2020-12-11, 22:37
Medlem
öpöz000rs avatar
Fan vad glad jag är att flashback finns så att man kan få svart på vitt vafan det är vanliga medier egentligen menar. När man först läser att en person som står honom nära har blivit dömd för brott undrar man ju varför i hela fridens pelargoner det skulle ha någon inverkan på hans förtroende.

Att F sticker in korven i baken på den här nära personen ändrar ju saker och ting en aning.
Citera
2020-12-11, 22:37
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Undrar om han tänkte på att den varit inne i småflickor i hans dotters egen ålder när han snaskade på den?

Kanske var skälet till att han snaskade den så pass mycket?
Citera
2020-12-11, 22:39
Avslutad
Har inte Fredrick Federley avgått? Han står fortfarande som aktiv politiker på Centerpartiets hemsida.
https://www.centerpartiet.se/vart-parti/vara-politiker/partistyrelse
https://www.centerpartiet.se/vart-parti/vara-politiker/europaparlamentariker
Citera
2020-12-11, 22:43
Medlem
kurrekottes avatar
Det här inlägget på Annie Lööfs twitter från 2017 hade jag missat:
Blir förbannad när SD:s ledare inte tar anklagelser om sexuella övergrepp på allvar utan ger en grabbig ryggdunk till sina kompisar.

https://twitter.com/annieloof/status/912760203510198272

Kan det ha varit ett framgångsrikt försök att flytta fokus från en tidigare pedofilhärva kring Federley?

Det påminner ju i alla fall väldigt mycket om den där insändaren som hon bara råkade få på plats samma dag som hon påstår att hon fick information om Federleys samboende med Björbopedofilen.

Här är det viktigt att just sexualbrott mot barn får ökade resurser när polismyndigheten blir fler.

https://www.expressen.se/debatt/polisens-nedprioritering-av-sexbrott-mot-barn-ar-en-skam/

Det är inte utan att man blir lite imponerad utav hennes effektivitet ändå. Bara några dagar senare så åkte polisen tydligen skytteltrafik mellan två kända pedofilbostäder. Visserligen i syfte att skydda pedofilen och dennes närstående. Men polisen kan inte alltid göra allting rätt.
Citera
2020-12-11, 22:51
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Skulle inte förvåna om pedofilfästmannen pressar Pedrick på pengar framöver. Den individen har säkert bilder som inte är ämnade för allmänheten som t,ex rakat arsle på vid gavel. Djursex och mycket annat skit tror jag det finns i peddots förvar. Att pedofilen skulle vara intresserad av Predrick är en utopi. Snarare allt som erbjud i paketet med barn, datorer, perverst sex och djur. Rena paradiset för såna som pedofilen vilken muckat och var i behov av husrum. Nybakade scones varje morgon efter den nödvändiga avsugningen på Fredrick.

Som Dan Eliasson skulle sagt; tankarna går till pedofilen,. Vad har han upplevt för hemskt i livet, vad har han gått igenom? Värst var kanske att han var tvungen att pippa Fredricks grisfeta gubbarsle varje fredag för att få möjlighet att bo inneboende med syftet att grooma dottern.
Citera
2020-12-11, 22:55
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jag tycker inte att man kan jmf det på det viset. FF fallet är givetvis mycket mer upprörande och förkastligt än historian med Juholt. Men FF har avgått. Det tog ett bra tag tills Juholt avgick. Hade FF suttit kvar hade tonerna i media nog sett annorlunda ut. Traditionell media jobbar långsamt. Det är ingen folkdomstol utan man måste förhålla sig till pressetiska regler, verifiera källor och nu efter metoo har man förhoppningsvis blivit försiktigare.

En del har dragit ut till FF försvar med ord som att han är oskyldig för han har inte dömts för något.
Inga rubriker om sambons brott. Det nämndes i förbifarten när nyheten om sjukskrivningen kom, men inget mer. Media legat lågt om detta. Väldigt lågt om du tittar på t.ex. SVT, SR, Dagen Nyheter och Svenska Dagbladet fån den 26 noder och framåt.

Då drar jag parallellen med Juholt. Han hade inte heller begått något brott. Så det borde inte ha funnits någon anledning för dra fram den dom som Juholts sambo hade. Men alla medier skrev om det. Att sambon hade dömts för bedrägeri då hon förskingrat knappt 50.000 kr. Hon hade dömts till dagsböter.

Ser du de olika måttstockarna nu? Federleys sambos dom rörde man inte. Juholts sambos dom röjde man.

