2020-12-12, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför står det Goldman Sach där?
Är det dom som nekar Trump?
Dom gav tva svar pa en sida. Ett annat fall.
2020-12-12, 00:58
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför står det Goldman Sach där?
Är det dom som nekar Trump?

Det är en referens till ett annat rättsfall man har utgått ifrån när man fattat beslutet.
2020-12-12, 01:00
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad finns det för förklaringar till att skicka hem alla observatörer. Tala om att rösträkningen fortsätter följande dag, för att sedan sätta igång att räkna röster mitt i natten?
Har du verkligen sätt övervakningsfilmen?

https://youtu.be/aCenojrUwVM

Vad spelar det för roll i vilken typ av låda röstsedlarna låg, när vi inte vet hur dom kom ditt eller varför dessa räknades i hemlighet?
Det finns några förklaringar till det där, om du vill kan jag pm:a imorgon, har skrivit om det i ett annat inlägg men är för trött nu. Ögonlocken går igen.

Finns/fanns att se när de packade de där boxarna på morgonen och en förklaring till vad man ser. Sterling och deras valansvariga, som jag har glömt namnet på, förklarar.
2020-12-12, 01:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det finns några förklaringar till det där, om du vill kan jag pm:a imorgon, har skrivit om det i ett annat inlägg men är för trött nu. Ögonlocken går igen.

Finns/fanns att se när de packade de där boxarna på morgonen och en förklaring till vad man ser. Sterling och deras valansvariga, som jag har glömt namnet på, förklarar.

Du menar samma människor som är högsta ansvariga för att räkningen gick rätt till?
2020-12-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Till slut fick han den 100% allin i baken. Han har inte synts till på 20 minuter, kanske dags att göra en orosanmälan
Far se vad han sager pa Mandag, tydligen sa betyder elektorerna ingenting enligt Nixter hav sager att vilken domstol som hallst kan franga deras roster.
2020-12-12, 01:08
Medlem
Svara inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat.

Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Osignerat. De behöver inte gå ut med de siffrorna.
men ryktas om 7-2( ALito och THomas ) så verkar som om alla Trumps domare röstade emot honom haha

1. Konstigt nog rapporterar svensk press detta 15 minuter före amerikansk press. Men det kan ju vara som så att pressmogulerna med beslutet ser risken för framtida "fria lokal val" i staternas lokala regi samt krav på likadan reglering av deras yttrandefrihet och förmögenheter (jag tror de ser AOC, Fidel och Bernie spökande i mörkret med framtida krav på deras pryttlar).

2. 7-2 är lite ointressant, däremot håller jag med om ställningen att en stat normalt sett inte borde få bli nekad en prövning. Yngre domare är däremot ofta osäkra och tror sig kunna regera godtyckligt genom exempelvis prövningstillstånd. Antagligen hade det varit mycket bättre med prövning, bevisdiskussion samt senare avslag ifall bevisen inte räckt till eller t.o.m. ett det råder osäkerhet-beslut.

3. Nuvarande resultat innebär att hela valspektaklet förflyttas till de lokala staterna utan att reglera frågan som ställts. Detta innebär typ att legislaturerna där de önskar de facto kan sända sina egna elektorer samt troligen skapa betydande osäkerhet och lokala rule-of-the-mighty konstellationer. Kanske gynnar det ena eller andra sidan på sikt, kanske inte.

4. Medborgarna i USA kommer antagligen att uppfatta beslutet, trots (2. med ungdomlighetens uppfattning) som att HD är mycket svag och sätta konstitutionen med rättigheter under betydande attack.

Svara inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat.
2020-12-12, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Jag kan lika lite bevisa detta som du kan bevisa att Biden INTE fuskat till sig 80 miljoner roster.

Men folkvett och logik ar min paradgren. Vad är din paradgren?

Ordbajsa pastar jag. Men du man kan bevisa mig fel och bevisa I denna trad att 5000+ vittnen ljuger, nsa, Powell, Lin Wood, guiliani, filmer etc... ALLA LJUGER!!!!

Jag vantar.

https://www.supremecourt.gov/orders/courtorders/121120zr_p860.pdf

Din väntan är över. Ta det lugnt med ångesten nu.
2020-12-12, 01:09
Medlem
Nixters avatar
Om du tappar en strid i krig tar du inte dina prylar och går hem. Nu är det inte dags att börja acceptera nederlag. Glöm inte att Texas förde ett ärende till SCOTUS. Före Texas-inlämning fanns en bra strategi på plats.

Den kvarstår.

Arizona
Nevada
Georgia
Pennsylvania
Wisconsin
Michigan
2020-12-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nu blir det spännande att se vad som händer i USA. En korrupt politiker stal valet.
Uppenbarligen inte. Alla rättsliga instanser, republikaner, demokrater, mixat, har slängt ut rättfall efter rättfall, för de saknar det som behövs: bevis.

