2020-12-12, 13:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
...Även den 24:e December har Trump godkänt som ledig dag.

Bara tillfälligheter eller militärisk precision ?

#fightback

Jag tänker att det varesig är en tillfällighet eller militärisk precision att man godkänt ledighet på jul..?
2020-12-12, 13:33
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Jag skrev också att för att bedöma bevisningens rättsliga grund krävs att dom granskas av domstolen, inte läses av en domare innan målet ens tas upp.

Angående dina "bevis", så underkände jag ju dom och du får leta reda på RIKTIGA bevis om du vill fortsätta diskussionen.

Jag läste det du skrev. Men det var inte så mycket svar på mina frågor om vilka domstolar och vilka bevis det handlar om. Alla avslag finns att läsa online. Men antar det är enkelt att avfärda allt och alla med "personliga bortförklaringar för att rädda sitt eget skinn"
2020-12-12, 13:35
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Argumenterar du för att Kavanaugh och Barrett röstat mot konstitutionen för att dom samarbetar med en plan? Det är olagligt.

Om du går igenom hur dom dömt genom sina karriärer så kommer du klart och tydligt att se att dom är korrupta. Där har du förklaringen.

Kan det vara så att DJT missat en inbetalning? Inte bra, dåliga rådgivare som vanligt. Kan bli att DJT provar lite uppsägningar i Scotus. Ibland blir det fel när han tillsätter folk.

Mike Pence
Bannlyst
Citat:
DNI Ratcliff lämnar över detaljerna kring EO utredning den 18:e December till Mike Pompeo.

....Den 19:e är lämpligt noterad som ledig dag i Washington ingen jobbar.
Värt att veta är att man kan inte arrestera någon i Washington som sitter i "session" man är immun där, dock ej om man är ledig.

...Även den 24:e December har Trump godkänt som ledig dag.

Bara tillfälligheter eller militärisk precision ?

#fightback

Vem ska arresteras? De 126 republikanska landsförrädarna?
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Executive order for election interference

"Section 1. (a) Not later than 45 days after the conclusion of a United States election, the Director of National Intelligence, in consultation with the heads of any other appropriate executive departments and agencies (agencies), shall conduct an assessment of any information indicating that a foreign government, or any person acting as an agent of or on behalf of a foreign government, has acted with the intent or purpose of interfering in that election. The assessment shall identify, to the maximum extent ascertainable, the nature of any foreign interference and any methods employed to execute it, the persons involved, and the foreign government or governments that authorized, directed, sponsored, or supported it. The Director of National Intelligence shall deliver this assessment and appropriate supporting information to the President, the Secretary of State, the Secretary of the Treasury, the Secretary of Defense, the Attorney General, and the Secretary of Homeland Security."

Det betyder att mot bakgrund av det vi redan vet om utländsk inblandning (Dominion, Smartmatic, Scytl) att denna bedömning (assesement) kommer att upprättas och DÅ kommer vi få se en RIKTIG utredning med dom verkliga grunderna för valfusk och utländsk inblandning.

Detta kommer inte att rinna ut i sanden, för mycket har hänt, för mycket bevis har presenterats inför legislatures och andra, INGEN kommer tro på detta valets legitimitet om detta inte blir klarlagt.

Som sagt, man kunde hoppats på att det skulle utredas den normala vägen via rättssystemet, om inte så finns inget annat val än att ta till dom hårdare metoderna.
Intressant. Men jag har sett liknande livlinor och ljusglimtar tidigare. Allt har gått upp i rök.

Så nu har vi alltså 'executive ordern' kvar. Är det sista hoppet, eller finns det någon fler kanin i hatten om även denna faller platt?
Senast redigerad av Jiren 2020-12-12 kl. 13:39.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Haha, där kom det, det vi förutspådde. Trump sprutar nu ur sig okvädningsord gentemot SCOTUS, USA's högsta domstol dit han haft turen att tillsätta 3 av 8 domare vilket är ett rekord på 4 år.

Nu är även dessa fejk och Trumps hatobjekt nummer ett

The Supreme Court really let us down. No Wisdom, No Courage!

So, you’re the President of the United States, and you just went through an election where you got more votes than any sitting President in history, by far - and purportedly lost. You can’t get “standing” before the Supreme Court, so you “intervene” with wonderful states.....

....that, after careful study and consideration, think you got “screwed”, something which will hurt them also. Many others likewise join the suit but, within a flash, it is thrown out and gone, without even looking at the many reasons it was brought. A Rigged Election, fight on!

“We’ve not gotten any court to judge this (the vote) on its merit.” @DanPatrick
of Texas. It is a legal disgrace, an embarrassment to the USA!!!

Mannen är helt sjuk. Avlägsna honom från posten nu!

Låt honom fortsätta, han och de republikanska politiker som backar honom hjälper bara till att rensa ut partiet från psykfall, visst det republikanska partiet lär inte vinna några fler val på ett tag om de fortsätter såhär men de kommer att tvingas mellan att gå stärkta ur det eller förintas
2020-12-12, 13:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
THE PLAN

Mycket bra information publiceras här:

#theplan
https://mobile.twitter.com/hashtag/ThePlan?src=hashtag_click

Är det lika bra som din påstådda läcka om hur SCOTUS skulle döma?
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
THE PLAN

Mycket bra information publiceras här:

#theplan
https://mobile.twitter.com/hashtag/ThePlan?src=hashtag_click

Jag tycker dina inlägg ofta är bra Nixter men hjälp mig förstå, för det där börjar låta konspiratoriskt för mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Och här har vi en av anledningarna till världens problem idag. Enfaldiga vägrar fanatiskt att ifrågasätta egna övertygelser.

