2020-12-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Notera att du fick svar på frågan eftersom "juridiskt korrekt" handlar om problematiken kring vilken jursidiction domstolen tillhör.

Lite som att stämma någon för avtalsbrott vid en förvaltningsrätt alltså.

”I only hire the best people”
2020-12-12, 14:21
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har undersökt dom båda när dom blev nominerade och har stämplat dom som korrupta. Kavanaugh har visat tydligt med sina domar i HD att han är korrupt. Barret har nyss tillträtt och hennes få agerande har varit mot Trump.

.

Så, dömer man till Trumpetens fördel så är man inte korrupt, men dömer man till Trumpetens nackdel så är man korrupt. Är det rätt uppfattat?

På vilket sätt är ACB och Kavanaugh korrupta? Utveckla gärna.
2020-12-12, 14:22
Medlem
Betyder det att varje delstat själva bestämmer över sina val och således väljer vilka elektorer de sänder? Ingen domstol lägger sig alltså i det?
2020-12-12, 14:22
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Åter igen; det är olagligt.

Man kan inte påverka hur domarna skall döma. Domare som låter sig påverkas kan ställas inför riksrätt och avsättas samt att dom domar dom medverkat i kan rivas upp. Att påverka domare är en idiotisk plan.
Nej, påstår inte att SCOTUS skulle gillrat fällan. Utan det skulle isf vara att man lämnat in stämningen vid en tidpunkt då de måste kasta ut den då tiden inte är inne för SCOTUS att avgöra ännu. En liten fint bara.
2020-12-12, 14:23
Medlem
siisters avatar
Revealed: Sidney Powell's secret witness 'Spyder' is an IT consultant and former mechanic who has NEVER worked in military intelligence

In the lawsuits, Spider had declared himself to be a 'a former US Military Intelligence expert' in the Arizona, Wisconsin, and Michigan lawsuits and an 'electronic intelligence analyst' in the Georgia one.

He also claimed to have worked for the 305th Military Intelligence Battalion, based in Arizona as a 'white hat hacker', although the unit actually serves as a training center for those entering the army.

Merritt was an Army veteran and he was enrolled at the 305th Military Intelligence Battalion for just seven months, 15 years ago, but never completed the entry-level training course.

'He kept washing out of courses,' said Meredith Mingledorff, a spokeswoman for the U.S. Army Intelligence Center of Excellence. 'He's not an intelligence analyst.'

The Post got to see his separation papers which do not refer to any intelligence training

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9045411/Sidney-Powells-secret-witness-Spyder-consultant-never-worked-military-intelligence.html
2020-12-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump kommer att vara i Mar-a-Lago över jul/nyår och det spekuleras öppet i att han inte återvänder till Vita Huset efter det. Detta nederlag i SCOTUS talar ännu mer för att det blir så.

Kanske kommer han sitta i Mar-a-Lago och hävda att han fortfarande är president, med en sorts "skuggregering"?

Ja, Trump får väl göra som sin marionett Juan Guaidó i Venezuela och "svära in" sig själv som president samtidigt som Biden, leda en skuggadministration och söka stöd från militären och internationellt erkännande. Om han har tur blir han erkänd av Janez Janša i Slovenien. Trumps anklagelser om valfusk och kuppförsök är minst lika pajasaktigt och farsartat som Guaidós.
2020-12-12, 14:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag har undersökt dom båda när dom blev nominerade och har stämplat dom som korrupta. Kavanaugh har visat tydligt med sina domar i HD att han är korrupt. Barret har nyss tillträtt och hennes få agerande har varit mot Trump.

Självklart.

Jag tror inte, och har inte argumenterat för, att EOn är dödsstöten. EOn skall användas till för att beslagta globalisternas alla tillgångar, inte för att sätta dit dom för valfusk eller annan korruption. Det är militärens uppgift.

Förtydligande: Resultatet från utredningarna från EOn kan användas av militären som bevis.

Du brukar skriva bra så jag säger inte emot dig. Om nu domarna i SCOTUS är korrupta så lär ju de ryka de med när Trump ska dränera träsket, eller? Varför valde Trump korrupta domare?
2020-12-12, 14:26
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Nej, påstår inte att SCOTUS skulle gillrat fällan. Utan det skulle isf vara att man lämnat in stämningen vid en tidpunkt då de måste kasta ut den då tiden inte är inne för SCOTUS att avgöra ännu. En liten fint bara.
Tror du på det själv?
2020-12-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det finns ett par sätt för Trump att vinna. Utan att lägga in någon värdering i hur sannolikt det är att det lyckas finns det:

1) Börja vinna i domstol och få valfusket bevisat i tillräcklig omfattning för att ifrågasätta valet. Exempelvis måste man få åklagare att vilja utreda den där rösträkningen mitt i natten och dömma personerna som var inblandade. Visar det sig att det är demokrater som genomförde valfusket så kan representanthuset välja att ifrågasätta elektorsomröstningen efter 6:e januari och bolla det till kongressen. Sitter det då tydligt i den allmäna opinionen att TheDonald egentligen vann men enskilda demokratiska partiaktivister fuskade; då kan kongressen gå emot valresultatet och utse Trump till president. Det finns en tydlig laglig väg att åstakomma detta.

