner hon behöver röja upp och får själv bestämma val av maträtt Tror L är väldigt orkeslös..
Citera
2020-12-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det ena behöver inte utesluta det andra. En utlösning kan ha varit ofrivillig eller påtvingad av situationen. Byxorna kan samtidigt ha varit tunna shorts eller träningsbyxor.
S är inte så osmart att han frivilligt lämnar dna pga oralsex från L.
Citera
2020-12-12, 15:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Hon hade väl en till kjol men lite finare tycker jag mig läst..?

Hon hade flera korta kjolar. Jag vet inte om att jag har läst det, men det finns bilder i FUP, bl a i A 157/145-147. Sedan vilka material de är i är svårt att avgöra och vilken kjol som är vilken. Hon ses mest i situationer där hon är aktiv, på väg någonstans. När hon går på As kalas är hon uppklädd, då i klänning och högklackat, vilket inte är så vanligt att se henne i.
Citera
2020-12-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att NW säger att mamma bytte kläder varje dag ska nog tas med en nypa salt. Det kan ha stämt för ett par år sedan när han bodde ihop med Lena men han bodde inte där längre och kunde omöjligt ha koll på hennes dagliga rutiner med klädombyten. NW har bott heltid hos sin far i flera år. Lena skriver själv i chattar att hon är sjukskriven och varken orkar städa och tvätta längre. Att hon skulle ljuga om sitt mående ser jag som uteslutet. Varför skulle hon göra det?
Då är förmodligen kjolen i otvättat skick.Ej färsk fläck
Citera
2020-12-12, 15:57
Medlem
Citat:
Hon hade flera korta kjolar. Jag vet inte om att jag har läst det, men det finns bilder i FUP, bl a i A 157/145-147. Sedan vilka material de är i är svårt att avgöra och vilken kjol som är vilken. Hon ses mest i situationer där hon är aktiv, på väg någonstans. När hon går på As kalas är hon uppklädd, då i klänning och högklackat, vilket inte är så vanligt att se henne i.
Någon stans läste jag om ytterligare en ljus(beige) kjol men förmodligen utan fickor Ej denna sportiga kjol utan en finare typ av kjol som hon hade.
Citera
2020-12-12, 16:05
Medlem
Från det att mörk röst hördes upprörd/arg tills dess Dalaan ringde SOS.Vet inte hur många minuter som förflöt där? Kan det ha varit ett ordgemäng innan brottet?Från L ..
Citera
2020-12-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Lena kanske hade handskar, som han slet av och ringen följde med?
Nej,hon hade sannolikt inte handskar på sig.Men gm?
Citera
2020-12-12, 17:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Någon stans läste jag om ytterligare en ljus(beige) kjol men förmodligen utan fickor Ej denna sportiga kjol utan en finare typ av kjol som hon hade.

Kan du se i FUP i aktbilagan jag hänvisade till?
Där ses Lena i en annan vit kjol som liknar den hon hade på sig vid brottet, men som bara har en knapp framtill. Däremot syns flera vita kjolar som är svåra att skilja från varandra. Kan vara samma kjol om kollar på sömmarna som går från mittlinje och en på vardera sidan om den.
Citera
2020-12-12, 17:31
Medlem
Citat:
Kan du se i FUP i aktbilagan jag hänvisade till?
Där ses Lena i en annan vit kjol som liknar den hon hade på sig vid brottet, men som bara har en knapp framtill. Däremot syns flera vita kjolar som är svåra att skilja från varandra. Kan vara samma kjol om kollar på sömmarna som går från mittlinje och en på vardera sidan om den.

Den hon dör i har remmar i linningen och på sidofickan.
Citera
2020-12-12, 17:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Den hon dör i har remmar i linningen och på sidofickan.

Jo, jag såg det, men på de bilder som presenteras i 157:an är det svårt att avgöra om tröja täcker eller om man verkligen ser hela sidan. Man ser mest Lenas fötter (!) och lite på kjolarna. Men jag tänker att hon kan ha haft flera ljusa kjolar, det verkar vara ett favoritplagg denna sommar.

Däremot på fotona från polisstationen kan man se något skymta på sidan av kjolen både på höger och vänster sida. Det ser ut som att det är likadana spännen (kompletteringen s 103.) Om det är samma kjol som har på sig vid mordet är väl inte osannolikt, men jag vet inte om hon har flera liknande i flera olika färger eller utföranden. Jag tycker att det är svårt att se hur fickorna ser ut.

Jag brukar själv köpa flera av samma plagg, kanske inte alltid samtidigt. Det om det är något som jag gillar.

Jag har ett vagt minne av att jag skrivit ett inlägg tidigare, då om någon kjol där man kan se att det inte är samma kjol. Den som Lena bär på sig när hon blir mördad har ju tydliga dubbelsömmar, tre stycken sådana framtill och tre knappar upptill i den väldigt breda linningen. Fickorna ser ut att gå ända ner till nedersta kanten. Så lite speciell design.
Citera
2020-12-12, 18:03
Medlem
Jag måste ju säga att ni är fantaktiska att kunna diskutera och framlägga olika bevis i denna tragiska händelse. Jag som är utomstående kan ju bara se vad ni skrivit om detta fall,och jag har föjlt det sen början. varför har jokermannen bytt sida tex. Han verkar ju vara jordnära och intelluktuell. Jag tror själv att den utpekade är gärningsman. Tycker så synd om alla anhöriga som fått sina liv förstörda och även vi som följer detta har ju påverkats av detta idiotdåd!
Citera
2020-12-12, 18:14
Medlem
Citat:
Jo, jag såg det, men på de bilder som presenteras i 157:an är det svårt att avgöra om tröja täcker eller om man verkligen ser hela sidan. Man ser mest Lenas fötter (!) och lite på kjolarna. Men jag tänker att hon kan ha haft flera ljusa kjolar, det verkar vara ett favoritplagg denna sommar.

Däremot på fotona från polisstationen kan man se något skymta på sidan av kjolen både på höger och vänster sida. Det ser ut som att det är likadana spännen (kompletteringen s 103.) Om det är samma kjol som har på sig vid mordet är väl inte osannolikt, men jag vet inte om hon har flera liknande i flera olika färger eller utföranden. Jag tycker att det är svårt att se hur fickorna ser ut.

Jag brukar själv köpa flera av samma plagg, kanske inte alltid samtidigt. Det om det är något som jag gillar.

Jag har ett vagt minne av att jag skrivit ett inlägg tidigare, då om någon kjol där man kan se att det inte är samma kjol. Den som Lena bär på sig när hon blir mördad har ju tydliga dubbelsömmar, tre stycken sådana framtill och tre knappar upptill i den väldigt breda linningen. Fickorna ser ut att gå ända ner till nedersta kanten. Så lite speciell design.

1. Kjolen från mordet har tre knapphål (?) och ingen ”bälteshälla” i linningen bredvid knäppningen:

https://www.bildtagg.se/bild/m0s03yf3aq3odj08dnkvx28

2. En annan kjol (man ser ovandelen bara, kanske en byxa?) av fuktionsmodell de hittat foto av har en knapp och ”bälteshälla:

https://www.bildtagg.se/bild/8bnocc55g81pc0acabkhn5mq

3. Här är en tredje(?) modell som har stora knappar för att knäppa sidofickor. Som jämförelse så har ”mordkjolen” remspänne till sidofickan.
Den här kjolen är också tajtare bak än den som bärs i polishuset.

https://www.bildtagg.se/bild/ivvv7l0fddtrkfe8s8j9fti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in