Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Federley har nazister efter sig och en del är ju aktiva i den här tråden.
Intervjun var bra. Det ska mycket till för att nån ska fortsätta ösa hat och hot efter den. Han har levat i förnekelse och allvarligt självskadebeteende, och nu har han frånträtt sina politiska uppdrag. Mina sympatier har han och jag hoppas att han kan bli frisk igen.
Men visst, de finns folk med fascistoid människosyn och dem tjänar det inte mycket till att diskutera med, killen ska dömas för all framtid och inte lämnas i fred. De kommer att häcka här länge och suga på karamellen så mycket det bara går.
Nog har FF en hel del svin efter sig. Hurså? Tyvärr har jag väldigt svårt att se vad det har med saken att göra.
Nu ursäktar sig FF med att han inte hade koll på läget. Att han han inte hade läst domen. Att han trodde det var mildare. Osv.
Nej, det duger inte. Förutom att jag faktiskt inte tror honom i hans påstående, att han inte skulle känna till innehållet i domen. Snarare visar det just på att han oavsett visat på en fundamental brist på omdöme.
Självklart kan han inte inneha några förtroendeuppdrag. En parallell är Mona Sahlin som, i och för sig på ett helt annat sätt, uppvisat denna avsaknad av omdöme.
Inte fan lånar man ut din gräsklippare till Mona Sahlin. Inte för att jag vet vad som kan hända, men hennes destruktiva uppfinningsrikedom sätter stopp.
Inte fan låter man FF ta hand om barn. Man vet ju inte vad för kufiska figurer han har i släptåg.