2020-12-12, 14:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Så länge som han levde (dvs ca 14år) sen, måste SE ha förbannat att han inte istället stämplade ut kl. 23.25.piip - och straxt ramlade in i villervallan ute vid Sveavägen.
Jag är ganska säker på att han ångrade det här, kanske redan när han sprang från platsen. Troligen var dråpet/mordet ett resultat av flera sådana här olyckliga omständigheter, och en bidragande orsak kan säkert ha varit alkoholen.
Senast redigerad av Draifos 2020-12-12 kl. 14:45.
Citera
2020-12-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men det är extremt osannolikt att någon om 34 år gissar rätt hur det gick till när du träffade din lärare på stan en tisdag. Om man bara vet att du och din lärare var i samma område.

Det är alltså sjukt osannolikt att SE är GM för slumpen att han ska komma ut just när Palme är på väg hem från Bion..

Men helt sannolikt att han är vittne till ett statsministermord på bara 20meter..Hur kunde han just komma ut till att bli vittne till denna händelse..!!?

Det är alltså helt osannolikt att han skulle vara GM..

Men helt sannolikt att han skulle kunna vara vittne...
Citera
2020-12-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Källa på att hon fått frågan? ....snälla, länka inte till Filter

Men herregud, SE diskuteras ju ifrån att han stämplade ut 23:19/20. Klart begränsande.

När var hur eventuella andra tänkta gärningsmän upptäckte OP har vi ingen aning om. De kan väl haft hur mycket tid och möjligheter som helst.

Vi tycker uppenbart olika. Att han stämplar ut och befinner sig på Sveavägen i princip samtidigt som Palme är för mig inte begränsande. Snarare en möjlighet.
Citera
2020-12-12, 14:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det är alltså sjukt osannolikt att SE är GM för slumpen att han ska komma ut just när Palme är på väg hem från Bion..

Men helt sannolikt att han är vittne till ett statsministermord på bara 20meter..Hur kunde han just komma ut till att bli vittne till denna händelse..!!?

Det är alltså helt osannolikt att han skulle vara GM..

Men helt sannolikt att han skulle kunna vara vittne...

Det har jag inte sagt. Jag har sagt att det är extremt osannolikt du gissat rätt i din mordteori.
Citera
2020-12-12, 14:46
Medlem
Citat:
Det har jag inte sagt. Jag har sagt att det är extremt osannolikt du gissat rätt i din mordteori.

Varför är det så osannolikt.?.

Jag tycker att han har lämnat vittnesmål som gör honom misstänkt...

Ingen har sett honom på brottsplatsen..osv..
Citera
2020-12-12, 14:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Varför är det så osannolikt.?.

Jag tycker att han har lämnat vittnesmål som gör honom misstänkt...

Ingen har sett honom på brottsplatsen..osv..

Din teori är gissad utifrån fantasi. Då blir den extremt osannolik. Teorin.
Citera
2020-12-12, 14:54
Medlem
Citat:

Min gissning från fantasi.. ?

Min gissning var ju från vittnesmål o att ingen sett honom...!

Hans utstämplingstid passar ..

Vart är fantasin ?
Citera
2020-12-12, 14:57
Medlem
Citat:

Du ska få en riktig chans...

Eftersom det borde vara mkt lättare att bevisa att SE inte är GM så ska du nu få chansen ..

Nämn 3 saker som bevisar att SE inte kan vara GM...!
Citera
2020-12-12, 14:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du ska få en riktig chans...

Eftersom det borde vara mkt lättare att bevisa att SE inte är GM så ska du nu få chansen ..

Nämn 3 saker som bevisar att SE inte kan vara GM...!

Nämn tre saker som bevisar att han inte är ett vittne
Citera
2020-12-12, 15:16
Medlem
Citat:

Jag säger inte att han inte kan vara ett vittne ..

Jag säger att jag tror han är GM...

Men du säger att han INTE är GM ..
Citera
2020-12-12, 15:32
Medlem
Citat:

Bevisa går ju inte... vare sig åt ena eller andra hållet..då hade vi inte haft så mycket att diskutera om i tråden..

Tre saker som har ”övervikt” mot den ena eller andra hållet är intressant dock..

Oavsett vilket så har SE samma klädsel som den flyende GM. Ingen fördel där för SE..

GM; hävdar att han sett LJ från MP vilket ingen annan än Lisbeth har gjort, rusningen efter polisen som är borta, vilket de inte borde vara, samt påstådd överhörning av vittnet som beskriver SE’s klädsel och samma polis tar inte SE’s uppgifter.

Vittne; detaljer på MP som stämmer, att som GM återvända till MP/arbetsplats är udda och vågat... vilket det är även är att gå ut i media.

Dessutom; till SE’s fördel... ett vapen.. hur/när fick han tag i detta? Samt även att han trots allt, är en aning svår att se som en mördare.
Citera
2020-12-12, 15:35
Medlem
Det är pensjo Göran Lambertz som har monopol på sannolikhetskalkyler betr. timade mord i detta landet!
Vi andra kan bara slänga in handduken. Det enda som kan göra något mer sannolikt idag, är undersökning av den ytterrock som Stig bar på kvällen den 28 febr 1986.
Var är den nu? Några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in