2) Militären presenterar tydliga bevis på utländsk inblandning i valet den 18:e december och det leder till ett nationellt nödläge och krigstillstånd. Särskilt om tydliga bevis på kinesisk eller iransk inblandning hittas. Det leder till att en massa personer som var inblandade grips och ställs inför militärdomstol. Är det till övervägande del demokrater som grips, åtalas och fälls, så kan nog återigen representanthuset välja att förklara valet ogiltigt och fortsätta med Trump.

I bägge fallen gäller det att hitta tillräckligt starka bevis för att övertyga demokratiska väljare, och moderata demokratiska politiker, om att TheDonald verkligen vann men att USA utsattes för ett Cyber-anfall. Alternativet att gå vidare enbart med stöd från republikanska väljare och politiker vore nog förödande.

Dessutom finns:

3) Militärkupp. Har dock svårt att se militären, eller ens Trump själv, vara särskilt intresserade av en sådan.

Börjar nog luta åt att Trump är körd själv.

Då kan jag hjälpa dig med att den sannolikheten är ungefär lika med noll.
Alltså exakt samma som det antalet trovärdiga bevis för systematiskt valfusk man lagt fram.
Du kan tacka mig sedan, då du nu slipper sitta och undra(och kanske hoppas).
2020-12-12, 14:28
Medlem
Såg nu på Trumps senaste twitter inlägg, det går varken att lika eller dela den, snart stänger de av honom.
2020-12-12, 14:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Ni kan ställa er frågan, varför om nu demokraterna vet det inte kommer hitta röstfusk. För det inte fanns enligt dom..... Varför börjar YouTube cencurerar att det fanns röstfusk på deras plattform?

.... Vet YouTube något vi inte vet och inte vill att sanningen ska komma fram?

, lever vi I en öppen fri värld i väst?

Jag hoppas ni blinda börjar vakna, sluta vara 🐑 och själlösa människor och tänk.

Det spelar ingen roll vad du och jag skriver här, det komme r ändå inte påverka valet i USA. 🇺🇸
Det gör dom för inget av det som kommer har nått med verkligheten och göra, och det vet vi genom titta i backspegeln.
Och jag antar att youtube inte vill vara en plattform för rena lögner.
Man gjorde samma med ZIKA i Braslilien.
Och vet det finsn mer fall där man hindrar videos.

Men vet inte varför man ska behöver ta bort dessa, för folk kan inte vara så korkade att gå på dom.
Men uppenbarligen är det så och när man ser här.

Och det man ser här är att man jobbar vecka för vecka, och nya påståenden och som sen försvinner som den konspiration det är.

Det är faktiskt makalöst att man hållit på så här länge, och man har inte ens det allra minsta att visa upp med systematisk valfusk.
Nått jag förutspådde skulle ske, breaking news bevisen kommer på fredagen, sen går hela helgen och vi hör aldrig ett knyst om bevisen mer.
Så kommer blir det en ny booomb som ska AVSLÖJA ALLT, datumet uppnås, och precis inget avslöjas.
Och detta går på repeat sedan valet, oerhört komiskt är detta.

Snart kommer väl Nixter efter läst någon högerextrems sida, och postar en massa som aldrig existerar om systematiskt valfusk.

Joe Biden bör starta en utredning det första han gör, den kommer troligtvis inte vara smickrande för valfusk ifrån republikansk sida, då dessa brukar vara i majoritet.
2020-12-12, 14:31
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du brukar skriva bra så jag säger inte emot dig. Om nu domarna i SCOTUS är korrupta så lär ju de ryka de med när Trump ska dränera träsket, eller?
Korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Varför valde Trump korrupta domare?
För att han vill att dom skall medverka i valfusket, och därmed i den pågående statskuppen. Om inte domstolarna medverkar har han inget incitament att rensa rättsväsendet (med hjälp av militären).

Min ståndpunkt har hela tiden varit att Trump vill visa att justitiedepartementet, där FBI och domstolarna ingår, är medverkande i försöket att genomföra en statskupp. Valfusket är det som Trump bedömt är bästa sättet att visa för det amerikanska folket hur korrupt systemet är eftersom valfusk berövar varje röstande deras röst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in