Två domar. En villkorlig. den tar man upp. En där ett straff på nio år hade utdömts. Den förtigs.
Citera
2020-12-11, 22:56
Medlem
Rodjas avatar
Vilken annan politiker som helst hade säkert begripit
att det är dags att avgå. Det borde FF har annonserat
för mer än en vecka sedan.

Politiker har fått gå för mindre. Grejer som egentligen inte
är något att ta upp, mer än för bror-duktig-journalister.....

Men det här med HBTQI-&%¤/)-what ever.....det tåget har så
många media och politiker hakat på, så därför har det gått så
trögt dessa två veckor...Stickande i ögonen särskilt för oss
gemene man som tycker att det här är vedervärdigt och oprofessionellt
av FF i allmänhet och Centern i synnerhet.....
Citera
2020-12-11, 22:57
Avslutad
Intervju med Federley 2011:
Citat:
Finns det någonting, förutom uppenbara lagbrott, som riksdagsledamöter inte borde ägna sig åt?

Nej, vad skulle det vara? Jag hatar hela diskussionen om att riksdagsledamöter ska vara mer moraliska på något sätt. Jag skiter fullkomligt i vad ledamöter gör, det får stå för den personen och dess väljare.

Citat:
Men det är väl lättare att komma ut i dag än bara för några år sedan?

Det är massa kids som kommer ut i dag när de är 14- 15. Det är jättehärligt. På Twitter kryllar det av små översexuella, härliga och frigjorda guppysar som säger saker man rodnar åt. Jag är glad för deras skull, samtidigt är det synd att man själv missade det. Men jag har vänner från Jönköping och religiösa kretsar som blir utslängda hemifrån när de kommer ut ur garderoben.
https://nyheter24.se/noje/kandisar/571200-manga-straighta-killar-vill-garna-provligga

Edit: Hur går Federley tillväga för att hitta alla dessa härliga "översexuella" på twitter?
Senast redigerad av skoputs 2020-12-11 kl. 23:02.
Citera
2020-12-11, 22:57
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Klockren!

Bara att byta ut "flicka" mot "han" eller "honom".

Men fan vet om en sån kille kan börja om. Tappa en "lön" på 150 papp nere från Bryssel/Strasbourg måste nog svida lite. Men riksdagspensionen på runt 60 papp räcker väl till lite nya kläder till Ursula.
Ja, 60 papp är inte kattskit precis!
Citera
2020-12-11, 23:00
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Är det någon beef mellan Daniel Nyhlén på Stoppapressarna och Federley, med tanke på sajtens utdragna lustmord på FF?
Skvallerkärringen Daniel Nyhlén är ju ansvarig utgivare där och tillika supergay, kan det finnas någon oplockad gås dem emellan, tyg otrohet eller misslyckat raggande på någon bögklubb?

Inte för att jag ömkar FF, men stoppapressarna har ju verkligen drivit på hans fall...

Nyhlén har svårt för sånt han uppfattar som hyckleri, är min tolkning. Det är lätt att vifta bort honom som en skvallrrfjolla. Jag tycker han är en briljant journalist i brittisk tabloidtradition. Nu fick han dessutom ett dunderscoop.
Citera
2020-12-11, 23:04
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
En del har dragit ut till FF försvar med ord som att han är oskyldig för han har inte dömts för något.
Inga rubriker om sambons brott. Det nämndes i förbifarten när nyheten om sjukskrivningen kom, men inget mer. Media legat lågt om detta. Väldigt lågt om du tittar på t.ex. SVT, SR, Dagen Nyheter och Svenska Dagbladet fån den 26 noder och framåt.

Då drar jag parallellen med Juholt. Han hade inte heller begått något brott. Så det borde inte ha funnits någon anledning för dra fram den dom som Juholts sambo hade. Men alla medier skrev om det. Att sambon hade dömts för bedrägeri då hon förskingrat knappt 50.000 kr. Hon hade dömts till dagsböter.

Ser du de olika måttstockarna nu? Federleys sambos dom rörde man inte. Juholts sambos dom röjde man.

Två domar. En villkorlig. den tar man upp. En där ett straff på nio år hade utdömts. Den förtigs.
Så bra! Minns det här, tyckte att man gjorde en höna av en fjäder på den tiden!
Nu tycker jag att man försöker göra en fjäder av en hel struts! Och jag blir så
trött på måttstockarna, som inte tas emot av alla vanliga och ordinära människor.
Citera
2020-12-11, 23:04
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Intervju med Federley 2011:

https://nyheter24.se/noje/kandisar/571200-manga-straighta-killar-vill-garna-provligga

Edit: Hur går Federley tillväga för att hitta alla dessa härliga "översexuella" på twitter?

"hångla i SÄPO-bilar,"

WTF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in