Den här konspirationen som ni försöker måla upp, hade den skett som ni beskrivit den hade det funnits hundra/tusentals personer som glappat vid det här laget. Det hade funnits lagerlokaler som gåtts igenom, det hade funnits tryckerier som inte är "youtubeklipp från kina" som blivit stormade. Det hade varit timmar av övervakningsfilm - inte sekunder - av hur valsedlar pumpas in.

Ni har målat upp en fantasibild, som gång på gång smällt när verkligheten har checkat den. Ni har vägrat ta in att rättfallen går åt skogen, att Rudy själv säger att han inte stämmer för valfusk, att Trump i fyra år ljugit om valfusk varje gång ett val inte gått som han velat (alla gånger). Hela den här jäkla tråden har ni pratat om att SCOTUS kommer lösa det här "Inget ska läggas fram förrän vi är hos SCOTUS, vi förlorar fall med flit för att komma dit!!!". Det blev inte ens en framläggning, det blev knappt en sida där de säger samma sak som alla andra rättsalar runtom i landet sagt. Det finns inga bevis och framförallt - det hade funnits bevis i drivor om det här hade skett. Det ni kallar bevis - tro inte att de inte sett dessa, tro inte att detta inte granskats, utan det är så enkelt att de inte håller när det väl kontrolleras

Nej, SCOTUS, DOJ, Willam Burr, Ted Cruz (2016), PA-SCOTUS, Brian Kemp, Doug Ducey, CISA, FBI, Rättsalar och domare i Wisconsin, Michigan, Georgia, Pennsylvania, Arizona, valarbetare i samtliga stater, Dominion, Smartmatic, FiveThirtyEight, de 110 Republikanska kongressledamöter som INTE backat Trump i det här, Kina, Venezuela, hela Demokratiska partiet och MSM är inte med i en och samma konspiration kontrollerade av Biden (som i sin tur ni hävdar kontrolleras av någon annan). Det är så enkelt att den historiskt minst populära - riksrättåtalade - presidenten som knappt vann 2016 (~70k röster i rätt delstater) och som haft sin sämsta period 2020 p g a sitt urusla hanterande av en global pandemi (som han själv fick, en månad innan valet) förlorade valet, precis det som var väntat enligt sammanvägningar av opinionsundersökningarna: https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/.

Att ni blundade för de här siffrorna hela upploppet inför valet och nu vägrar tro på resultatet för att det stämmer med det alla sa skulle hända - är helt och hållet ert fel och verkligheten biter nu tillbaka.
2020-12-12, 01:10
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Det är en referens till ett annat rättsfall man har utgått ifrån när man fattat beslutet.
Nej det är det inte. Det är ett annat fall som man också fattat beslut i:
https://www.supremecourt.gov/search.aspx?filename=/docket/docketfiles/html/public/20-222.html
2020-12-12, 01:11
Medlem
SC vägrar att ens ta upp fallet?
En delad nation kommer bli än mer delad. Martial law eller uppror annars får amerikanarna skylla sig själva.
2020-12-12, 01:12
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Du svamlar. FOlket måste acceptera att allting inte går som man vill hela tiden. Politiker ska hållas ansvariga för sina ahndlingar om det kan påvisas att e ahr agerat fel. Svårare än så är det inte.
Anarki komemr ske om man börjar misstänkliggöra varandra utan grund.
Man öppnar upp portar för utomrättsliga ageranden.

Låt domstolen avgöra hela tiden. DÖmer domstolen för att en udnersökning behövs så agerar man därefter.
ALlt annat är anarki och slutar illa.
ANtingen spelar du dum eller så är du dum.

Nackdelen med att bo i paradiset vid havet och leva ett gott liv, är att internet är djävligt svajigt (nere i 30 minuter), vilket är ett faktum just nu, därav mitt sena svar.

Helt fel. Folket måste inte acceptera allt som inte går som man vill. Du uppvisar en tydlig aversion gentemot en folklig demokrati. Du är en nyttig idiot som låter dig styras av politiker som i slutändan styr ditt liv. Vilken tur att du bor i Sverige, då du precis faller in i mallen för den ”nyttiga idioten.”, no offense då jag tror att du genuint tror på det du säger. Men ja, politiker ska hållas ansvariga, vilket uppenbarligen inte sker just nu, och ja, domstolen ska avgöra, men om domstolen är komprometterad p.g.a. de är rädda för sin egen (och sin familjs) säkerhet, ja då blir utfallet precis som jag trodde från första början.

Där sitter vi just nu. Allt jag (och många andra) vill, är att man gör en grundlig undersökning av valet, that’s it. Är det legit, då har jag inga problem med utfallet. Men just nu finns det en massa frågetecken som inte har besvarats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in