Vinkelhak kunde, om hen varit seriös och vuxen, kolla upp ALL tillgänglig information kring valfusket i syfte att objektivt värdera sådan. Men hen vägrar, och envisas ändå med att proklamera sin fanatiska övertygelse att systematiskt valfusk begåtts.

Man undrar varför?

Varför är folk så rädda för att ha fel? Förutom att det är pinsamt att skämma ut sig själv på det här viset så är det direkt skadligt för våra samhällen och gemensamma tillvaro. Sådant beteende leder till hat, hot, våld och ekonomisk skada. För att inte tala om all tid som kastas bort på trams och dumheter, istället för att föra världen framåt.
Eller så är det så ett rättssystem fungerar. Om man påstår något (eller anklagar någon) så måste man också kunna styrka det på fasta korrekta grunder.

Problemet är när någon presenterar RIKTIGA bevis/fakta (tex edsvurna vittnesmål och expertutlåtanden och övervakningsfilmer) och någon enskild person (tex domare, men även användare här) anser det inte räcker utan att ens ha granskat det ordentligt.

DÅ kan man verkligen undra VARFÖR?

Skulle jag ha fått direktlänkar till domarens beslut så hade jag ju tvingats bemöta det på annat sätt. Jag öppnade för den möjligheten, men fick inget svar. Det är mer än vad Trump-teamet fått, där har man bara avslagit utan möjlighet till granskning.
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Argumenterar du för att Kavanaugh och Barrett röstat mot konstitutionen för att dom samarbetar med en plan? Det är olagligt.

Om du går igenom hur dom dömt genom sina karriärer så kommer du klart och tydligt att se att dom är korrupta. Där har du förklaringen.

Jag har inte gått igenom hur de dömt. Jag saknar tid och kunskap för det. Båda dessa när de installerades har man ju sagt var vita som snö. Att de inte ens skulle felparkera.

Jag saknar som sagt insyn och kunskap, men ponera att målet med stor M är att rensa träsket och korruptionen och för att lyckas med det krävs det fullbordat valfusk med inröstad korrupt kandidat. Kan man medvetet slirat på kopplingen för att ge sken av att man bestrider valresultatet medan man egentligen bara vill att de korrupta ska snärja sig full ut? Att det slutgiltiga målet är EO från 2018, Gitmo, hängningar och arkebuseringar? Det sades nyligen att Trump fattat en mängd hemliga beslut vilka ännu inte är kända. Flynn, Powell, Trump, Pence, Pompeo förefaller alla lugna som filbunkar. Powell sa nyligen att det enda datumet att förhålla sig till är 20/1.

Återigen så svarar Kavanaugh specifikt på den typen av frågeställningar 2018 som vi just nu bevittnar.
https://www.youtube.com/watch?v=3_gmOsnjrZw&feature=youtu.be&ab_channel=Sa lFromTexas
2020-12-12, 13:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Varför skulle han lägga EO 2018 om just valfusk och inre fiender om han inte redan visste vad som pågick och eftersom han nu lagt nämnda EO varför skulle han inte se till att underrättelsetjänsten har varit fullt förberedda?

Jag är inte jurist så jag vet inte om det finns regler för i vilken turordning saker och ting måste ske eller om det vi ser nu är en spel för att avslöja fusket och korruptionen så att folket är förberedda på verkställandet av EO och militärdomstolar.

Frågan är vilka patrioterna kan lita på?
FBI, DOJ, m.fl. har visat sig vara opålitliga.
Säkert samma problem med CIA.

Därför tror jag att Space Force kommer visa sig spela en viktig roll av den enkla anledningen att den byggts upp från grunden, utan att globalisterna haft en möjlighet att korrumpera den. Vanliga militära förband/organisationer borde ses som osäkra.

Självklart måste det ordinarie systemet ges en chans att rätta till problemet. Även om vi nu mer eller mindre sitter med facit i hand så måste detta ske först.
En positiv bieffekt är att smutset kommer fram i dagens ljus.

Rock'n'roll. 🤘
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-12 kl. 13:50.
2020-12-12, 13:48
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I och försig stått klart ett bra tag, men ändå

Bidens seger är en av de största och tydligaste på länge, och valet anses av de flesta seriösa bedömare som det säkraste någonsin. Ingen president i modern tid har blir så krossad som Trump!

Som Kellyanne tweetade.
Citat:
306. Landslide. Blowout. Historic.

För att sammanfatta valet och allt trams som följde efter.

Citat:
Biden won by 7 million votes nationwide

He won 306 electoral votes & every state certified

He won MI/WI/PA by 3x as much as Trump

Trump lost 57 court cases

Supreme Court won’t overturn the results

It’s over over over over & 90% of GOP needs to recognize reality

Sen att Trumpetens supportrar inte kan hantera att deras feelings inte överensstämmer med verkligen är bara patetiskt

Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
🇺🇸 ✝️ 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸
Ni goda människor där ute som fortfarande tror på sanningen, som tror på rättvisa och lag och ordning, och att Trump kommer vinna.
Upp med huvudet... 410 röster...

https://mobile.twitter.com/TelpizVladimir/status/1337619097958268930

Ni satarnister, onda människor, som hatar rättvisa. Vi kommer skratta åt er när allting är över och Trump kommer segrande ut.

🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸 🇺🇸

FAKE NEWS! Här är det riktiga valresultatet efter man har rensat ut de olagliga rösterna.

https://www.270towin.com/maps/OZY8L

Senast redigerad av squeaky 2020-12-12 kl. 14:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in