2020-12-11, 23:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Spännande, det drar ihop sig som sagt. Snart befinner dom sig där allihop, samtidigt. Nu inväntar vi bara på Sidney Powells case också....då har dom parkerat där allihop....

Det blir hektiskt för SCOTUS nu........och i morgon är det "March for Trump" rally utanför....

Dessa lägre domstolar gjorde ett väsentligt fel genom att "avvisa" andra domstolsärenden bjöd de in en "due process" i högre instans.

Vederbörlig process är då att det rättsliga kravet som kräver att staten respekterar alla juridiska rättigheter som en person "äger".

Wood har ett bra case, då han talar för alla 328 miljoner Amerikaner.
2020-12-11, 23:14
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fel. En president måste avgå om han inte får fulla EC på sin sida.
Han behöver inte ens avgå. Han slutar bara vara president den 20/1.
2020-12-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hur hårt hållna är datumen? Är det rekommendationer eller är det riktiga deadlines?
Det ar inskrivet i US code alltsa lag. Det som kan handa ar att SCOTUS innan Mandag ger Emergency Injunction till Texas fordel. Da kan PA och de andra "kanske" inte skicka electorer. Men rostar alla electorer pa Mandag sa ar det bindande genom US Code. Konstitutionen specificerar inte mycket mer an att presidenten utses av electorerna. US Code (Lagboken) ar valdigt detaljerad med datum etc.
2020-12-11, 23:17
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hur hårt hållna är datumen? Är det rekommendationer eller är det riktiga deadlines?

Säg så här istället. När du på Tisdag ser att Team Trump kör på som ingenting hänt förstår du att det jag sagt att de datum som finns i December är helt godtyckliga stämmer.

Håll dessutom ögonen på datumet 18:e December och däromkring dagen från vilken DNI Radcliff kan börja agera på den Executive Order som skrivits gällande President kandidater och utländsk inblandning/påverkan/betalningar tar kraft. Den beryktade "fläkten" kommer då göra comeback.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Du (ni) förstår inte processen och den juridiska grunden. Alla som har legitimitet i en stat har rätt att bestrida valresultatet. Så länge det inte utreds och/eller tas upp av en domstol som beslutar om en utgång, så kvarstår bestridandet.

När det då gäller en så viktig position för ett land som presidentposten, kan man ju undra varför man inte ser till att utreda detta ordentligt och få det avklarat då om man anser det vara obefogat.

Som det är nu så har Trump alla kort i sin hand, dom skyldiga har redan "erkänt" eftersom dom inte ens går med på att utreda. Vad har dom att dölja?

Hans SAK blir bara starkare och starkare ju längre dom förhalar.

Vilka kort har Trump i sin hand? De kort han visade upp hitintills har ratats av republikanskt dominerade domstolar...
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Tack, jag bugar mig för er kunskap.

Ursäkta min tråkiga ton. Jag är trött och förbannad på valet.
2020-12-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Nej. Det har itne ens blivit ett ärende än.
SCOTUS ska besluta om det blir ett ärende eller ej.
Texas är sent ute.

Nej, Texas var inte för sent ute. De anklagade staterna kan inte göra något så länge rättsaken pågår. Har ältats här förut.
2020-12-11, 23:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Jag tror vissa ljuger och vissa tror att dom sett fraud som inte ar det. T.ex ar det manga som namner saker dom tycker ar suspicious men det finns forklaringar. T.ex. videon fran GA dar ser det konstigt ut men sen visade det sig att allt var enligt reglerna och att det var officiella ballot boxes.

Vad finns det för förklaringar till att skicka hem alla observatörer. Tala om att rösträkningen fortsätter följande dag, för att sedan sätta igång att räkna röster mitt i natten?
Har du verkligen sätt övervakningsfilmen?

https://youtu.be/aCenojrUwVM

Vad spelar det för roll i vilken typ av låda röstsedlarna låg, när vi inte vet hur dom kom ditt eller varför dessa räknades i hemlighet?
2020-12-11, 23:19
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Varför inte börja med de stater som Trump vann med stor marginal? Enligt prognoserna borde Trump inte ha vunnit så många stater, skumt? Eller hur?
Bäst är att börja med swingstaterna där det förekommer tvivel, och där det skedde stora förändringar.

Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Georgia har räknat om och inget stort fel kunde hittas.

Man gjorde endast en simpel omräkning, och inte en djuplodande (t.ex. signature audit). Om fusk förekom, så upptäcktes det inte via den simpla omräkningen som endast replikerade allt.

Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
En IQ BAdboll tagning ifrån din sida.
Man utgår ifrån att allt har gått rätt till tills vi har det det bevisat att det förekommit fusk och då börjar vi gå till botten med det.

Så Trumpgänget bör helt enkelt börja presentera bevis som åtminstone håller för att få till en rättegång EFTER det kan man börja gräva och undersöka.

DU börjar ifrån fel ända. Med den logiken måste man udnersöka varenda grundlösa anklagelse som sker hela tiden. Det håller inte.

Man kan inte utgå från att allt har gått rätt till när det finns såpass många anomalier i röstförfarandet. Varför är demokraterna såpass ovilliga att gå till botten med det hela?

Det handlar om hela valproceduren i framtiden. Skit i Trump nu, vill inte alla att ett val går till på ett korrekt sätt? Som väljare vill jag att allt är legit. Jag vill förvissa mig om att min röst har räknats och att det inte har förekommit röstningar av t.ex. avlidna personer, eller personer som inte får rösta i min delstat, o.s.v. Vem motsätter sig det? Fuskare?
2020-12-11, 23:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är detta jag menar.

Det är kört. Aspberger-Nixter förlorar.

Så om Biden inte FÅR bli President, och Trump bara upphör, vem är President då ?

Låt dig inte luras av mindre kunniga.

Trump kan sväras in av en domare i ovala rummet i vita huset och fortsätta efter den 20:e.
2020-12-11, 23:20
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Ja förutom att biden ledde med 40 000 röster innan det , och nu leder han bara med 12 000.
Men visst inget större fel....
Nej nu hittar du på eller så är du bara väldigt ointelligent.
2020-12-11, 23:21
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nej, Texas var inte för sent ute. De anklagade staterna kan inte göra något så länge rättsaken pågår. Har ältats här förut.

Läs på om Safe harbour.
Bara wisconsin kan bestridas i år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in