2020-12-11, 23:59
Medlem
Ingen - inte ens Krister Peeterson - verkar ha lyckats med att komma på tanken, att just det Faktum att Stigs Arbetsplats (även denna sena fredagskväll..) låg intill platsen för Mordet skulle ha verkat mycket avhållande på att alls begå brottet. I synnerhet just Där.
Stig var ju så smart, förslagen och beräknande.
Säger anhängarna av SE som den skyldige.
Varför kunde han isf inte snabbt o enkelt Räkna Ut, att hans platsanknytning mycket snabbt skulle kunna ligga honom i fatet??!
Citera
2020-12-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jaså. Baserar du det på ansiktet eller? Kolla bilderna på SE i kavaj. Jag skulle kalla hans kropp smärt för åldern. Kan definitivt tas för yngre än 45. Bevisa gärna spolformen.

I ytterkläderna får han en ganska v-formad överkropp med axelvaddarnas hjälp.

Bättre kan du än sådana här låga argument.

Ja, Engström var rena He-man. Nej, baserar det inte på ansiktet. Det var bara kroppen som 17-åriga Hage bedömde som snygg. Hormonerna hade inte rusat vid anblicken av fejset.
Citera
2020-12-12, 00:17
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ingen - inte ens Krister Peeterson - verkar ha lyckats med att komma på tanken, att just det Faktum att Stigs Arbetsplats (även denna sena fredagskväll..) låg intill platsen för Mordet skulle ha verkat mycket avhållande på att alls begå brottet. I synnerhet just Där.
Varför kunde han isf inte snabbt o enkelt Räkna Ut, att hans platsanknytning mycket snabbt skulle kunna ligga honom i fatet??!

En möjlig enkel förklaring till det är att det är ett oplanerat, slumpmässigt dåd. Precis som Stig själv beskriver det i den där intervjun.
Citera
2020-12-12, 00:18
Medlem
Citat:

Jag tror att tricket här är att ställa all sån logik åt sidan. Han klev ut på gatan, råkade vara beväpnad utifall att Paolo Robertos polare skulle ofreda honom, får syn på Palme, kommer att tänka på löntagarfonderna och skjuter honom.
Citera
2020-12-12, 00:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Ja, Engström var rena He-man. Nej, baserar det inte på ansiktet. Det var bara kroppen som 17-åriga Hage bedömde som snygg. Hormonerna hade inte rusat vid anblicken av fejset.

Men jag hävdar att du tittar på ansiktet när du säger SE hade spolformad kropp. För det stämmer inte på bilderna där man ser SE:s kropp.

Många är dom som sett SEs ansikte och sagt han är fet. Ansiktet är svullet av kortison, det matchar inte kroppen.

Ett par vittnen nämner snygg vältränad kropp. Inte en missbedömning man kan göra om man ser nån två sekunder i vinterkläder?

Så synd när skribenter, som precis som jag inte tror det var SE, kommer med lama åsiktsargument.
Citera
2020-12-12, 00:22
Medlem
Citat:

Det var ju inte planerat....Ingen visste väl långt i förväg att Palme inte ville ha vakter just den kvällen !

Stig såg honom på hans runda då han drack middag....hann fixa vapen o pang...
Citera
2020-12-12, 00:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det var ju inte planerat....Ingen visste väl långt i förväg att Palme inte ville ha vakter just den kvällen !

Stig såg honom på hans runda då han drack middag....hann fixa vapen o pang...

Hur får du ihop det mellan Grand och Skandia i så fall? För där misslyckas alla hittills.

De enda halvvettiga mordscenarionen med SE innehåller ju ett slumpmord, tycker jag. Inte överlagt mord planerat i två timmar som du vill ha det till
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-12-12 kl. 00:28.
Citera
2020-12-12, 00:27
Medlem
Citat:
Men jag hävdar att du tittar på ansiktet när du säger SE hade spolformad kropp. För det stämmer inte på bilderna där man ser SE:s kropp.

Många är dom som sett SEs ansikte och sagt han är fet. Ansiktet är svullet av kortison, det matchar inte kroppen.

Ett par vittnen nämner snygg vältränad kropp. Inte en missbedömning man kan göra om man ser nån två sekunder i vinterkläder?

Så synd när skribenter, som precis som jag inte tror det var SE, kommer med lama åsiktsargument.

För all del. Som jag sa, jag drar inga större växlar på det. Men mannen du beskriver som en upp-och-nedvänd trafikkon ser i mina ögon ut så här:

http://www.itdemokrati.nu/StigE1.jpg
Citera
2020-12-12, 00:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
För all del. Som jag sa, jag drar inga större växlar på det. Men mannen du beskriver som en upp-och-nedvänd trafikkon ser i mina ögon ut så här:

http://www.itdemokrati.nu/StigE1.jpg

Är detta den nya definitionen av spolformad?
Citera
2020-12-12, 00:39
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbordet
Har du sett presskonferensen? KP säger tydligt att det inte "går att komma runt SE" som mördare. Detta är pga brottsplatsanalysen. Tror du att SE befann sig på mordplatsen överhuvudtaget?

Min fråga till dig är om du tydligt läst vittnesmålen från mordplatsen?
Det har du garanterat inte...

För i detalj framgår mycket väl att man kan komma runt SE...
Citera
2020-12-12, 00:42
Medlem
Citat:
Hur får du ihop det mellan Grand och Skandia i så fall? För där misslyckas alla hittills.

De enda halvvettiga mordscenarionen med SE innehåller ju ett slumpmord, tycker jag. Inte överlagt mord planerat i två timmar som du vill ha det till

Hur då får ihop det ?

Det ena utesluter inte det andra...

1 alternativ är att han ser Palme gå in på bio...Sen hinner fixa ev vapen o kollar när bion är slut o ser till att bli klar på jobb vid den tidpunkten..!

2 alternativ är ju slumpmässigt o ser Palme o försöker prata med honom...Blir kränkt av Palme o bränner av skott
Citera
2020-12-12, 00:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Hur då får ihop det ?

Det ena utesluter inte det andra...

1 alternativ är att han ser Palme gå in på bio...Sen hinner fixa ev vapen o kollar när bion är slut o ser till att bli klar på jobb vid den tidpunkten..!

2 alternativ är ju slumpmässigt o ser Palme o försöker prata med honom...Blir kränkt av Palme o bränner av skott

Men nu pratade vi scenariot där SE ser Palme vid Grand runt 21 när du hittar på att SE drack middag. Alternativ 2 har alltså inget med saken att göra.

Då är bara alternativ 1 gångbart antar jag? Han ser alltså Palme utanför Grand runt 21 och ser till jobba klart lagom till filmens slut. Hur vet SE att Palme ska gå förbi Skandia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in