2020-12-12, 17:37
Medlem
stibkloFs avatar
Det är bara tramsigt - han vet mycket väl vad som hänt. Gråta ut i pressen är bara trams. Det enda rätta vore att blockera hans lön och ge den till grupper som motarbetar pedofili i världen. Han förtjänar inget mer. Han är nått som jag avskyr en grosse!
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Federley har nazister efter sig och en del är ju aktiva i den här tråden.

Intervjun var bra. Det ska mycket till för att nån ska fortsätta ösa hat och hot efter den. Han har levat i förnekelse och allvarligt självskadebeteende, och nu har han frånträtt sina politiska uppdrag. Mina sympatier har han och jag hoppas att han kan bli frisk igen.
Men visst, de finns folk med fascistoid människosyn och dem tjänar det inte mycket till att diskutera med, killen ska dömas för all framtid och inte lämnas i fred. De kommer att häcka här länge och suga på karamellen så mycket det bara går.

Lägg ner snacket om nazister och kom in i matchen.

Vi har några viktiga saker att ta upp:

1. Medias ovilja att skriva om Federley. Det är ett grundläggande problem här. Vi kan ta upp de flesta politiska skandaler från Ove Rainer och framåt. Medias hukande här är unikt.

2. Federleys uppgifter har från första stund varit vaga, motsägelsefulla och frågor hopar sig fortfarande.

3.Annie Lööfs roll, och Centerparitets roll, är något som inte heller tas upp av medierna. Också mycket märkligt. Här finns också flera frågor att ställa.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-12-12 kl. 18:17.
Citera
Medlem
Jamen jag tycker de 2% av bögarna i samhället skall representeras av en pedofil.

Federley representerar kanske 5000 personer totalt. Och den jävla idioter sitter och representerar Sverige i EU - Via Centerpartiet -som är ett stadsparti bestående av lyxbögar i Stockholm.

Det var länge sen bönderna lämnade Europas rikaste parti - nu handlar det om att lägga vantarna på pengarna innan det upphör.

Just sådana representanter som staten Sverige vill hava.
Citera
2020-12-12, 17:38
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Men han har ju avgått?!?

Hur kan han få behålla lönen isf om han blev avskedad / avgick?

Eller menar du att han sparat tillräckligt mycket att han slipper jobba resten av sitt liv?

Jag kan inte regelverket till hundra procent. Men innan var det i alla fall så att sitter man mer än två mandatperioder i riksdagen har man pension livet ut. Hur det är i EU-parlamentet låter jag vara osagt. Men den politiska adeln kan nog hålla svälten från dörren.
Citera
2020-12-12, 17:38
Medlem
Okej jag har läst hans intervju och jag tror honom. Så jag känner lite att mitt hat har varit överdrivet. Men samtidigt så är synen när han klär ut sig till ursula lite motbjudande och teatern han spelade kring fra så jävla lam.

Sverige kan skaffa fram intressantare politiker än honom.
Citera
2020-12-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag kan inte regelverket till hundra procent. Men innan var det i alla fall så att sitter man mer än två mandatperioder i riksdagen har man pension livet ut. Hur det är i EU-parlamentet låter jag vara osagt. Men den politiska adeln kan nog hålla svälten från dörren.

Han kommer att erhålla 3 löner/ månad

1 Riksdagen
2 EU parlamentet
3 Pengar från Centern
Citera
2020-12-12, 17:40
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Har man fastnat i träsket är det bättre att låta stöveln
vara kvar där, det låter nämligen värre när man försöker
dra upp den...

Hade jag varit honom så hade jag legat jäkligt lågt just nu.

Men han väljer ju själv...intressant att se hur det blir framöver...
Den här är drama queen Ursulas stora ögonblick. Alla strålkastare lyser på fjollan och hen försitter inte chansen att suga ut det göttaste en utstuderad självömkan kan erbjuda. Som vanligt påkommen med att ljuga försöker Pederley in i det sista dupera sin publik.

Centern tycks ha köpt teatern eller så har han feta hållhakar på fjamåt och den debila ledningen i partiet. Så korkade de är kan det inte ha varit svårt att lipa ihop en piruett av krokodiltårar, Fredriks signum.
Citera
2020-12-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Är det inte lika illa oavsett om det beror på inflyttningen eller ej? Alla barn som drabbas är det jävligt synd om oavsett vem eller var de bor, passas, vistas, umgås mm mm.
Alla barn som drabbas är en förlust för framtiden.

Antingen är du ett barn själv eller så går tanken du inte riktigt hela vägen fram.

Din tankeförmåga är ju på nollan! Det borde du fatta att jag inte utesluter att det är synd om ALLA barn som är offer!! Vad fan har FF att göra med att det springer omkring pedofiler i allmänhet och attackerar andra barn än hans??
Citera
2020-12-12, 17:45
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Han kommer att erhålla 3 löner/ månad

1 Riksdagen
2 EU parlamentet
3 Pengar från Centern

Tänkte väl det. Och allt betalat av oss glada skattebetalare. Jag mår illa.
Citera
2020-12-12, 17:45
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Den här är drama queen Ursulas stora ögonblick. Alla strålkastare lyser på fjollan och hen försitter inte chansen att suga ut det göttaste en utstuderad självömkan kan erbjuda. Som vanligt påkommen med att ljuga försöker Pederley in i det sista dupera sin publik.

Centern tycks ha köpt teatern eller så har han feta hållhakar på fjamåt och den debila ledningen i partiet. Så korkade de är kan det inte ha varit svårt att lipa ihop en piruett av krokodiltårar, Fredriks signum.
Ja, de krokodiltårarna fanns ju väl dokumenterade när FRA
var på tapeten...Tyckte att det var märkligt agerande då...
utan att veta att han var bög eller något om "Ursula" what so ever....

Och "Fjamåt" vet nog mer än någon annan.

Hoppas emellertid att C får väldigt låga opinionssiffror framöver...
Citera
2020-12-12, 17:46
Medlem
Federley träffade mannen i våras och fick i juni reda på att mannen begått brott som han avtjänat ett långt och fortfarande villkorligt straff för. Och han fick reda på arten av brott.

Som förtroendevald och högt uppsatt politiker borde han omedelbart läst domen och hade han gjort det hade väl inte relationen fortsatt. Men han fortsatte relationen och fick i augusti veta mer men inte heller då tog läste han hela domen och bröt med mannen.

Brytningen kom först när media fick fatt på saken. Något är det ju som är fel med Federley, någon sorts naiv gränslöshet. Han verkar heller inte vilja acceptera politikens villkor - att vissa saker inte funkar. Andra politiker har åkt dit på att snatta på Systemet. Att tro att man ska kunna presentera en partner som dömts för denna sorts brott är obegripligt märkligt.

Med det inte sagt att dömda människor inte ska få en andra chans - men det handlar om brottets grovhet och den tid som förflutit efter avtjänat straff. Ju allvarligare brott och ju mer i närtid desto svårare blir det. Däremot ett brott långt tillbaka i tiden och därefter ett skötsamt liv, det kan accepteras.

Att Federley behöver psykiatrisk hjälp verkar uppenbart. Man får hoppas att han gå vidare med något vettigt i livet. Dock inte i förtroendeposition - åtminstone inte på bra länge.
Citera
2020-12-12, 17:48
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jättekul..DOM skulle det vara!

Jag förstår det, men den freudianska felskrivningen var underhållande.

Tror du Federley viftade med domen utan att själv ha läst den? Jag har fått intrycket av att han är en energisk och driven person. Att bearbeta information är väl själva grunden för politiskt arbete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in