2020-12-12, 01:12
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Svara inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat.

1. Konstigt nog rapporterar svensk press detta 15 minuter före amerikansk press. Men det kan ju vara som så att pressmogulerna med beslutet ser risken för framtida "fria lokal val" i staternas lokala regi samt krav på likadan reglering av deras yttrandefrihet och förmögenheter (jag tror de ser AOC, Fidel och Bernie spökande i mörkret med framtida krav på deras pryttlar).

2. 7-2 är lite ointressant, däremot håller jag med om ställningen att en stat normalt sett inte borde få bli nekad en prövning. Yngre domare är däremot ofta osäkra och tror sig kunna regera godtyckligt genom exempelvis prövningstillstånd. Antagligen hade det varit mycket bättre med prövning, bevisdiskussion samt senare avslag ifall bevisen inte räckt till eller t.o.m. ett det råder osäkerhet-beslut.

3. Nuvarande resultat innebär att hela valspektaklet förflyttas till de lokala staterna utan att reglera frågan som ställts. Detta innebär typ att legislaturerna där de önskar de facto kan sända sina egna elektorer samt troligen skapa betydande osäkerhet och lokala rule-of-the-mighty konstellationer. Kanske gynnar det ena eller andra sidan på sikt, kanske inte.

4. Medborgarna i USA kommer antagligen att uppfatta beslutet, trots (2. med ungdomlighetens uppfattning) som att HD är mycket svag och sätta konstitutionen med rättigheter under betydande attack.

Svara inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat.
Svensk media hänger på flashback och vi var ett gäng som körde ctrl-R på SCOTUS sida för vi var nyfikna. Så de fick nyheten snabbt.
2020-12-12, 01:13
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Nackdelen med att bo i paradiset vid havet och leva ett gott liv, är att internet är djävligt svajigt (nere i 30 minuter), vilket är ett faktum just nu, därav mitt sena svar.

Helt fel. Folket måste inte acceptera allt som inte går som man vill. Du uppvisar en tydlig aversion gentemot en folklig demokrati. Du är en nyttig idiot som låter dig styras av politiker som i slutändan styr ditt liv. Vilken tur att du bor i Sverige, då du precis faller in i mallen för den ”nyttiga idioten.”, no offense då jag tror att du genuint tror på det du säger. Men ja, politiker ska hållas ansvariga, vilket uppenbarligen inte sker just nu, och ja, domstolen ska avgöra, men om domstolen är komprometterad p.g.a. de är rädda för sin egen (och sin familjs) säkerhet, ja då blir utfallet precis som jag trodde från första början.

Där sitter vi just nu. Allt jag (och många andra) vill, är att man gör en grundlig undersökning av valet, that’s it. Är det legit, då har jag inga problem med utfallet. Men just nu finns det en massa frågetecken som inte har besvarats.

Vi gör det enkelt för oss.
SCOTUS har nu dismissat ärendet då det itne finns grund för det.
Ärendet är nu över och Biden är president.
2020-12-12, 01:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Om du tappar en strid i krig tar du inte dina prylar och går hem. Nu är det inte dags att börja acceptera nederlag. Glöm inte att Texas förde ett ärende till SCOTUS. Före Texas-inlämning fanns en bra strategi på plats.

Den kvarstår.

Arizona
Nevada
Georgia
Pennsylvania
Wisconsin
Michigan

SCOTUS bestämde sig nyss att de lägger ned fallet.
https://www.supremecourt.gov/orders/courtorders/121120zr_p860.pdf
2020-12-12, 01:15
Bannlyst
https://twitter.com/SenSasse/status/1337548874207154177/photo/1

En republikan med integritet.
2020-12-12, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Svensk media hänger på flashback och vi var ett gäng som körde ctrl-R på SCOTUS sida för vi var nyfikna. Så de fick nyheten snabbt.

1. Jaha, en teknologisk kvart. WoW

2. Men nu är det totalt färdigflashbackat.
2020-12-12, 01:16
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Vi gör det enkelt för oss.
SCOTUS har nu dismissat ärendet då det itne finns grund för det.
Ärendet är nu över och Biden är president.

Precis, och det gjorde de av just den anledningen som jag redogjorde för. Trist, men inte oväntat.
2020-12-12, 01:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Där var det!

SCOTUS avslår Trumps SISTA CHANS.

Nu vet Trump detta. Lika bra att benåda hela världen!

Citat:
Texas försökte genom att dra delstaterna Georgia, Michigan, Pennsylvania och Wisconsin inför högsta domstolen rädda den avgående presidentens andra mandatperiod.

Men den unika stämningsansökan som Donald Trump har kallat för ”the big one” har fått avslag i Högsta domstolen – och därmed gick det sista försöket att rädda Trump i stöpet.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-vill-texas-radda-trump-med-superstamning

Benåda Assange!
Benåda Snowden!
2020-12-12, 01:18
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Precis, och det gjorde de av just den anledningen som jag redogjorde för. Trist, men inte oväntat.

ANledningen är att anklagelserna saknar grund. Varken mer eller mindre.
Trump et al får samla på sig lite mer bevis för sina påståenden och göra ett nytt försök.
2020-12-12, 01:19
Medlem
Tok-Franss avatar
Varför nämns bara Texas och Pennsylvania i dokumentet? Vad hände med övriga tre?
Åker de ut i samma veva?
2020-12-12, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför nämns bara Texas och Pennsylvania i dokumentet? Vad hände med övriga tre?
Åker de ut i samma veva?

Det sista gissar jag på

The State of Texas’s motion for leave to file a bill of complaint is denied for lack of standing under Article III of the Constitution. Texas has not demonstrated a judicially cognizable interest in the manner in which another State conducts its elections. All other pending motions are dismissed as moot
2020-12-12, 01:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Åker de ut i samma veva?

Förkortningen efter står för et alia, som är latin för och andra.
2020-12-12, 01:26
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
2k+ sidor. Någon mer insatt som vågar sig på att sia. Finns det tillräckligt för att Trump ska få sitta kvar eller är det färdigt nu? Blir det demente Joe och kommunistBLM-kamala i 4 år nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in